Gå til innhold

Bruke IG som sjekkearena?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 50 år gammel kvinne som har en Instagramkonto der jeg i all hovedsak legger ut naturbilder. Bortsett fra profilbildet som kun viser ansiktet mitt, er det ingen andre bilder av meg selv, og jeg er ikke veldig aktiv på kontoen heller. Jeg har den mest for å følge kontoer med innhold som jeg er interessert i (interiør, mote, humor osv.) samt kontoene til en del venner og bekjente. Med andre ord en ganske anonym konto, uten personlig info. Med jevne mellomrom mottar jeg likevel det jeg oppfatter som "sjekkemeldinger" fra menn på kontoen. Komplimenter for smilet mitt, (for det meste) hyggelige og høflige anmodninger om å ta kontakt etc., ikke noe creepy greier. Men altså - er noen virkelig så desperate at de tyr til det som i utgangspunktet er en bildedelingstjeneste i håp om å få napp? Jeg er i et godt forhold med en bra mann, og ikke det minste interessert i å bli sjekket opp.

Anonymkode: 5b2ff...f5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en 50 år gammel kvinne som har en Instagramkonto der jeg i all hovedsak legger ut naturbilder. Bortsett fra profilbildet som kun viser ansiktet mitt, er det ingen andre bilder av meg selv, og jeg er ikke veldig aktiv på kontoen heller. Jeg har den mest for å følge kontoer med innhold som jeg er interessert i (interiør, mote, humor osv.) samt kontoene til en del venner og bekjente. Med andre ord en ganske anonym konto, uten personlig info. Med jevne mellomrom mottar jeg likevel det jeg oppfatter som "sjekkemeldinger" fra menn på kontoen. Komplimenter for smilet mitt, (for det meste) hyggelige og høflige anmodninger om å ta kontakt etc., ikke noe creepy greier. Men altså - er noen virkelig så desperate at de tyr til det som i utgangspunktet er en bildedelingstjeneste i håp om å få napp? Jeg er i et godt forhold med en bra mann, og ikke det minste interessert i å bli sjekket opp.

Har inntrykket av det er en «mannegreie» å sende «DM» på Instagram.

Kjenner ingen jenter som ville gjort noe sånt. Kjenner heller ingen jenter som har åpen instagramkonto, Nettop pga creeps som sender «DM».

Tror det er veldig vanlig i dag at jenter har lukkede profiler. Har det selv, av samme grunn.

Anonymkode: 61e62...fa6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har inntrykket av det er en «mannegreie» å sende «DM» på Instagram.

Kjenner ingen jenter som ville gjort noe sånt. Kjenner heller ingen jenter som har åpen instagramkonto, Nettop pga creeps som sender «DM».

Tror det er veldig vanlig i dag at jenter har lukkede profiler. Har det selv, av samme grunn.

Anonymkode: 61e62...fa6

Ja....jeg er jo en 50 år gammel kjerring med en kjedelig konto, så jeg trodde i grunnen at jeg skulle få være i fred for slikt😄

Skrevet

Kan være lykkejegere som søker damer fra Vesten med penger. 

Skrevet

Er de norske menn du blir kontaktet av? 

Anonymkode: b2599...388

Skrevet

Utro menn sjekker på alle de normale appene for at kona ikke skal bli mistenksom til datingapper og chatteapper.  Ja de er desperate og eier ikke folkeskikk , ute etter spenning og bekreftelser på at de fortsatt har draget. Tragiske menn

Anonymkode: ab21f...c5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er de norske menn du blir kontaktet av? 

Anonymkode: b2599...388

Nei, så langt en svenske, et par franske og noen amerikanere eller briter, i alle fall typisk amerikanske eller britiske navn. Alle hvite, voksne/middelaldrende menn, hvis profilbildene er ekte, har ikke brydd meg om å undersøke nærmere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...