AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #21 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om man aldri har hatt en krevende stilling kan jeg forstå at det føles slik. I mitt yrke løser jeg ulike problemstillinger for kunder. Dette krever at man stadig setter seg inn i nye systemer som brukes på ulike måter. Det krever også at man kommer over veldig sære problemstillinger, der jeg må trekke på kollegaer med annen spisskompetanse, tilsvarende som at jeg innimellom kommer inn på andres oppdrag for å bistå. Det krever at vi behersker rapportskriving, presentasjoner, på norsk eller engelsk, på et høyt nivå. Samt et stadig press på relasjonsbygging og salg. Nytte av mastergradene består i at man raskt tilegner seg kunnskap, søker kilder, ser problemstillinger på tvers. Og derfor kan stå i en jobb som aldri er helt lik fra en dag til neste. For å vedlikeholde nivået av kunnskap som kreves i min jobb er det krav om 40 etterutdanningstimer hvert år, ofte innenfor nye områder og standarder. Jeg må være oppdatert når nytt statsbudsjett presenteres, og ved vesentlige lovendringer som treffer mine fagområder. Så da sier det seg selv at jeg må "ringe en venn" mye oftere enn den gangen jeg stod i skranke på bank, eller jobbet i klesbutikk. Anonymkode: 8881b...7eb Det var nettopp derfor jeg la til at jeg jobber i en administrativ stilling. Blir ikke naturlig å sammenligne seg med en butikkarbeider eller kioskarbeider, slik som noen over her skriver. TS. Anonymkode: 663fc...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå