Gå til innhold

Er noen flyplasser dyrere enn andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo alltid bare brukt Gardermoen, men pga økonomi så flytter jeg ut på landet. Vil fortsatt ha mulighet til å kunne reise til Oslo for å besøke familie, men da er det jo veldig uheldig om jeg flytter like ved en veldig dyr flyplass. 

Har blitt fortalt at Sogndal lufthavn er MYE dyrere å reise med enn Bergen lufthavn. Noen som har noen erfaringer?

Anonymkode: 0afcf...8b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker flytte rundt dette området, men helst mot Sogndal pga priser og bekjentskap 

ts

77AF1483-FE01-40B1-BC6C-F660ED2F9370.jpeg

Anonymkode: 0afcf...8b5

Skrevet

Det er ikke flyplassen som setter prisene, det er flyselskapene. Basert på strekning, distanse, popularitet osv.

Anonymkode: 493c5...72b

• Liker 1
Skrevet

større flyplasser = større etterspørsel = flere flyselskaper = mer konkurranse = lavere priser

Anonymkode: 95fbd...462

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan bekrefte at flybillettene fra/til Sogndal er høye. Full flex koster i overkant av kr. 4 000,- t/r. 

Hvis man reiser på ugunstige tider er det mulig å få tak i billigere billetter, men på de populære avgangene er det nesten umulig å få billigere billetter. 

Regner med at det er like dyrt fra de andre flyplassene i området. I hvertfall fra Sandane siden flyet derfra som regel er innom Sogndal enten på tur til Oslo eller fra Oslo.

Anonymkode: c3748...309

Skrevet

Flyplass med kun Widerøe = kjempedyrt. KJEMPEdyrt. 

Anonymkode: d06f7...a1f

Skrevet

Du reiser jo ikke med en flyplass, men et flyselskap. Generelt vil det være færre gode priser fra flyplasser som betjenes av bare ett selskap, som er typisk for de mindre stedene.

Samtidig er det jo vanvittig mye billigere å kjøpe bolig i Sogndal enn i Bergen, så du skal ta en del flyturer før det ikke lønner seg. 

Anonymkode: 84c39...32d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du reiser jo ikke med en flyplass, men et flyselskap. Generelt vil det være færre gode priser fra flyplasser som betjenes av bare ett selskap, som er typisk for de mindre stedene.

Samtidig er det jo vanvittig mye billigere å kjøpe bolig i Sogndal enn i Bergen, så du skal ta en del flyturer før det ikke lønner seg. 

Anonymkode: 84c39...32d

Det er ikke vanvittig mye billigere med bolig i Sogndal enn i Oslo.

Anonymkode: c3748...309

Skrevet

Går heldigvis busser fra Sogndal. Fly er dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...