AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Del Skrevet 8. november 2022 Babyen på 4,5 mnd har fått korona og har feber på 39,2 som jeg føler er mye og han er skikkelig varm. Hodet koker 😢 har vært hos lege og måtte bare vente å se litt, men lav terskel for å kontakte de igjen. Han veier 7 kilo så han faller litt mellom 60 og 125mg paracet. Gir 60mg og da går feberen ned litt, men ikke lenge før den er oppe i 39 igjen. Jeg er så bekymra. Akkurat sånne ting er jeg livredd for. Han er så liten og det er selvfølgelig verre jo mindre de er. Føler meg maktesløs og vet ikke hvordan jeg skal hjelpe han. Han bare gråter og er tydelig utilpass. Tar heldigvis puppen. Noen som har hatt så små babyer med såpass høy feber som vil fortelle hvordan ting utartet seg? Anonymkode: 1e609...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Babyen på 4,5 mnd har fått korona og har feber på 39,2 som jeg føler er mye og han er skikkelig varm. Hodet koker 😢 har vært hos lege og måtte bare vente å se litt, men lav terskel for å kontakte de igjen. Han veier 7 kilo så han faller litt mellom 60 og 125mg paracet. Gir 60mg og da går feberen ned litt, men ikke lenge før den er oppe i 39 igjen. Jeg er så bekymra. Akkurat sånne ting er jeg livredd for. Han er så liten og det er selvfølgelig verre jo mindre de er. Føler meg maktesløs og vet ikke hvordan jeg skal hjelpe han. Han bare gråter og er tydelig utilpass. Tar heldigvis puppen. Noen som har hatt så små babyer med såpass høy feber som vil fortelle hvordan ting utartet seg? Anonymkode: 1e609...448 Når var dere hos lege? Det viktigste er å få i barnet væske , og se til at det kommer nok tiss ut i bleien Er barne våken og kontaktsøkende? Hvis du er bekymret og føler at feberen ikke går ned så ringer du legevakt. Mulig dere kan øke dosen eller endre på type medisin. Ring å snakk med de😊 Anonymkode: 503e7...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Del Skrevet 8. november 2022 Dette med å ta til seg væske/ha nok tissebleier er veldig viktig. Barn i den alderen blir fort dehydrert, så du bør ha lav terskel på å kontakte lege/legevakt. Følg med på allmenntilstand og kontakt lege eller legevakt om du er bekymret eller usikker (som f eks på dette med mg paracet). Det er helt forferdelig når de er så små og har høy feber. Skjønner godt du er bekymret. God bedring til babyen din. Håper feberen går nedover. Anonymkode: bb5ca...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Del Skrevet 8. november 2022 Som mamma selv til to små, så føler jeg skikkelig med deg! Å ha syke barn er vanskelig og kan føles skummelt, spesielt når dem er baby. Mine beste råd er å tilby pupp ofte, og amme så ofte lille ønsker nå. Å få i seg veske er svært viktig ved høy feber (følg med på tissebleier) og morsmelk er fantastisk medisin ved sykdom❤️ Pass på at barnet ikke blir for varmt ved høy feber. La barnet ligge i bare bleie så lenge det ikke er for kaldt hjemme. Eventuelt bare body. Og følg med på at du får kontakt med barnet jevnlig. Dette går bra❤️ Og ring legevakten hvis du er usikker, dem er der for en grunn! Anonymkode: 09a5d...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå