Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 Hun skal følge min datter (ni år) en plass, og avlevere henne der. De blir kjørt dit av barnevaktens far. Barnevakten er fjorten år. Dette er i byen, vi bor et stykke utenfor. Aner ikke hvor mye jeg skal betale henne for det. Tenkte 2-300, men hva synes dere?
Jane How Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Dette var hvertfall ikke for lite. Skal det dekke bensinpengene også, eller er det ikke så langt at det er noe vits å betale bensinen? Om du betaler mindre enn 200 er hun sikkert fornøyd uansett, hun skatter ikke og er sikkert ikke vant til å tjene penger ennå, så 200 virker sikkert som mye penger for henne (jeg i alder av 24 hadde også vært glad for 200 for en times arbeid)
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Dette var hvertfall ikke for lite. Skal det dekke bensinpengene også, eller er det ikke så langt at det er noe vits å betale bensinen? Om du betaler mindre enn 200 er hun sikkert fornøyd uansett, hun skatter ikke og er sikkert ikke vant til å tjene penger ennå, så 200 virker sikkert som mye penger for henne (jeg i alder av 24 hadde også vært glad for 200 for en times arbeid) ← Faren skal kjøre dit uansett, så jeg regner ikke med noe særlig reisepenger nei. 200 da kanskje? Ikke at jeg er gnien eller noe, men vil ikke legge lista alt for høyt heller.
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Jeg synes faktisk 200,- høres mye ut også jeg. Søsteren til sambo sitter endel barnevakt (hun er også 14 år), og hun pleier å få et sted mellom 1-200 kr - og da er det gjerne for en hel kveld.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #5 Skrevet 6. desember 2005 200 kroner for en time???til og med med far til stede mye av tiden???Alt for mye spør du meg!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #6 Skrevet 6. desember 2005 Jeg synes faktisk 200,- høres mye ut også jeg. Søsteren til sambo sitter endel barnevakt (hun er også 14 år), og hun pleier å få et sted mellom 1-200 kr - og da er det gjerne for en hel kveld. ← Ja men da er de gjerne bare hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #7 Skrevet 6. desember 2005 200 kroner for en time???til og med med far til stede mye av tiden???Alt for mye spør du meg! ← Ja, barnevaktens far.
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #8 Skrevet 6. desember 2005 Ja men da er de gjerne bare hjemme. ← Ja, og så? I dette tilfellet skal de jo "bare" sitte på i bilen til faren og bli kjørt et eller annet sted. Ser ikke at det skal være så mye mer krevende? Men nå har jo ikke jeg barn enda så jeg vet jo ikke helt hvordan dette fungerer. Men ut fra hva jeg hører søster til sambo + henner venninner snakker om at de får betalt så høres 200,- mye ut.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #9 Skrevet 6. desember 2005 Ja, og så? I dette tilfellet skal de jo "bare" sitte på i bilen til faren og bli kjørt et eller annet sted. Ser ikke at det skal være så mye mer krevende? Men nå har jo ikke jeg barn enda så jeg vet jo ikke helt hvordan dette fungerer. Men ut fra hva jeg hører søster til sambo + henner venninner snakker om at de får betalt så høres 200,- mye ut. ← Uansett, tusen takk for synspunkter! Tenker jeg gir henne 200 jeg, gjør jo ikke noe om hun har litt ekstra til jul. Og jeg setter jo veldig pris på henne!
Ramy Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 2-300 kr??? Skulle gjerne vært barnevakt for barna dine..... Syns det hørtes litt mye ut...viss det ikke er en lang kjøretur så det blir mye i bensin, så synes nå jeg at 150 kr er rikeslig... Har ingen barn selv, så betaler aldri barnevakt, men lillesøsteren min buker å passe barn, og hun får ikke på langt nær så mye som det du tenker på...
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #11 Skrevet 6. desember 2005 Vår barnevakt på 16 får 50,- pr. time (jeg har to barn 3 og 6 år). Tror dette er bra pris - vanlig men i øvre sjikte for barnevakter under 18 år her vi bor ihvertfall.
Gjest lilletroll Skrevet 7. desember 2005 #12 Skrevet 7. desember 2005 200 kroner for en time???til og med med far til stede mye av tiden???Alt for mye spør du meg! ← Signerer!!
Gjest Gjest_Pandora_* Skrevet 7. desember 2005 #13 Skrevet 7. desember 2005 200 kr høres ut som lykken for denne barnevakten! Bare ikke legg lista for høyt, husk du må følge opp senere. Du vil sikkert ha henne til hjelp en annen gang eller ti, og hva skal du da betale for tre timer eller en hel kveld? Kan fort bli dyrt, det...
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #14 Skrevet 7. desember 2005 Hvor kan man hendvende seg for å bli ansatt som barnevakt hos trådstarter???? Jeg er 25 år og jobber i butikk til 100 kr timen...Skulle gjerne hatt så bra timelønn som denne barnevakten skal få! Lurer på hvor mye man får for en hel kveld jeg? Hvis du vil gi jenta litt ekstra penger til jul, ville jeg heller gitt dette utenom som en gave eller funnet en annen jobb å tilby henne i tillegg. Du har sikkert noe i huset hun kan gjøre, slik som sølvpuss, vasking osv. Hvis du gir så mye for kun den ene timen, hvor mye må du ikke gi for en hel kveld?
Paradokset Skrevet 7. desember 2005 #15 Skrevet 7. desember 2005 Til dere som synes 200 kroner er mye; Selvfølgelig bør hun betale mer enn "vanlig" timelønn når barnevakten kun skal stille opp en time. Dessuten bør hun ta kostnaden ved å frakte datteren inn til byen med i beregningen. Det er faktisk ikke slik at det er barnevakten som er "heldig" ved at faren skal kjøre henne til byen akkurat da - det er trådstarter som er heldig(forutsatt at hun uansett måtte levert datteren i byen). Synes 200 kroner høres greit ut.
Jane How Skrevet 7. desember 2005 #16 Skrevet 7. desember 2005 Hva med en hundrings i lønn + et gavekort på cd som en førjulsgave? Om du gir for mye, blir det litt press for å gi mye neste gang også, du vil føle du gir lite om du gir 300 for en hel kveld.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #17 Skrevet 7. desember 2005 Hva med en hundrings i lønn + et gavekort på cd som en førjulsgave? Om du gir for mye, blir det litt press for å gi mye neste gang også, du vil føle du gir lite om du gir 300 for en hel kveld. ← Veldig god idè. Jeg har jo brukt barnevakten før, flere ganger. Hun har pleid å få ca. 150 for noen timer en kveld, mer om det blir seint. Grunnen til at jeg vil gi mer er at hun tar ansvaret for å ta min datter med bort fra hjemmet.
Gjest Aloha Skrevet 9. desember 2005 #18 Skrevet 9. desember 2005 Jeg syns det høres nok ut med en hundrelapp. Det er tross alt bare snakk om en time, og jenta er 14 år. Vil faktisk si at 100 kr er bra betalt for den jobben.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #19 Skrevet 11. desember 2005 Syns også en hundrelapp er passe, hvis sønnen min på tretten hadde fått 2-300 for en times jobb hadde jeg tenkt at det ble dyrt å få han til å slå plenen fra nå..
LilleMy Skrevet 11. desember 2005 #20 Skrevet 11. desember 2005 150-200 ville jeg gitt. Det er ikke snakk om at dette ville vært en fast timespris, men det er etter min mening helt feil å betale den samme "dårlige" timelønnen for en jobb som bare varer i en time. Ellers GIDDER IKKE de fleste å ta en så liten jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå