AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Samboeren min har havnet på sykehus, og jeg skal etter planen reise på jobb i morgen og bli borte i 10 dager. Jeg klarer ikke, jeg er jo ikke syk, men det kjennes helt umulig ut. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: cf829...30a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Arbeidsgiver har sikkert forståelse for dette, og gir deg velferdspermisjon. Anonymkode: 02356...238
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Du kan snakke med leder om å utsette reisen. Om du får velferdsperm er vel litt avhengig av hva som feiler ham, men du kan jo evt ta ut fleks og ferie i tillegg. Anonymkode: 88d9b...a64
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Her vil jeg tro det kommer helt an på hva som feiler ham. Hvis han kan dø ville jeg ikke reist langt bort. Hvis han skal ligge på overvåking mens ting går sin gang og han egentlig bare trenger ro, kunne jeg sikkert reist, og som arbeidsgiver ville jeg ikke betalt for fri eller plutselig ferie om det ikke er enkelt løsbart. Anonymkode: 9fb93...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Tror dere jeg kan få ulønnet permisjon? Anonymkode: cf829...30a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror dere jeg kan få ulønnet permisjon? Anonymkode: cf829...30a Det kommer helt an på arbeidsgiver. Om reisen du skal på er viktig for jobben, så er nok ikke arbeidsgiver så ivrig på det tenker jeg. Men har de mulighet til å sende noen andre, og det ikke går så mye ut over bedriften, så tenker de fleste arbeidsgivere at det er lurt å være greie og fleksible med sine ansatte. Men om du ikke drar nå, så må du ta deg 10 dager fri? Eller kan du få andre oppgaver? Vi aner jo ikke hva du jobber med eller noen ting. Så veldig vanskelig å gi deg svar. Anonymkode: ba137...0df
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror dere jeg kan få ulønnet permisjon? Anonymkode: cf829...30a Det kommer an på mye. Hvor syk er han - er det livstruende? Hva slags type jobb du har - jobber du selvstendig i en kontorjobb der du tar igjen timene og oppgavene senere, eller må de sette inn noen som fungerer for deg? Anonymkode: 88d9b...a64
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det kommer an på mye. Hvor syk er han - er det livstruende? Hva slags type jobb du har - jobber du selvstendig i en kontorjobb der du tar igjen timene og oppgavene senere, eller må de sette inn noen som fungerer for deg? Anonymkode: 88d9b...a64 Må ha vikar ja, og det er vanskelig å finne på så kort varsel.. Er en krevende jobb, og er på jobb 08-22 hver dag i 10 dager. Samboer er alvorlig syk.., men ikke dødssyk Anonymkode: cf829...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå