AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Er de i så fall 100% integrert i gjengen, eller henger litt på utsiden? Anonymkode: b49d5...281
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Nei, æsj, vil ikke ha folk med annen hudfarge i min vennegjeng 🤪 Selvfølgelig er de like med i gjengen som oss andre? Anonymkode: cdce5...d28 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Ja såklart har jeg det. Alle er like inkludert men vi snakker en del om rasisme og de mørkeste forteller at de føler på det at de ikke er hvite når de er i mindretall, og at det er kjipt at de utsettes for hverdagsrasisme og ser forskjellsbehandlingen så tydelig. Det er leit, føler meg maktesløs og skulle ønske det ikke var sånn Anonymkode: 72aea...c83 2 2 1
Peanut Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Jeg har det ikke nå, men hadde det som barn. 1
Queen of the North Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Har ikke venner med annen hudfarge, men har inngiftet familie og kollegaer med annen hudfarge. Hun ene er verdt sin vekt i diamanter 💎💎 alle skulle hatt ei sånn i livet sitt for hun er helt fantastisk 🤩 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Akkurat nå er vennegjengen min satt sammen av to nordmenn, en svenske, en fra Syria, en fra Kenya og en fra Mexico. Så ja og alle er like integrert i gjengen. Anonymkode: fc874...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Ikke nå, men da jeg var yngre. Og ja, de var 100% integrert i gjengen, på lik linje med de som var lyshudet Anonymkode: e7bca...db8 2
Daisy-love Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Jeg har flere, og måtte tenke etter om jeg hadde det, for tenker lite over hudfarge til vanlig. De er like med eller ikke med som alle andre, ingen forskjell der 😊 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Gift med en som har en annen hudfarge enn meg selv Anonymkode: 2438c...419 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Jeg har ikke venner med annen hudfarge dessverre, men mange kolleger. Kollegene mine er primært amerikanere, hvorav flere er mørkhudet, latino, asiatisk osv., og de har blitt veldig kjent med norsk kultur vil jeg si. Anonymkode: b4161...0b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Nei, ikke venner, men kjente. Det er fint at alle blir tatt vare på og inkludert synes jeg, men også trist at Norge er blitt så veldig forandret på så kort tid. Anonymkode: 73cb4...498 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke venner med annen hudfarge dessverre, men mange kolleger. Kollegene mine er primært amerikanere, hvorav flere er mørkhudet, latino, asiatisk osv., og de har blitt veldig kjent med norsk kultur vil jeg si. Anonymkode: b4161...0b4 Og min mann da, herregud Han flyttet til Norge for ganske nøyaktig ett år siden, og han er nå oppegående så vil nå si han er integrert. Men dæven som de somler med det norskkurset hans ass. Anonymkode: b4161...0b4 1
Helene Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Tenker ikke hudfarge, ser mennesker. Faren til datteren er mulatt. Så ikke hudfarge dengang heller. Så menneske. I dag, i Norge, vet at enkelte nordmenn ser farge på hud. I min verden, noen er muslimer, noen er vegetarianer, folk har bakgrunn fra andre land. Bryr meg ikke. De er skikkelig gode venner. Farge på hud er et ikke tema hos meg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 Mange. Og det var de som inkluderte meg (jeg bodde lenge i et annet land). Anonymkode: 8533a...e36 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 Ja, både venner med annen hudfarge og annen legning. Sååå forferdelig "woke" er vi i gjengen 🤪 Anonymkode: 0379c...315 1
Jdz Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 Har samboer med annen hudfarge og sikkert halvparten i vår felles omgangskrets er nok minst halvparten av en annen hudfarge enn meg. Er jo utlending selv i landet jeg bor i, min omgangskrets hjemme i Norge er nok litt mindre mangfoldig, men så har også Norge mindre invandring.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #18 Skrevet 8. november 2022 Nei, det har jeg ikke. Har faktisk ingen på vennelista på Facebook med annen hudfarge en gang. Men det handler nok om tilfeldigheter, og at det ikke bor så mange utenlandske personer her jeg bor. Det er sikkert mer vanlig i Oslo og andre byer. Anonymkode: b861e...55e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #19 Skrevet 8. november 2022 Forsvinnende få! Og det er helt tilfeldig, jeg lover! Anonymkode: 14db1...8be
Anonymbruker*** Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 En av mine nærmeste venninner er svart. Hun har jeg kjent siden vi var tenåringer, og jeg føler aldri hudfarge og kulturelle forskjeller har gjort at hun var mer utenfor i de ulike gjengene vi har hengt sammen i. Jeg vet hun opplever rasisme, men har sluppet å se det selv heldigvis. Jeg er like nær mine utlandske kollegaer, og så vidt jeg kan se er de like stor del av gjengen som resten. Svigersøsteren min er colombiansk. Like velkommen i familien som de norske. Har dog nok opplevd litt vellmenende, men dumme spørsmål fra den eldre garde som en nordmann ville sluppet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå