AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Del Skrevet 8. november 2022 Prøver for tiden og opprettholde min nåværende vekt og ligger mellom 1900-3000 kalorier daglig. Gjennomsnittet på uken er 2300. Går jeg under 2000, mister jeg vekt. Jeg føler selv dette er mye mat og at jeg ikke er uvanlig aktiv. Men har begynt å tvile og vil derfor høre med andre, synes du dette er «en veldig aktiv livsstil?» Trener styrke 3-4 ganger i uken med ulike øvelser som boxsquat, benkpress RDLs, pulldowns, hipthrust osv. Har to cardio økter i uken hvor jeg løper 5-6km en dag og 10km en dag. Går ofte til og fra trening, til butikken, kveldstur osv så har mellom 15-20 tusen skritt om dagen. Har kontorjobb så sitter mye der, men tar pauser for å få inn litt bevegelse ila arbeidsdagen. Er 173cm høy, 24 år, har en del muskler. Er dette uvanlig høyt inntak av kalorier? Er redd det er noe feil med forbrenningen min og vil ikke ned i vekt Anonymkode: e998a...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Del Skrevet 8. november 2022 Med aktiviteten din trenger du nok over 2000kcal for å ikke tape vekt ja. Anonymkode: 23cda...035 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Del Skrevet 8. november 2022 Det høres helt normalt ut. Og absolutt ikke unormalt høyt inntak av kalorier. Overrasket over at du ikke trenger å spise mer. Jeg er ganske inaktiv for tiden, og min forbrenning er på ca det samme, men er noe høyere og overvektig. Jeg går også ned i vekt på 2000 kalorier. Anonymkode: aed6a...51a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Del Skrevet 8. november 2022 Trenger du er såpass aktiv at du forbrenner det. Med en del trening så høres ikke dette så ekstremt ut, men det er klart mer enn folk flest (folk flest beveger seg alt for lite også, det må jo med i regnestykket). Anonymkode: 28bcb...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 8. november 2022 #5 Del Skrevet 8. november 2022 Er kvinne på 165 og 70kg som óg går ned i vekt på 2000kcal gjennomsnitt, og eg er hakket mindre aktiv enn deg (null cardio, kun gåing). Mykje som speler inn på forbrenninga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Del Skrevet 9. november 2022 Gjennomsnittet ditt som en ung, relativt høy kvinne som trener og har synlige muskler er 2300 kcal per dag? Det er i høyeste grad så normalt og skjematisk som det kan bli 🙂 Skjønner helt ærlig ikke hvorfor du teller kalorier en gang når du ikke skal ned i vekt. Hvorfor gjør du det? Vil du bygge mer muskler så kan du med fordel spise litt mer. Anonymkode: 2fd86...7ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Del Skrevet 9. november 2022 Jeg er 164 cm og 62 kg. Har ikke kunnet trene det siste halvåret, og har en stillesittende jobb. Har funnet ut at grunnforbrenningen min er rundt 1300. Sliter med å holde vekten stabil, og er sjeleglad for at jeg ikke prøver å gå ned. 1300 er ganske lite, og jeg må være veldig selektiv med hva jeg spiser for å holde meg på dette. 2000 og likevel gå ned høres nydelig ut. Anonymkode: e5028...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Del Skrevet 10. november 2022 Høres normalt ut. Jeg vedlikeholdte vekt/gikk litt opp med samme inntak og aktivitetsnivå på den alderen. Hadde stoffskifte lett forhøyet stoffskifte og. Mye lettere å legge inn litt ekstra kalorier enn å trekke fra. Anonymkode: ce3e6...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Del Skrevet 10. november 2022 Jeg har kontorjobb, trener nada, veier 60 kilo og trenger ca 2000 for å vedlikeholde, så det høres helt riktig ut. Anonymkode: 076fb...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 10. november 2022 #10 Del Skrevet 10. november 2022 Høres normalt ut. Ligger jeg på 2300 i snitt, så går jeg sakte ned. Er ikke spesielt aktiv heller, men trener litt for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Del Skrevet 11. november 2022 Så utrolig forskjell på folk, er helt fascinerende å lese. Jeg gikk ned jevnt og trutt på ca 1700 i starten (0,5-0,7 i uka), så på 1500. Nå står jeg stille på godt under det, og burde jo ikke gå an. Anonymkode: 31e9c...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 11. november 2022 #12 Del Skrevet 11. november 2022 Vedlikeholdsinntaket ditt når du trener er nok rundt 2000 kcal. Når du trener kan du regne med å spise 2500-2800 kcal uten å gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 22.07): Prøver for tiden og opprettholde min nåværende vekt og ligger mellom 1900-3000 kalorier daglig. Gjennomsnittet på uken er 2300. Går jeg under 2000, mister jeg vekt. Jeg føler selv dette er mye mat og at jeg ikke er uvanlig aktiv. Men har begynt å tvile og vil derfor høre med andre, synes du dette er «en veldig aktiv livsstil?» Trener styrke 3-4 ganger i uken med ulike øvelser som boxsquat, benkpress RDLs, pulldowns, hipthrust osv. Har to cardio økter i uken hvor jeg løper 5-6km en dag og 10km en dag. Går ofte til og fra trening, til butikken, kveldstur osv så har mellom 15-20 tusen skritt om dagen. Har kontorjobb så sitter mye der, men tar pauser for å få inn litt bevegelse ila arbeidsdagen. Er 173cm høy, 24 år, har en del muskler. Er dette uvanlig høyt inntak av kalorier? Er redd det er noe feil med forbrenningen min og vil ikke ned i vekt Anonymkode: e998a...c76 Jeg syntes du høres veldig aktiv ut. Hvorfor vil du gå ned i vekt? Høres jo ut som at du er nok aktiv til å allerede forbrenne det meste du inntar. Anonymkode: d05cb...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #14 Del Skrevet 11. november 2022 Husk at vi har ulik hvileforbrenning. Hvor mye forbrenner du når du sover? Det er egentlig vektere enn de timene du er på trening. Hvis en forbrenner over 2000 kalorier , går en ned på 2000 kaloierer. Det må en nesten erfare selv. Jeg har høy forbrenning, om jeg skulle regne ut energibehovet på en app og fulgt det , hadde jeg vært undervektig. Nei, du har ikke uvanlig høyt inntak , selvom noen ville lagt på seg med samme inntak. Anonymkode: 2e070...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #15 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så utrolig forskjell på folk, er helt fascinerende å lese. Jeg gikk ned jevnt og trutt på ca 1700 i starten (0,5-0,7 i uka), så på 1500. Nå står jeg stille på godt under det, og burde jo ikke gå an. Anonymkode: 31e9c...040 Er du særlig aktiv da? Selv når man er inaktiv må man jo ned en del kalorier, siden kroppen allerede forbrenner en del. Du må nok ned på 1200-1300 for å gå ned mer. Anonymkode: d05cb...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du særlig aktiv da? Selv når man er inaktiv må man jo ned en del kalorier, siden kroppen allerede forbrenner en del. Du må nok ned på 1200-1300 for å gå ned mer. Anonymkode: d05cb...f87 Løper 3-4 mil i uka 🤷♀️ Men jeg har ikke behov for å gå ned mer altså, så det gjør ingenting at jeg står stille (er bare merkelig, for jeg ligger på rundt 1200-1300) Anonymkode: 31e9c...040 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #17 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Løper 3-4 mil i uka 🤷♀️ Men jeg har ikke behov for å gå ned mer altså, så det gjør ingenting at jeg står stille (er bare merkelig, for jeg ligger på rundt 1200-1300) Anonymkode: 31e9c...040 Da regner du feil. Eller at du allerede er undervektig. Det er ikke fysisk mulig å ligge på et så lavt inntak på et veldig høyt aktivitetsnivå, 3-4 løping per uke er mye, uten å gå ned i vekt. Anonymkode: 2fd86...7ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå