AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Hei! Er det noen som ønsker å dele noen erfaringer rundt sex etter å ha født? Jeg fødte for 1,5 mnd siden og vi har ikke hatt sex siden juli-måned pga bekkenet mitt og vanskeligheter med å snu meg/gå. Bekkenet mitt er delvis bra, men jeg vil vente til renselsesprosessen er helt 100% ferdig, noe samboer så klart forstår. Allikevel er jeg redd for å ikke føle på sexlyst når vi først kommer tilbake til rutiner… Noen som har hatt samme erfaring eller opplevelser som vil dele? Takk 🙂 Anonymkode: 44ebd...c18
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Vi hadde sex rundt 5 mnd etter fødsel. Det var rart. Mindre følsomt og ikke spesielt godt. Ikke vondt heller, bare litt sånn anderledes. Men det gikk seg til. Tar litt tid før underlivet er som det var før svangerskap. På sikt (husker ikke hvor lenge etter) var det akkurat som før. Eller, egentlig bedre. Anonymkode: 62ca3...660
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Har hatt sex 2-4 uker etter alle mine tre fødsler. Da har renselsen vært over, og vi har brukt kondom. Var ekstremt nervøs i forkant, så forberedt på at det skulle være vondt eller annerledes. Men det var ærlig talt nesten bedre enn før jeg fikk barn, spesielt merkbart etter barn nr 3😅🤔 Anonymkode: 6a3c6...feb 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Er mann. Nå er barn 5 år. Har ikke hatt sex ennå. Og det er helt og holdent min feil. Jeg klarer ikke tanken på sex etter fødselen. Jeg vil ikke utsette noen for en fødsel igjen. Så for min del er sex over. Anonymkode: c6d16...da8 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Med nr 1 ventet jeg 4-5 mnd. Hadde sex 7 dager etter forrige fødsel og brukte da såklart kondom. Kunne sikkert hatt sex på føden allerede, aldri vært så forelsket som i tiden etter fødsel 😅 Anonymkode: db1df...638
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Ventet 6 uker. Grudde meg veldig fordi jeg hadde hatt en totalruptur så var veldig redd for smerter. På 6 ukers kontrollen var alt fint og stingene borte. hadde ikke særlig lyst heller, men følte bare jeg måtte få det overstått. Det var vondt og jeg blødde i 2 dager etterpå. De 2 neste gangene var det bare ubehagelig. Nå, 3 mnd etter fødsel så føles det som før Anonymkode: e6512...242 1
mingus Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er mann. Nå er barn 5 år. Har ikke hatt sex ennå. Og det er helt og holdent min feil. Jeg klarer ikke tanken på sex etter fødselen. Jeg vil ikke utsette noen for en fødsel igjen. Så for min del er sex over. Anonymkode: c6d16...da8 Skaff hjelp. 1 2
mingus Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Vi startet opp igjen 6 uker etter fødsel fordi jeg hadde lyst, men det er ikke før nå de siste ukene (babyen er 9,5 mnd forresten) at det har gått an å ta i et skikkelig tak og være litt mer brutal med meg(ja så klart vil jeg han skal det), da området måtte trenes og tøyes opp igjen, ble fort vondt og sårt etter sying og alt. Men nå er det topp, jeg gleder meg til den fæle mensen er ferdig så kan vi fortsette med det vi holdt på med før den kom 🥰 1
Helene Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Jeg endte opp med keisersnitt. Dvs, ingenting var revet opp. Hadde stort sår på nedre del av magen. Var kåt som fy. Tvang mannen til å ha sex med meg. Han ville ta hensyn. Vi måtte bruke kondom da, pga sår og sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 Gått 9 uker siden fødsel og tror ikke sex er på agendaen på lenge enda fra hverken min eller mannens side. Det før komme når det kommer. Anonymkode: 8b879...87c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 Ventet 6 uker som renselsen tok og for å være ærlig hadde jeg ikke spesielt lyst, men var nysgjerrig på hvordan ting føltes der nede. Har hatt sex 1 gang i mnd etter det. Mannen har lyst, men jeg har bare ikke lyst. Får aldri kroppen for meg selv og det holder å dele den med baby ifm amming og kos hele dagen. Så det er absolutt av plikt jeg gjør det nå. 5 mnd siden fødsel forresten. Anonymkode: 49683...be2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #12 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Er det noen som ønsker å dele noen erfaringer rundt sex etter å ha født? Jeg fødte for 1,5 mnd siden og vi har ikke hatt sex siden juli-måned pga bekkenet mitt og vanskeligheter med å snu meg/gå. Bekkenet mitt er delvis bra, men jeg vil vente til renselsesprosessen er helt 100% ferdig, noe samboer så klart forstår. Allikevel er jeg redd for å ikke føle på sexlyst når vi først kommer tilbake til rutiner… Noen som har hatt samme erfaring eller opplevelser som vil dele? Takk 🙂 Anonymkode: 44ebd...c18 Jeg vil anbefale å starte i det små. Ta litt på hverandre for nærhet og intimitet. Ta det steg for steg fremfor å gå rett på. Anonymkode: 9257b...88a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #13 Skrevet 9. november 2022 Hadde sex 6 uker etter fødsel, var ganske vondt for meg første gangen, så måtte heller ta det gradvis og stoppe opp underveis. Følte nesten at jeg hadde mindre følelse i underlivet, kjente ikke spesielt mye. Hadde IKKE sexlyst da i det hele tatt, men prøvde bare da jeg av erfaring alltid har fått sexlysten tilbake etter å ha "pressa" meg selv til å bare hoppe inn i det. Hadde ikke hatt sex på et par mnd selv da, fødte 1 september og hadde ikke hatt sex siden rundt juni-juli da. Har grei sexlyst igjen nå, og har fått tilbake følelsen har ikke hatt sex så mange ganger enda selvfølgelig men det gikk seg til etterhvert. Følte meg veldig tørr og "stram" i underlivet, litt fremmed følelse men nå har hormonene stabilisert seg mer for meg og jeg føler det er tilbake til normalen. Eneste er da at jeg får veldig vondt i enkelte posisjoner jeg aldri fikk vondt i før, så holder meg unna de 😛 Litt vondt / tuklete i starten av sexen også men regner med at det går seg til, er bare snakk om et par minutter før det går over. Anonymkode: 5bab3...580
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #14 Skrevet 9. november 2022 Hadde sex etter ca 7 uker. Ville vente til etter 6 ukerskontrollen. Jeg sydde ganske mye og ville være sikker på at alt så greit ut før vi gjorde noe. hadde ikke spesielt lyst da vi startet, men jeg ville «bli ferdig med det». Jeg styrte alt, og det ble veldig bra. Gikk lenge til neste gang. Det var vel egentlig opp til meg når vi hadde sex hele det første året. Pga amming, slitenhet osv osv. Men vi passet på å ha nok nærhet allikevel, mye stryking på ryggen osv. trenger ikke å være seksuelt for å få nok nærhet Anonymkode: 7909a...ee8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #15 Skrevet 12. november 2022 Gikk 13 dager etter fødselen, så hadde jeg lyst. Hadde ingen blødninger lenger, og stingene hadde begynt å løse seg opp. Brukte kondom og glidemiddel, gikk helt fint. Nå er barnet snart tre måneder, og vi har regelmessig sex et par-tre ganger i uken. Fullammer, så blir ikke like våt som vanlig men bruker masse glidemiddel. For min del er det de ømme ammepuppene som legger en liten demper på gleden Anonymkode: facff...fa6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 Hadde sex dagen før 6-ukerskontrollen🙈 Litt lite gjennomtenkt, kanskje. Men lysten var der. Føltes veldig rart, men det gikk seg fort til. Hadde regelmessig sex etter det. Anonymkode: 6c701...227
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde sex dagen før 6-ukerskontrollen🙈 Litt lite gjennomtenkt, kanskje. Men lysten var der. Føltes veldig rart, men det gikk seg fort til. Hadde regelmessig sex etter det. Anonymkode: 6c701...227 Hvorfor lite gjennomtenkt? Hos meg var det bare blodprøver på 6 ukers kontroll. Legen sa at dersom man ikke har noe smerter eller blødninger er det ikke lenger regelmessig sjekk! Anonymkode: 9257b...88a
Skyblue7 Skrevet 12. november 2022 #18 Skrevet 12. november 2022 Har venter 2-3 mnd etter fødsel med mine 2 barn. Har hatt KS, men underlivet blir jo annerledes selv om. Alltid rart i starten, men går jo seg til ☺️
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #19 Skrevet 12. november 2022 Gynekologen råda meg til å vente i et par mnd til da jeg var på 6 ukers kontroll. jeg hadde så tørre slimhinner pga amming. Sårene fra riften grodde også sakte pga det. Anonymkode: 23736...66a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå