AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Vi skal snart hente vår lille kattunge og lurer på hva som er greit å legge inn i buret for at pusen skal ha det så bra som mulig? Vet ikke om den er vant til å være i bur. Anonymkode: e7991...24d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Vi brukte kladd. Da kunne vi bare ta ut hele, kaste den og legge inn en ny hvis pus gjorde fra seg. Å det var like greit, for hu både tisset og bæsjet i løpet av 15 min. Anonymkode: f9556...c2c 1
Maskinfører Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Har denne Art.nr. 50-618 fra Biltema 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Pledd og sprayer alltid med feliway classic spray 30 minutter før jeg putter pus inn. Har pledd over buret (for ekstra ro) som kan brukes hvis katten tisser eller lignende. Så har jeg et ekstra i bilen hvis det må brukes over buret. Anonymkode: 81f9e...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Et stort, sammenbrettet frottehandkle som ligger stabilt i buret. Og et ekstra ett i tilfelle pus gjør fra seg, om dere har litt vei å kjøre. Thats it. Katten vil ikke bry seg med vann eller lek. Og du må ikke gi mat/snop da det kan føre til kvalme. Jeg opplever også at de er roligere om de får se, og at et pledd over fører til mer uro. (alle tre jeg har hatt) Men her er mulig katter ulike. Anonymkode: ea630...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Et stort, sammenbrettet frottehandkle som ligger stabilt i buret. Og et ekstra ett i tilfelle pus gjør fra seg, om dere har litt vei å kjøre. Thats it. Katten vil ikke bry seg med vann eller lek. Og du må ikke gi mat/snop da det kan føre til kvalme. Jeg opplever også at de er roligere om de får se, og at et pledd over fører til mer uro. (alle tre jeg har hatt) Men her er mulig katter ulike. Anonymkode: ea630...bc7 Jeg som skrev kommentaren med teppe. Det er nok veldig forskjellig ja. Har tre katter og ene er mest rolig hvis alt er dekket, den andre dekker jeg tre sider og så har han åpning mot meg så jeg kan sitte å kose, se på han og betrygge han, det funker godt for han.. Så har jeg en som er så stresset i bur at verken teppe eller ikke har noe å si så han bruker vi aldri bur på, han er helt rolig hvis han får sitte på fanget med sele. Men generelt sett sies det at tepper føles roligere ut for de, men det må man jo finne litt ut av på veien! Anonymkode: 81f9e...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg som skrev kommentaren med teppe. Det er nok veldig forskjellig ja. Har tre katter og ene er mest rolig hvis alt er dekket, den andre dekker jeg tre sider og så har han åpning mot meg så jeg kan sitte å kose, se på han og betrygge han, det funker godt for han.. Så har jeg en som er så stresset i bur at verken teppe eller ikke har noe å si så han bruker vi aldri bur på, han er helt rolig hvis han får sitte på fanget med sele. Men generelt sett sies det at tepper føles roligere ut for de, men det må man jo finne litt ut av på veien! Anonymkode: 81f9e...e2f Det er sant. Ene min liker trøst og kosestemme. Den andre blir stresset av det, men liker at jeg snakker helt seriøst om hva jeg vil ha til middag, eller jobb (tips fra veterinæren). Alle jeg har hatt liker at det er musikk på i bilen. Tror det skjermer dem fra lydene fra trafikken. Anonymkode: ea630...bc7 1
Taluno Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi skal snart hente vår lille kattunge og lurer på hva som er greit å legge inn i buret for at pusen skal ha det så bra som mulig? Vet ikke om den er vant til å være i bur. Anonymkode: e7991...24d Den er nesten garantert ikke vant til bur og bil. Jeg har pledd eller håndduk til mine. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #12 Skrevet 9. november 2022 Tisselaken og håndkle. Har hatt med ekstra håndkle i tilfelle det skjer en ulykke inne i buret på turen. Noen katter jamrer som det skulle være verdens undergang, mens andre bare legger seg ned og sover. Anonymkode: 432c9...a89 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 Vi kjørte 8 timer og hadde med oss en liten kattedo vi satt inn til dem, som de benyttet. Lav bred tupperwareboks. Ingen uhell! Brukte et lite hundebur til reisen, gikk veldig bra. Matet og vannet dem på stopp underveis. Anonymkode: f7439...cd4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Skrevet 12. november 2022 Jeg har også tro på hundebur, så har den bedre plass. Mykt og godt håndkle inni og tissekladd. Det går an å prøve seg frem med pledd over, kanskje dekke bare en side osv. Anonymkode: b52ba...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå