Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i utlandet i 1 1/2 år nå og har ingen venner. Bare det å skrive dette gjør vondt. Tidligere har jeg ikke hatt problemer med å få meg venner, jeg har alltid hatt minst en eller to venninner som jeg kunne snakke med alt om. Så jeg har vært veldig heldig. Tidligere har jeg bodd i utlandet og funnet meg en gjeng, men denne gangen klarer jeg det ikke. Ingen vet dette utenom familien min og kjæresten min(som også bor i Norge). Jeg våger ikke å si det til vennene mine i Norge, fordi jeg føler meg så mislykket. Og jeg poster på insta så det virker som om jeg er ute med venner og gjør ting med andre. Jeg har en bekjent som jeg møter en gang i uka. Det eneste hun vil er å drikke. Så vi drikker mye, og vi har egentlig ingenting til felles, men jeg tror begge trenger det. Dette er ikke en person jeg kan dele alt med, og som jeg føler meg trygg med. 

Jeg tar masteren min her, og jeg føler alle er etablerte eller har sine vennegjenger. Det gjør bare vondt å høre dem snakke om det. Jeg  lurer på om noen har tips til hvordan man kan få seg venner i voksen alder. Jeg har ikke lenge igjen på studiet, men et halvt år føles som en evighet. Visst noen har det på samme måte er det fint om dere deler det her.

Anonymkode: a7814...9be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er vanskelig å gi råd når man ikke vet hvilket land det er snakk om. Det er enorm forskjell på sosiale arenaer i USA, UK, Frankrike, Australia for å ta noen eksempler. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bodde i NY noen år og kjente ingen. Erfaringen er at ingenting kommer til deg i fanget bare sånn, man må legge inn en veldig stor innsats for å bli kjent ellers vet jo ingen om deg. Opprettet en FB gruppe for likesinnede og fikk mange venner på kort tid, var også lokale apper der jeg ble kjent med folk. Man må bare hive seg ut i det 

Anonymkode: 638d5...355

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 17.44):

Jeg har bodd i utlandet i 1 1/2 år nå og har ingen venner. Bare det å skrive dette gjør vondt. Tidligere har jeg ikke hatt problemer med å få meg venner, jeg har alltid hatt minst en eller to venninner som jeg kunne snakke med alt om. Så jeg har vært veldig heldig. Tidligere har jeg bodd i utlandet og funnet meg en gjeng, men denne gangen klarer jeg det ikke. Ingen vet dette utenom familien min og kjæresten min(som også bor i Norge). Jeg våger ikke å si det til vennene mine i Norge, fordi jeg føler meg så mislykket. Og jeg poster på insta så det virker som om jeg er ute med venner og gjør ting med andre. Jeg har en bekjent som jeg møter en gang i uka. Det eneste hun vil er å drikke. Så vi drikker mye, og vi har egentlig ingenting til felles, men jeg tror begge trenger det. Dette er ikke en person jeg kan dele alt med, og som jeg føler meg trygg med. 

Jeg tar masteren min her, og jeg føler alle er etablerte eller har sine vennegjenger. Det gjør bare vondt å høre dem snakke om det. Jeg  lurer på om noen har tips til hvordan man kan få seg venner i voksen alder. Jeg har ikke lenge igjen på studiet, men et halvt år føles som en evighet. Visst noen har det på samme måte er det fint om dere deler det her.

Anonymkode: a7814...9be

Kanskje de har hey vina! Appen der? Om ikke kan du se om de har noen lignende apper. Jeg har fått flere venninner fra den appen 😊

Skrevet

Hvilket land bor du i?

Du må jo ikke høre til en gjeng da, glem den tankegangen. Men få deg noen du kan dele en interesse med, så da må du jo oppsøke noe. Ikke bare vente.

Det er ikke flaut å være uten venner, derfor kan du fint si dette til de som er hjemme. Er mange som er uten nære venner i dag.

Gjør litt innsats selv, ikke bryt deg ned.

Jeg har bodd i både spania og italia, der går det av seg selv for min del. Ute på kvelder og spiser etc, kommer i snakk med andre. Ikke fokuser på at du skal bygge noen dype vennskap, men at du har noen du kan finne på noe sammen med. Som en interesse.

Anonymkode: d91ec...f84

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke noe felleskap for norske studenter eller utenlandske studenter der? Eller en treningsgruppe, kor, dans et eller annet man som student kan engasjere seg i? Synes det høres rart ut. Men du har i det minste en bekjent/venn som du møtes, det er jo noe.

Anonymkode: 3aec7...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...