Svennis Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 (endret) Klarte og slå beinet mitt ekstremt på fotballtrening på søndag. Når jeg våknet dagen etter var det helt latterlig hovent, så ut som en giga kul. Den er mindre nå, men fremdeles svir den noe voldsomt når jeg står på beinet, fra liggende posisjon. Bør jeg la det gå over av seg selv? Eller? Har ikke renset eller slik. Endret 8. november 2022 av Svennis
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Forsvinner av seg selv etter noen uker. Så lenge huden er hel er det ikke noe poeng å rense, er det åpent sår bør du rense med saltvann og dekke med plaster. Fotballspillere er de største pysene altså Anonymkode: a15a2...508 1
Svennis Skrevet 8. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forsvinner av seg selv etter noen uker. Så lenge huden er hel er det ikke noe poeng å rense, er det åpent sår bør du rense med saltvann og dekke med plaster. Fotballspillere er de største pysene altså Anonymkode: a15a2...508 Takk for hjelp! Men vet du hvorfor det svir noe så voldsomt i beinet der jeg slo meg, når jeg står opp fra liggende?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Du kommer til å oppleve hele fargekartet til ikea de neste ukene, men tror det skal gå bra Anonymkode: 1a2a8...fd3 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Svennis skrev (1 minutt siden): Takk for hjelp! Men vet du hvorfor det svir noe så voldsomt i beinet der jeg slo meg, når jeg står opp fra liggende? Fordi sårkantene trekker seg mot hverandre og når du beveger foten så strekker du huden andre vei. Anonymkode: 5ff9a...e62 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Svennis skrev (1 minutt siden): Takk for hjelp! Men vet du hvorfor det svir noe så voldsomt i beinet der jeg slo meg, når jeg står opp fra liggende? Sikkert en muskel eller sene som blir belastet og ikke liker det Anonymkode: 1a2a8...fd3
Andrea59 Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Etter å ha sett noen programmer på nrk om kjøttetende bakterier 😱, vil jeg gi råd om å gå til lege hvis smertene vedvarer/øker…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Trenger ikke lege dersom du ikke evnt tenger å sy. Men hvis det begynner å bli betent , rødt rund så er det lurt å ta en tur. Litt rens og stort plaster på første dagene er lurt. Og sånn med plast på til dusjing. Pga skitt fra kroppen som renner i såret. Anonymkode: afc33...840
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Ingenting galt med såret ditt som jeg kan se. Legg en kompress over så beskytter du det mens det gror. Svie og verking er helt normalt. Anonymkode: 2b0cf...283
Svennis Skrevet 8. november 2022 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2022 Andrea59 skrev (7 minutter siden): Etter å ha sett noen programmer på nrk om kjøttetende bakterier 😱, vil jeg gi råd om å gå til lege hvis smertene vedvarer/øker… Jeg har ikke smerter. Men det svir når jeg står opp med beinet, fra liggende. Tror du det kan være infeksjon altså?
Svennis Skrevet 8. november 2022 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingenting galt med såret ditt som jeg kan se. Legg en kompress over så beskytter du det mens det gror. Svie og verking er helt normalt. Anonymkode: 2b0cf...283 Er bare det at jeg har sett skrekkemsepler hvor folk har fått infeksjon/betennelse i et helt normalt sår, og tilslutt måtte ampurtere beinet.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Svennis skrev (Akkurat nå): Er bare det at jeg har sett skrekkemsepler hvor folk har fått infeksjon/betennelse i et helt normalt sår, og tilslutt måtte ampurtere beinet. Jeg tipper du merker før det. Hvis det begynner å blir rødt og varmt, bankende, verkende, di begynner å føle deg dårlig, da skulle du ringt lege i går. Anonymkode: 1a2a8...fd3 1
Andrea59 Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 1 minutt siden, Svennis said: Jeg har ikke smerter. Men det svir når jeg står opp med beinet, fra liggende. Tror du det kan være infeksjon altså? Jeg vet ikke - jeg følte bare for å være motvekt til alle «det går fint»-meldingene 😛 - som sagt litt skvetten etter de fæle programmene. Det går sikkert bra - og er sikkert ikke noe sånt - men det er jo ikke veldig farlig å høre med lege hvis det ikke blir bedre heller, da….
Blåjojo Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Svennis skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke smerter. Men det svir når jeg står opp med beinet, fra liggende. Tror du det kan være infeksjon altså? Om du har infeksjon i såret så vil sårkantene være røde, huden rundt vil være varm, såret vil væske ekstra mye og du vil få feber. Det vil være sånn konstant, ikke bare når du reiser deg. Hold såret rent og tørt, så går det nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå