AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Veldig lenge siden jeg var på jobbintervju og lurer på hvilke spørsmål en kan få? Anonymkode: 2c47d...5f4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Veldig lenge siden jeg var på jobbintervju og lurer på hvilke spørsmål en kan få? Anonymkode: 2c47d...5f4 Hvilke gode egenskaper har du? Hvordan opptrer du i stressende situasjoner? Hvorfor skal vi ansette deg? Anonymkode: ec170...125
Sofakona Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Positive og negative sider...hvor ser du deg om 5 år.
MayorSantos Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Kommer jo veldig an på «nivå» stillingen er på. Er det lederstilling, er det mellomleder? Jobbe i team, jobbe alene? noen klassikere: Hvilke egenskaper har du som passer i stillingen du har søkt? hva gjør deg til en god kollega? hva er dine styrker? hva må du bli bedre på? Hva setter du pris på i en god leder? hva gjør du når du støter på et problem du ikke klarer å løse? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Kommer jo litt an på stilling, men vi blir ofte spurt om hva vi ville gjort i en sånn og sånn setting, hva motiverer deg, hvilke arbeidsoppgaver kan du mislike.. Positive og negative sider. hvorfor søker du denne jobben hvorfor ansette deg hva er viktig for deg på en arbeidplass Anonymkode: d9346...618
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Hvilken person beundrer du? Anonymkode: d7a4a...95b
Taluno Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Hva gjør deg stresset? Hvordan håndterer du stress? Hvordan løser du problemer? Hvordan håndterer du uenigheter med kolleger? Hvilke tidligere resultater kan du vise til? Er det noe du har gjort i arbeidssammenheng som du er spesielt stolt over? Hvordan takler du endringer? Hvorfor vil du ha akkurat denne jobben? Hvilke positive egenskaper har du som du tror du får benyttet i denne stillingen? Negative sider, og hvor jeg ser meg selv om fem år har jeg ikke fått spørsmål om de siste ti årene, og har vært på en del intervjuer.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Jeg kan bare svare for butikk og servitør, medarbeider og mellomleder. Positive og negative sider? Hvordan håndterer du stress? Se for deg tiltenkt situasjon, hvordan ville du håndtert det? Hvorfor skal vi ansatte akkurat deg? Hvor ser du for deg selv om x år? Hvordan håndterer du uenigheter med kollega? Jobber du best under press, eller i roligere omgivelser? Hva vet du om bedriften vår? Hvorfor søkte du akkurat denne jobben? Dette er vel spørsmål som har vært klassiske i de jobbene jeg har søkt. Nå er det riktignok mange år siden jeg søkte jobb sist da jeg har vært samme plass i 7 år nå, og studerer ved siden av for tiden. Anonymkode: 73235...571
MayorSantos Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Taluno skrev (På 9.11.2022 den 9.42): Negative sider, og hvor jeg ser meg selv om fem år har jeg ikke fått spørsmål om de siste ti årene, og har vært på en del intervjuer. Akkurat dette går jo mye på alder på den som er på intervju og vil ha jobb. Er man mellom 18-30 år så er et slikt type spørsmål veldig relativt. Er en 54 år med ektefelle, 3 barn og hund så er det ikke like aktuelt. 1
Rucula Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Sofakona skrev (På 8.11.2022 den 19.07): Positive og negative sider...hvor ser du deg om 5 år. Jeg stiller aldri disse spørsmålene 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Jeg stiller eksempelbaserte spørsmål... Feks Fortell litt om sist du jobbet i team, hvilke rolle inntok du i teamet, hva fungerte bra, hva kunne fungert bedre? Fortell om en gang du opplevde at tiden ikke strakk til? Hvordan løste du det Osv osv jeg baserer spørsmålene på hvilke egenskaper som er viktig i jobben og personligheten til kandidaten. Jeg stiller aldri: fortell om dine gode sider. Det kan pugges! Kjeg kan også stille "hvis jeg ringer din leder nå etterpå, hvordan tror du han vil beskrive deg" Anonymkode: 0dcf6...8c7 1
Taluno Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 MayorSantos skrev (1 time siden): Akkurat dette går jo mye på alder på den som er på intervju og vil ha jobb. Er man mellom 18-30 år så er et slikt type spørsmål veldig relativt. Er en 54 år med ektefelle, 3 barn og hund så er det ikke like aktuelt. Vel, jeg har som sagt ikke fått de spørsmålene de siste 10 årene. Dom vil si jeg ikke har fått dem siden jeg var i starten av 20-årene. Selv om jeg har vært singel og barnløs hele veien også, og flyttet mye rundt. Det er også spørsmål som sjeldent blir svart ærlig og konstruktivt på.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 Til neste uke skal jeg ha 12 jobb intervjuer til forskjellige stillinger. Og ikke en eneste gang vil jeg be noen ramse opp sine negative og positive sider Anonymkode: 0dcf6...8c7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå