Gjest plusskatten Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Leser denne artikkelen, der noen går amok fordi det ikke var noen mørkhudede som talte på en konferanse i vårt eget land. Er det slik fremtiden vår vil bli? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/GMy7l6/en-ufattelig-hvit-konferanse
AnonaymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Anbefaler å lære seg skillet mellom meninger og artikler. Det står jo veldig klart at dette er en kommentar, men det holder kanskje ikke. 10
Gjest plusskatten Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 AnonaymBruker skrev (10 minutter siden): Anbefaler å lære seg skillet mellom meninger og artikler. Det står jo veldig klart at dette er en kommentar, men det holder kanskje ikke. Vedkommende er ansatt i VG.
Drizzt Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 plusskatten skrev (På 8.11.2022 den 21.03): Leser denne artikkelen, der noen går amok fordi det ikke var noen mørkhudede som talte på en konferanse i vårt eget land. Er det slik fremtiden vår vil bli? https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/GMy7l6/en-ufattelig-hvit-konferanse Det er vel rasisme mot hvite mennesker hvor innledernes hudfarge er viktigere enn kompetansen. 8 3
herzeleid Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Nå ser artikkelen ut til å være bak betalingsmur, men tenk noe så kleint som å være den som skal holde innlegg på konferanse primært på grunn av hudfarge. For meg fremstår det som en helt feilslått tilnærming til problemstillingen, og ofte virker en lite interessert i grunnlaget for at det er mange hvite på konferanser i et land med en i utgangspunktet hvit befolkning. 13
Topsi Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Jeg leste innlegget da det var åpent. I utgangspunktet er jeg imot sånn kvotering. Men i denne saken var det jo snakk om en barnevernskonferanse, og når ikke-etniske nordmenn er overrepresentert i disse sakene burde det kanskje vært i det minste en taler med utenlandsk bakgruñn 6 4
Lava Anne Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 (endret) Poenget er vel at ikke-etniske er overrepresentert i mange av de sakene som behandles (rettet etter forrige brukers innlegg). og at det derfor kan synes merkelig. Akkurat i dette tilfellet synes jeg ikke det er så rart at man stusser. Man kan jo regne med at folk med innvandrerbakgrun feks kan ha tilgang til en del kulturell kompetanse eller erfaring som kan være nyttig på en slik konferanse. Man kan ikke ha et mannsforum uten menn. Man kan ikke ha et kvinneforum uten kvinner. Satt på spissen, men dette er ikke særlig woke. Det må gå an å diskutere enkeltsaker uten at man trekker alt inn i et fenomen man mener er skadelig. Endret 10. november 2022 av Lava Anne 9
A-hunter Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Ingen gransker farger så nøye og så inngående som de selverklærte 'fargeblinde'. En gal verden... 15 4
Drizzt Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 A-hunter skrev (34 minutter siden): Ingen gransker farger så nøye og så inngående som de selverklærte 'fargeblinde'. En gal verden... Haha, det var spot on! Det er svært problematisk med kvotering ut fra hudfarge. Det var ingen behov for Bufdir å legge seg flat når det åpenbare målet var å samle relevante og kompetente innledere istedet for å kvotere noen inn bare fordi de har en annen hudfarge. 6
Entern Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 A-hunter skrev (53 minutter siden): Ingen gransker farger så nøye og så inngående som de selverklærte 'fargeblinde'. En gal verden... Ikke helt korrekt, da "fargeblind" er helt ut blant woke folk. De skal ikke være "fargeblinde" de skal hate hvite. Bl.a. 3
Gjest ChadMcChadson Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Vanligvis er jeg enig i at woke er dritt, men det handlet om en barnevernskonferanse så er det kanskje greit å ha noen innvandrere/utlendinger som taler også. Ellers blir det som alltid bare en konferanse holdt av folk som ukritisk støtter barnevernet, eller ikke tar hensyn til de utfordringene innvandrere/utlendinger møter i sitt møte med barnevernet. Det er ikke uten videre at Norge og det norke barnevernet er beryktet internasjonalt.
Gjest Velvia Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 Merkelig å hisse seg opp over at noen påpeker det åpenbare. Norge er et land med mangfold og det mangfoldet må være representert, men rasisme og kulturradikalisme på høyresiden gjør blind ser det ut til.
Jegern Puahate Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 On 11/8/2022 at 9:03 PM, plusskatten said: der noen går amok fordi det ikke var noen mørkhudede som... Er det slik fremtiden vår vil bli? Jepp, dette vil det bli gneldret om så lenge det finnes hvite folk i landet. Fremtiden ser definitivt ikke lys ut, pun intended. 4 1
herzeleid Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 Topsi skrev (På 10.11.2022 den 7.01): Jeg leste innlegget da det var åpent. I utgangspunktet er jeg imot sånn kvotering. Men i denne saken var det jo snakk om en barnevernskonferanse, og når ikke-etniske nordmenn er overrepresentert i disse sakene burde det kanskje vært i det minste en taler med utenlandsk bakgruñn Jeg er enig i logikken, men har litt vondt for å tro at det er argumentasjonen? Konsekvensen vil jo i så fall være et budskap om at ‘ikke-hvite’ i så stor grad mishandlet barna sine at en disse gruppene må engasjeres mer, og jeg ser for meg at det er et budskap få vil tørre å pushe?
Drizzt Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 Velvia skrev (4 timer siden): Merkelig å hisse seg opp over at noen påpeker det åpenbare. Norge er et land med mangfold og det mangfoldet må være representert, men rasisme og kulturradikalisme på høyresiden gjør blind ser det ut til. Merkelig å foretrekke hudfarge framfor kvalifikasjoner, men rasisme og kulturradikalisme på venstresiden gjør blind ser det ut til. 7 1
Gjest Velvia Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 30 minutter siden, Drizzt said: Merkelig å foretrekke hudfarge framfor kvalifikasjoner, men rasisme og kulturradikalisme på venstresiden gjør blind ser det ut til. *sigh*….his big white self
Sciurus Skrevet 11. november 2022 #18 Skrevet 11. november 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep. Sciurus, mod
Heydayotheinterweb Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 Det etablerte media kjører alle en agenda om å kneble ytringsfriheten. De kaller det woke/politisk korrekhet, men det er egentlig å oppdra befolknigen til å gå med munnkurv så de holder kjeft og gjør som de blir fortalt. Alle store aviser eies av politiske partier. Ikke tro noe annet. 2 1
Entern Skrevet 11. november 2022 #20 Skrevet 11. november 2022 Drizzt skrev (8 timer siden): Merkelig å foretrekke hudfarge framfor kvalifikasjoner, men rasisme og kulturradikalisme på venstresiden gjør blind ser det ut til. Jepp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå