AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Barnet mitt spiller fotball, treningen er 18.30-20.00, det er ett lite stykke unna å gå/sykkle(i mørket, og nå som det etterhvert kanskje blir snø/glatt, ellers gjennom året sykkles det). Barnet sitter på med en på laget, mer eller mindre nærme nabo. Naboen kjører likevel sitt barn. Jeg kjører ikke bil, og vil gjerne vise takknemlighet, bortsett fra ord. Hva ville du satt pris på, en slump penger for bensin, eller feks en blomstergruppe og vin? Tenkte gi når fotballen tar juleferie :) Anonymkode: 249e0...a9a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Blomsterbukett og vin, lettere å ta i mot og en hyggelig ting å få 😊 Anonymkode: 9fbca...13a 6
Toyah Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Det kommer an på situasjonen til familien som kjører. Vi har grei økonomi og trenger ikke noe tilskudd til drivstoff. Men jeg hadde satt pris på en liten gavekurv med litt snacks eller noe så enkelt som en julegruppe.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Jeg ville bare vippset en sum og skrevet at det var bensinpenger. Blomster og vin blir kleint. Anonymkode: 9aad2...d6b 3
Swoosh Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville bare vippset en sum og skrevet at det var bensinpenger. Blomster og vin blir kleint. Anonymkode: 9aad2...d6b Hvorfor kleint?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Så fint tenkt av deg😊 Tror jeg ville gitt et eller annet du tror de setter pris på enten det er vin, godt øl, blomster osv. Og så kan du evnt foreslå om du skal være med å betale for litt drivstoff framover siden du ikke har mulighet for å bidra med kjøring. Mange sier vel kanskje nei, men alltid greit å tilby😊 Anonymkode: 4d023...881 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fint tenkt av deg😊 Tror jeg ville gitt et eller annet du tror de setter pris på enten det er vin, godt øl, blomster osv. Og så kan du evnt foreslå om du skal være med å betale for litt drivstoff framover siden du ikke har mulighet for å bidra med kjøring. Mange sier vel kanskje nei, men alltid greit å tilby😊 Anonymkode: 4d023...881 Ønsker vise takknemlighet og at det settes pris på, siden jeg ikke kan bytte på å kjøre, ellers hadde jeg gjerne gjort det :) Anonymkode: 249e0...a9a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg ville bare vippset en sum og skrevet at det var bensinpenger. Blomster og vin blir kleint. Anonymkode: 9aad2...d6b Mens jeg hadde syntes det hadde vært ubehagelig å få penger for det. Anonymkode: 8eb7c...68b 3
Gjest ti10 Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Det vil nok variere fra person til person. For noen vil kanskje en pengesum være det beste, mens andre ville sette pris på blomster, vin eller noe annet. Men TS, kan du ikke spørre dem det gjelder? Si at du vil gjøre opp for deg, og tilby en pengesum. Hvis de trenger pengene, tar de sannsynligvis imot, hvis de setter seg helt på bakbena, kan du overraske dem med en hyggelig hilsen til jul. Altså blomster, matkurv, vin eller noe.
Summeer Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Mannen er trener for ett av våre barn og tre av nabojentene har fast haik med oss til treninger. Han må jo uansett kjøre. De kommer somregel på døra med en gavekurv til jul og sommer som takk.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 En matkurv med mye godt + litt drikke hadde jeg satt pris på. Anonymkode: 1fc4d...f5b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg ville bare vippset en sum og skrevet at det var bensinpenger. Blomster og vin blir kleint. Anonymkode: 9aad2...d6b Ja og for alt du vet kan de vøre tidligere alkoholikere osv.. Anonymkode: 63d25...eba 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Barnet mitt spiller fotball, treningen er 18.30-20.00, det er ett lite stykke unna å gå/sykkle(i mørket, og nå som det etterhvert kanskje blir snø/glatt, ellers gjennom året sykkles det). Barnet sitter på med en på laget, mer eller mindre nærme nabo. Naboen kjører likevel sitt barn. Jeg kjører ikke bil, og vil gjerne vise takknemlighet, bortsett fra ord. Hva ville du satt pris på, en slump penger for bensin, eller feks en blomstergruppe og vin? Tenkte gi når fotballen tar juleferie Anonymkode: 249e0...a9a Dette varmer mitt hjerte. Nå er min gutt 14 år. Vi har kjørt til og fra trening siden 1 klassen og en gutt har sittet på nesten hver gang. Også til kamper. Har ikke fått så mye som takk fra foreldrene. Men foreldrene er ikke med på kamper eller foreldremøter eller, så jeg har aldri hilst på de Anonymkode: 82434...47e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville bare vippset en sum og skrevet at det var bensinpenger. Blomster og vin blir kleint. Anonymkode: 9aad2...d6b Det som er kleint er å motta lommepenger på Vipps fra noen som t.o.m kanskje har dårligere råd. Har man grei økonomi så er det mye mindre kleint med en hyggelig oppmerksomhet enn småpenger fra naboen. Anonymkode: 5f2ac...86f 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #15 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja og for alt du vet kan de vøre tidligere alkoholikere osv.. Anonymkode: 63d25...eba Det går fint an å droppe vinen. Jeg ville kjøpt en fin kurv som jeg fylte med forskjellig god mat og julegodter, sånt går det mye av i julen. Går an å sette en julerose eller lignende blomst i kurven også. Anonymkode: be602...84a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #16 Skrevet 9. november 2022 Jeg pleier å gi enten en blomsterbukett til. Ca. 300 kr, en vintilca. samme pris eller en famili-julegave (f.eks. brettspill). Anonymkode: 825d3...e2d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #17 Skrevet 9. november 2022 Jeg ville tatt dugnaden og vaktene deres hvis dere har det Anonymkode: 1c389...2ea
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #18 Skrevet 9. november 2022 Masse gode forslag her! Veldig bra initiativ. Jeg kunne ønske der foreldreparet til det barnet som sitter på fast hos oss hadde tenkt det samme. Dugnadsvakt var veldig lurt! Koster dere lite og settes sikkert veldig pris på.. Anonymkode: ebf3b...029
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #19 Skrevet 9. november 2022 Dugnadsvakt å ta for andre er vanskelig, for man melder seg på det. Det blir ikke satt lister her for da ender det med at mange ikke stiller opp og da står man der. Men, jeg prøver å bidra ekstra der jeg kan nettopp fordi jeg ikke kan bidra med transport:) Anonymkode: 249e0...a9a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #20 Skrevet 9. november 2022 Å få penger til bensin hadde føltes veldig rart, da det egentlig ikke er utgifter til bensin som er tjenesten, men det at vi bruker tid på å kjøre. En blomst som takk høres fint ut. Anonymkode: f1522...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå