Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, samtidig som jeg er lærling. Har igjen under 1 år som industrimekanikerlærling. 

Dette var ikke planlagt, så vil gjerne høre litt i fra andre damer i samme gate som meg før jeg bestemmer meg for å beholde eller ikke.

Blir jeg satt på svangerskapspenger, eller kan jeg få gå på jobb så jeg får fullført lærlingtiden før evt baby kommer? 

Kan jo komme bortpå noen kjemikalier, men fram til nå har det vært ganske sjeldent. Bare ved sveising.

Anonymkode: 040d7...fcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er industrimekanikerlærling på et meieri, hvis det er relevant :) 

TS

Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg ba om tilrettelegging da jeg ble gravid som industrimekaniker og fikk annet arbeid som ikke involverte farlige stoffer eller gasser. Ville absolutt ikke sveiset som gravid :) Fikk heller ikke lov å bruke sitrusrens og industrirens f. eks.

Anonymkode: e35e6...95a

Skrevet

Gratulerer🤍 Fortell det til sjefen din og sørg for å få tilrettelegging. Slik at du kan stå i jobb og fullføre så mye av lærlingtiden som du klarer før baby kommer😊 

Anonymkode: 99877...278

Skrevet

Gratulerer!

Si det til sjefen din så du får tilrettelagt oppgavene dine. Det kan være lurt å diskutere hva som er trygt og ikke med bedriftshelsetjenesten eller HMS-ansvarlig hvis dere har noen der du jobber. Arbeidstilsynet har en veldig god veileder om graviditet og arbeid. Mest sannsynlig er det fortsatt mye du kan jobbe med. Men unngå sveising og sjekk sikkerhetsdatabladene til evt. kjemikalier nøye. 

Hilsen kjemiker som jobber i bedriftshelsetjeneste 

Anonymkode: 0b34f...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...