Gå til innhold

Kontakt med eks. Hvor mye er greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg har vært sammen med i 6 mnd har en del kontakt med eksen sin. De deler morsomme ting på Instagram, snapper, ringes av og til (mest hvis hun lurer på noe), de deler streamingkontoer, huset han bor i eier de fremdeles sammen etter maaange år etter bruddet. De har ikke råd til å kjøpe hverandre ut. Hun har ny kjæreste. Hun stikker innom når hun er forbi. Hun tar med sin kjæreste når hun drar på besøk til min kjæreste.

hadde dere vært komfortabel med denne type relasjon? Jeg gjør ikke noe av å være VENN med eksen. Er venn med mine og. Men føler av og til det blir litt mye. De har kjent hverandre i mange år, men likevel..

Anonymkode: 23dd9...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fins en serie om det. Går vel på TLC 😅🙈

Synes det hørtes litt mye ut.  Men samtidig kunne dette vert meg og mannen dersom vi gled fra hverandre som kjærester men fortsatt som bestevenner 

Anonymkode: cf4f5...5f5

Skrevet

Ja, dette hadde jeg vært relativt trygg på, særlig når de begge har gått videre og er i forhold med nye - hun med type, han med deg.

Høres ut som et flott vennskap, ikke noe som burde ødelegges.

Anonymkode: 5b3ad...cac

• Liker 3
Skrevet

Selv er jeg knallgod venn med eksen. Brudd for 18 år siden. Aldri vært sammen etter det på noe vis utover å være venner, selv om vi til og med har sovet i samme seng i ettertid (som single begge to).

Anonymkode: 5b3ad...cac

Skrevet

Nei jeg hadde ikke vært komfortabel med det. 

Anonymkode: 31f6d...400

Skrevet

Hadde ikke bekymret meg om den kontakten de har. Mer bekymret for hvorfor de ikke har gjort noe med huset de eier sammen, og undrer meg over hvorfor de deler streamingkontoer.

Anonymkode: 21a36...09e

Skrevet

Jeg hadde ikke vært konfertabel med det. Da hadde jeg følt at de fortsatt «har hverandre» da de eier og deler så mye sammen. Jeg ville heller at kjæresten skulle delt kontoer med meg, enn eksen sin. Hadde heller ikke godtatt at hun hadde ringt min kjæreste. Men dette er min personlige mening da

Hvis du er ukonfertabel med dette så tidlig i forholdet, kan det bli et problem senere for dere. Så tenk litt på hva du vil osv. 

Anonymkode: 34418...04d

Skrevet

TS,

Er en grunn til at du stiller spørsmålet, så er ikke greit at din kjæreste gjør deg utrygg.

Men, kanskje du kan bli trygg uten at dem må endre relasjonen?

Hvor er dem ekser? Er det en grunn som du føler gjør det "umulig" for dem å bli sammen igjen?

Mistet følelsene, kranglet mye, vokste ifra hverandre, utroskap... nei det er ikke hva jeg tenker på. Men noe annet som gjør at det er helt uaktuelt for dem å bli sammen igjen. Man kan få tilbake følelser, man kan tenke at .an vil klare å krangle mindre, man kan vokse sammen igjen, utroskap kan tilgis å bli noe som hører til fortiden.

Du vet, de fleste vet, at hvis du kommer bli dumpet på grunn av en annen, eller kjæresten din kommer bli utro.... så er det akkurat denne eksen som er den mest sannsynlige personen som vil være involvert. Hjelper ikke at kjæresten din ikke vil se det, eller andre brukere på KG ikke vil det.

Sånn sett handler det ikke om deg, det handler om din kjæreste, er det greit å gå inn I nye relasjoner med en slik risiko å være ugrei mot sin nye kjæreste?

Ja, men er det ikke flott og fint at folk kan være gode venner med noen som man har hatt massevis av sex med, sagt "jeg elsker deg til", hatt drømmer om fremtiden sammen med... kanskje det... Men er ikke flott å fint å utsette andre mennesker for priset for det.

Mener jeg.

Skrevet

For mye historikk for meg til å drasse inn i nåtiden! Jeg hadde skygget banen umiddelbart. 

Anonymkode: 4f95f...cf9

Skrevet

Driver hun å betaler på huslånet til huset kun han bor i..?

Anonymkode: 9006a...d0e

Skrevet

Jeg har hatt ett godt forhold til min eks i mange år. Og det har mine kjærester måtte finne seg i. 

Men aldri om det kunne bli oss igjen, selv om han skulle være den siste mann i verden😁🤭

Skrevet

Ts her igjen

Takk for mange svar. Han sier han skal redusere kontakten med henne. Han skal slette streamingkontoer og heller dele med meg. Og han skal snakke med henne om at det blir mindre kontakt fremover. 

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: 23dd9...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...