Gå til innhold

blodfortynnende og mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har mensen nå. og har hodepine. jeg har smertestillende her men min sykepleiervenninne sa at de var blodfortynnende og var skumle hvis man skadet seg og begynte å blø. gjelder det mensen også? slutter det ikke å blø hvis jeg tar et par slike piller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har mensen nå. og har hodepine. jeg har smertestillende her men min sykepleiervenninne sa at de var blodfortynnende og var skumle hvis man skadet seg og begynte å blø. gjelder det mensen også? slutter det ikke å blø hvis jeg tar et par slike piller?

Kommer an på hva slags smertestillende du har det... Jeg går på blodfortynnende og skal derfor holde eg unna smertestillende med acetylsalicylsyre, altså Ibux, Dispril etc, men jeg kan fint ta preparater med paracetamol, slik som paracet og panodil Zapp.

Jeg synes det får være grenser for hysteri fra venninnen din, da burde man jo sitte hjemme og aldri ta et eneste medikament da - tenk på alle med menssmerter som tar tar seg en Ibux eller Paracet når det røyner på :)

Selv, hvis jeg har bedritent vondt et eller annet sted, tar jeg det jeg får. Har folk en Ibux og jeg ikke får tak i Paracet, så tar jeg den Ibuxen liksom.

Dersom man skulle følge din venninnes råd bør jo ingen menstruerende kvinner drikke heller da, for alkohol er også blodfortynnende ;)

Skrevet

Ja, det der tror jeg du må ta med en STOR klype salt. Som jeg skjønner det så går du ikke på blodfortynnende i utgangspunktet, og da kan jeg vanskelig se hva slags smertestillende du skulle ha som skulle gi en slik effekt av betydning. Jeg går selv på blodfortynnende, og har ikke opplevd at mensen påvirkes av det engang. Så jeg tror altså heller ikke du skal være redd for å ta smertestillende (ut i fra de opplysningene du gir i innlegget ditt) :)

Skrevet

Acetylsalisylsyren som er i vanlige smertestillende er lite blodfortynnende, de selges reseptfritt. Så er du frisk så gjør de deg ikke til bløder. Du kan trygt ta Ibux,Naproxen,Dispril osv.

Og en ting til, når du menstruerer så er det ikke et sår som skal leges, men slimhinnen som "tømmer seg" så du vil ikke blød mer av blodfortynnende.

Skrevet
Ja, det der tror jeg du må ta med en STOR klype salt. Som jeg skjønner det så går du ikke på blodfortynnende i utgangspunktet, og da kan jeg vanskelig se hva slags smertestillende du skulle ha som skulle gi en slik effekt av betydning. Jeg går selv på blodfortynnende, og har ikke opplevd at mensen påvirkes av det engang. Så jeg tror altså heller ikke du skal være redd for å ta smertestillende (ut i fra de opplysningene du gir i innlegget ditt)  :)

Samme her, har ikke merkent noen forskjell i blødningene, og jeg går på to forskjellige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...