AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #21 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 19.26): Apotektekniker. Så slippet du å jobbe med leger, for det er no dritt 🤣 Anonymkode: 56932...0db Snakk om merkelig kommentar... Anonymkode: 20229...be4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #22 Skrevet 12. november 2022 Her jeg bor er det masse ledig jobb som helsesekretær, men jeg har ikke sett en eneste ledig stilling som apotektekniker på veldig, veldig lenge. Så jeg ville nok valgt helsesekretær, også fordi jeg ikke tror jeg ville trivdes med å ekspedere kunder. Liker bedre prosedyrene man får gjøre som helsesekretær, pluss at man har litt flere valgmuligheter når det gjelder arbeidssted (legekontor, sykehus, legevakt osv). Som apotektekniker er det vel ikke så mange andre muligheter enn apotek regner jeg med? Anonymkode: f955c...067
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #23 Skrevet 13. november 2022 Hvis du vil jobbe annenhver lørdag til kl 18, jobbe til etter kl 17 opptil 4 dager pr uke feks til kl 20 eller kl 21. Stå og gå store deler av dagen og bli tvunget til å være vaksinatør. Er du fristet til fryktelig dårlig lønn i tillegg? Hva med å jobbe noen søndager også og nattåpent før jul? Apotekteknikere tjener dårligere enn vanlig butikkansatte. Hadde ikke giddet hvis jeg kunne velge på nytt. Anonymkode: 9b341...97f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #24 Skrevet 13. november 2022 mitch92 skrev (På 8.11.2022 den 17.27): Ulempearbeidstider? De fleste apotek er vel åpent til kun 17-18? På senterapotek følger man senterets åpningstider til feks kl 20. Man får ulempetillegg fra kl 17-22. Nå er det på 50%, neste år går det ned til 20%. Nesten bare jenter med utenlandsk bakgrunn som utdanner seg til apotektekniker nå. Iallefall her jeg bor. De fleste kan arabisk. Mye telefoner på Apotek også... Anonymkode: 9b341...97f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #25 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 16.49): Er usikker på hva jeg skal velge. Hva gir lettest jobb? Noen tanker om hvorfor/hvorfor ikke det vil være gode valg? Ja, alle er vel "dårlige" valg for mange 😄 Har noen av yrkene muligheter for å videreutdanne seg sånn at de er smarte valg sånn sett? Kan gå for portør eller tannhelsesekretær også men de er ikke førstevalg Anonymkode: 9cf03...dba Ville ikke kastet birt flere år på disse tulleutdanningene via voksenopplæring(??) der arbeidsmarkedet for lengst er metta. Bli heller sykepleier, bioingeniør eller farmasøyt. Skal du ta et fagbrev så ta helsefagarbeider, da har du i det minste sjans til å ikke nødvendigvis få fast stilling, men ihvertfall få tilgang til så mange vakter du måtte gidde å ta. Helsesekretær og apotektekniker er svært vanskelig å få jobb som. Anonymkode: 9309c...945
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #26 Skrevet 13. november 2022 Ville tannhelsesekretær være bedre tross alt? TS Anonymkode: 9cf03...dba
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #27 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville ikke kastet birt flere år på disse tulleutdanningene via voksenopplæring(??) der arbeidsmarkedet for lengst er metta. Bli heller sykepleier, bioingeniør eller farmasøyt. Skal du ta et fagbrev så ta helsefagarbeider, da har du i det minste sjans til å ikke nødvendigvis få fast stilling, men ihvertfall få tilgang til så mange vakter du måtte gidde å ta. Helsesekretær og apotektekniker er svært vanskelig å få jobb som. Anonymkode: 9309c...945 Du sier kaste bort flere år, jeg kan i alle fall ikke "kaste bort" år på de utdanningene du nevner, jeg må jobbe. Ja det er voksenopplæring. TS Anonymkode: 9cf03...dba
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #28 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 16.55): Nok lettere å få jobb som apotektekniker, sannsynligvis pga ulempe arbeidstider Anonymkode: 1689e...a48 Det er veldig lett å få seg jobb som apotektekniker. En trenger ikke kunne norsk skikkelig engang, og er du Norsk talende så er du populær med en gang. Utdanningen er også en av de enkleste, den kan du til og med enkelt ta som privatist. Anonymkode: f197f...bef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå