AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Hei. Jeg fikk en dyr Windows laptop av jobben, men vil heller bruke Mac-en jeg har privat til å jobbe. Har fått lov til dette av jobben, men da er min Windows-laptop til overs. Jeg vurderer å selge denne uten å si fra til jobben, den er ikke forsikret eller lignende. Liker ikke å ha dyre ting liggende å slenge. Hva risikerer jeg ved å gjøre dette? Tipper jeg kan få 15-20k for den. Anonymkode: 410cb...dd7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Du må selvsagt levere den tilbake til arbeidsgiver. Anonymkode: c63e9...3b1 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Risikerer å miste jobben. Om jeg var sjef iallfall. Anonymkode: 2fb55...775
Snok1 Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 (endret) Det er dumt å miste jobben på grunn av tyveri og heleri. Mulig jeg er old-skool, men slik tenker jeg…. Endret 8. november 2022 av Snok1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Det er tyveri, så selvfølgelig kan du ikke gjøre det. Du risikerer politianmeldelse og å miste jobben. Anonymkode: 8d233...88d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Er du helt koko? Anonymkode: 7e522...5b5 1 2
Illuminatum Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg fikk en dyr Windows laptop av jobben, men vil heller bruke Mac-en jeg har privat til å jobbe. Har fått lov til dette av jobben, men da er min Windows-laptop til overs. Jeg vurderer å selge denne uten å si fra til jobben, den er ikke forsikret eller lignende. Liker ikke å ha dyre ting liggende å slenge. Hva risikerer jeg ved å gjøre dette? Tipper jeg kan få 15-20k for den. Anonymkode: 410cb...dd7 Jobben, bot for underslag og rulleblad. Endret 8. november 2022 av Illuminatum 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Haha, jeg må bare flire. Denne var artig Nei, dette høres ut som en dårlig idè, som fort kan koste mer enn den smaker, tenk litt langsiktig nå.. Anonymkode: 2dbcb...fe8
Jaytee Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Du har jo fått tildelt den for selve arbeidet du skal gjøre i jobben, og ikke noe du har fått i gave. Avslutter du arbeidsforholdet, så skal alt av datautstyr etc. leveres tilbake, så svaret er ganske enkelt nei det kan du ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Du har ikke fått den til odel og eie. Om du slutter, må du levere tilbake PC. Anonymkode: 03228...4f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Eh du må levere tilbake til arbeidsgiver, og så får du heller spørre om de vil gi deg litt godtgjørelse for å bruke din egen. Mange arbeidsgivere som sponser Mac også hvis du får det som en del av avtalen, men som regel velger de å kjøpe pc for dette er billigste alternativ. Men mulighet for «spons» for å bruke egen kan det allikevel være siden de da slipper å betale for en helt ny. Men for all del, ikke selg noe som er arbeidsgivers. Du låner jo bare, du eier den ikke. Anonymkode: 20ca0...4c0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Det du derimot kan gjøre, er å høre om du kan inngå en avtale med arbeidsplassen, et slags bytte. Din private mac mot denne maskinen, ev. med et mellomlegg. Eller så kan du bare levere den tilbake. Dette med at du ikke liker å ha dyre ting hjemme høres ut som et flåsete forsøk på å finne en god grunn - noe det ikke er. Anonymkode: 2dbcb...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå