Gå til innhold

Hvorfor går jeg opp 1 kg i vekt fra den ene dagen til den andre, etter å ha spist en pose smågodt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går veide jeg 77 på morgenen. På kvelden drakk jeg kakao og spiste en stor pose smågodt med god samvittighet pga trening. Jeg gikk på vekt i dag og veide 78,3. Vet veldig godt at man ikke legger på seg 1,3 kg i fett i løpet av natten. Så hvorfor har jeg gått såpass mye opp? 

Anonymkode: 75967...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I går veide jeg 77 på morgenen. På kvelden drakk jeg kakao og spiste en stor pose smågodt med god samvittighet pga trening. Jeg gikk på vekt i dag og veide 78,3. Vet veldig godt at man ikke legger på seg 1,3 kg i fett i løpet av natten. Så hvorfor har jeg gått såpass mye opp? 

Anonymkode: 75967...3ac

Fordi du ikke har tissa eller bæsja hele natten 

Anonymkode: 78c6b...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sukker også gjør at kroppen din holder på vann. Likt med hvete/korn og salt.

Anonymkode: 660c1...7ef

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lagt på deg 1,3 kg fett. Vannvekten og innholdet i tarmene dine endres fra dag til dag. Variasjonen vil være større til mer du veier.

1 kg utgjør ikke mer enn et stort glass vann og et dobesøk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn holdt jeg på da jeg jobbet med å gå ned i vekt. Terpet på 1kg opp og ned per dag. Det var en mind-fuck og ble bare forstyrrende. Begynte å veie meg én gang per uke i stedet. Da slapp jeg å registrere alle slike naturlige daglige svingninger som logisk sett kommer av vannvekt, dehydrering, avføring og annet støy. Anbefaler det.

Anonymkode: 7b3d0...58e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann, fordi kroppen lagrer giftstoffer i vann, og smågodt er fullt av alle slags rare tilsetninger. Man har jo ikke en gang ingrediensliste på dritten.

Anonymkode: b6630...853

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn holdt jeg på da jeg jobbet med å gå ned i vekt. Terpet på 1kg opp og ned per dag. Det var en mind-fuck og ble bare forstyrrende. Begynte å veie meg én gang per uke i stedet. Da slapp jeg å registrere alle slike naturlige daglige svingninger som logisk sett kommer av vannvekt, dehydrering, avføring og annet støy. Anbefaler det.

Anonymkode: 7b3d0...58e

Jepp, dette. 

Det er bare tull å veie seg hver eneste dag.

Anonymkode: 727a6...57c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle karbohydrater gjør at du lagrer ekstra vann. Jo mer karbohydrater du spiser, jo mer vann lagrer du. En tommelfingerregel er 3-4 gram vann per gram karbohydrat. Så folk bør egentlig kutte ned på karbohydrater for å unngå høyt blodtrykk, ikke salt.

Anonymkode: eab52...344

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På kvelden drakk jeg kakao og spiste en stor pose smågodt med god samvittighet pga trening.

Hva trente du egentlig? Stor pose smågodt og kakao blir fort 1500-2000 kalorier😄

Anonymkode: 01d6a...2c0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alle karbohydrater gjør at du lagrer ekstra vann. Jo mer karbohydrater du spiser, jo mer vann lagrer du. En tommelfingerregel er 3-4 gram vann per gram karbohydrat. Så folk bør egentlig kutte ned på karbohydrater for å unngå høyt blodtrykk, ikke salt.

Anonymkode: eab52...344

Nei dette gjør ikke karbohydrater. Jeg spiser kun karbohydrater og lagrer ikke noe vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei dette gjør ikke karbohydrater. Jeg spiser kun karbohydrater og lagrer ikke noe vann. 

Mens jeg merker stor forskjell på vekta etter en dag med inntak av mye karbohydrater. Jeg tisser masse når jeg går over til minimalt kh-inntak, noe som viser raskt på vekta, gjerne fire-fem kilo på et par dager. Ingen tvil om at karbohydrater bidrar til vannlagring hos meg i hvert fal. 

Anonymkode: 9283c...53e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tull. Selvfølgelig lagrer du vann (og selvfølgelig spiser du ikke bare karbohydrater). Det meste lagres i musklene. 3-4 gram pr gram KH, som nevnt over her. Dette er noe alle kropper gjør. 

Eneste måten å minimere det på er å trene mye umiddelbart etter inntak, så det forbrennes og ikke lagres. Men om det lagres og så forbrennes neste dag, vil kroppen slippe vannet etterhvert som du forbrenner det. 

Anonymkode: 6c390...3b5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mens jeg merker stor forskjell på vekta etter en dag med inntak av mye karbohydrater. Jeg tisser masse når jeg går over til minimalt kh-inntak, noe som viser raskt på vekta, gjerne fire-fem kilo på et par dager. Ingen tvil om at karbohydrater bidrar til vannlagring hos meg i hvert fal. 

Anonymkode: 9283c...53e

Samme hos meg også, spiser godis i helga, så jeg går opp 2.5-3 kg hver helg, tisser mye de første dagene, innen onsdag er jeg på normalvekt igjen. Altså masse væske.

Anonymkode: e1d29...f2a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva i alle dager er det du spiser? Selvfølgelig lagrer du vann. 

Anonymkode: d2b69...dcd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...