Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på hva jeg skal velge. Hva gir lettest jobb? Noen tanker om hvorfor/hvorfor ikke det vil være gode valg? Ja, alle er vel "dårlige" valg for mange 😄 Har noen av yrkene muligheter for å videreutdanne seg sånn at de er smarte valg sånn sett?

Kan gå for portør eller tannhelsesekretær også men de er ikke førstevalg :) 

Anonymkode: 9cf03...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesekretær er vel endel dårligere betalt enn apotektekniker?

Anonymkode: 1ea2e...634

• Liker 1
Skrevet

Nok lettere å få jobb som apotektekniker, sannsynligvis pga ulempe arbeidstider

Anonymkode: 1689e...a48

• Liker 2
Skrevet

Hadde tatt helsesekretær. Men arbeidsmarkedet er ikke sååå bra. Jobber i hjemmesykepleien og her har vi flere helsesekretærer som jobber som assistenter hos oss pga at de ikke finner jobb, jeg ville likevel tatt helsesekretær. Jeg kan ikke stå i kasse og drive med vareppfylling hele dagen. Da er det bedre og mer action å jobbe på et legekontor for eks. 

Anonymkode: 16c2a...500

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hadde tatt helsesekretær. Men arbeidsmarkedet er ikke sååå bra. Jobber i hjemmesykepleien og her har vi flere helsesekretærer som jobber som assistenter hos oss pga at de ikke finner jobb, jeg ville likevel tatt helsesekretær. Jeg kan ikke stå i kasse og drive med vareppfylling hele dagen. Da er det bedre og mer action å jobbe på et legekontor for eks. 

Kanskje tannhelsesekretær er et bedre valg tross alt? Dumt å velge det bort fordi jeg ikke liker tannlegekontor som pasient 😄 

Anonymkode: 9cf03...dba

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nok lettere å få jobb som apotektekniker, sannsynligvis pga ulempe arbeidstider

Anonymkode: 1689e...a48

Ulempearbeidstider? De fleste apotek er vel åpent til kun 17-18?

Skrevet

Jeg ville gått for apotektekniker. Men det er fordi jeg synes det er et spennende yrke, som jeg gjerne skulle utdannet meg til selv. 

Skrevet
mitch92 skrev (30 minutter siden):

Ulempearbeidstider? De fleste apotek er vel åpent til kun 17-18?

Hva? Det er jo apoteker på hvert eneste kjøpesenter i Norge, og de har jo åpent til 21, i hvert fall. Mitt nærmeste senter har to apotek, og begge er åpne i hele senterets åpningstid som er til kl 21.  

• Liker 1
Skrevet

apotektekniker.

ikke veldig godt betalt eller lett å få jobb som helsesekretær

Skrevet

Hadde tatt apotektekniker, synes det virker som en passe spennende og kjekk jobb. Har før jobbet i butikk og lengter litt tilbake til det.

Hilsen sykepleier

Anonymkode: c4823...862

• Liker 1
Skrevet

Mye variert arbeid med apotek, spesielt i apotek utenfor byene, i byene er det ofte få ansatte på hver apotek. Jobb i apotek er absolutt interessant i starten, men selv er jeg lei, og jeg gremmes over hvor dårlig apotekteknikere tjener i forhold til ansvaret de har. Hadde heller gått for tannhelsesekretær av de du nevner. 

Anonymkode: b57a5...59c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er utdannet helsesekretær men fikk jobbe som fagarbeider i hspl. Fikk sette vaksiner, injeksjoner osv. Har nå utdannet meg som helsefagarbeider da men.

Anonymkode: 59160...7fc

Skrevet

Hva med å begynne som apotekteknikker, og kanskje videreutdannes til farmasøyt senere? :) 

mange helsesekretærer er utrolig sure også. Sikkert ikke så hyggelig jobb å ha. Må jo være en grunn til at de er sure.

Anonymkode: 83ca2...3ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva med å begynne som apotekteknikker, og kanskje videreutdannes til farmasøyt senere? :) 

Dette er en mulighet. Noen av de store kjedene har også interne programmer for videreutdanning til farmasøyt i samarbeid med utdanningsinstitusjoner. 

Det finnes også de som tilbyr videreutdanning til hudpleier feks

Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Hva? Det er jo apoteker på hvert eneste kjøpesenter i Norge, og de har jo åpent til 21, i hvert fall. Mitt nærmeste senter har to apotek, og begge er åpne i hele senterets åpningstid som er til kl 21.  

Der jeg bor stenger alle 17 så er vel litt forskjeller 😅 så nei inne alle kjøpesenter har apotek åpent til 21. Er uansett ikke kjempemange timer med ubekvemstillegg, tror det starter 18 eller noe? Man kan vel velge seg litt selv hvor mye ubekvem arbeidstid man vil ha mtp apotek man velger å jobbe for 

Skrevet

Apotektekniker. Så slippet du å jobbe med leger, for det er no dritt 🤣

Anonymkode: 56932...0db

Skrevet

Apotektekniker kan være et spennende og variert yrke på små apotek i distriktet, vil jeg si. Én stor forskjell blir vel om du ønsker å være en selger/drive med kundeservice (apotektekniker), eller en som får flest mulig pasienter gjennom tjenestene i helsevesenet etter regelverket, som ikke alltid åpner for god kundeservice. 

Anonymkode: 9d313...0dc

• Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, Million said:

kl 21 regnes vel ikke som ubekvem arbeidstid?:klo: Ubekvem arbeidstid er natt, helger og helligdager.

Skrevet (endret)
Portia Catonis skrev (4 timer siden):

kl 21 regnes vel ikke som ubekvem arbeidstid?:klo: Ubekvem arbeidstid er natt, helger og helligdager.

De jobber jo lørdager i blant også. Det vanlige er annen hver lørdag. Og om de jobber på et senter-apotek, er desember en måned det er åpent søndager også. Alle butikker på sentere må normalt følge senterets åpningstid, unntatt Vinmonopolet.

Jeg trodde ubekvem arbeidstid var kvelder og helger. (selv om det er dagtid på lørdager)

Endret av Million
Skrevet
On 11/8/2022 at 6:09 PM, AnonymBruker said:

mange helsesekretærer er utrolig sure også. Sikkert ikke så hyggelig jobb å ha. Må jo være en grunn til at de er sure.

Anonymkode: 83ca2...3ce

Helt sikkert de j...a telefonene de må stå i halve dagen før øret får fri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...