Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er utdannet vernepleier og har fått tilbud om jobb i en bedrift der det vanligvis ikke er ansatt vernepleiere, men kunnskapen min som vernepleier skal brukes aktivt.

Nå skal jeg inn i forhandlinger. 
Jeg mener, i og med de skal bruke min utdanning aktivt, at jeg bør lønnes etter vernepleiertariff. I tillegg har arbeidsgiver uttrykt at jeg er sterkt ønsket og kan være attraktivt for deres bedrift mtp fler kunder. 

Hvordan kan jeg forhandle meg til tarifflønn? Skal nevnes at dette er et vikariat, og jeg tenkte kanskje jeg kunne forsøke å forhandle meg til fast jobb også, iom jeg er så «viktig»🤪 

Noen tips? 😊

Tusen takk på forhånd!

Anonymkode: 768ca...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde satse OVER tariff! Prøvd deg på 70 000 over tariff så havner du kanskje på 35 000 over ish. Du skriver jo argumentene selv: du skal bruke vernepleier-kompetansen og da skal du ha betalt for det. Husk at tariff er minstelønn, så når du har sjansen prøv på mer.

Anonymkode: cd489...80b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Jeg er utdannet vernepleier og har fått tilbud om jobb i en bedrift der det vanligvis ikke er ansatt vernepleiere, men kunnskapen min som vernepleier skal brukes aktivt.

Nå skal jeg inn i forhandlinger. 
Jeg mener, i og med de skal bruke min utdanning aktivt, at jeg bør lønnes etter vernepleiertariff. I tillegg har arbeidsgiver uttrykt at jeg er sterkt ønsket og kan være attraktivt for deres bedrift mtp fler kunder. 

Hvordan kan jeg forhandle meg til tarifflønn? Skal nevnes at dette er et vikariat, og jeg tenkte kanskje jeg kunne forsøke å forhandle meg til fast jobb også, iom jeg er så «viktig»🤪 

Noen tips? 😊

Tusen takk på forhånd!

Anonymkode: 768ca...a87

Altså.. tariff er vel det du får i det offentlige? Gitt utdanningen din er det de er ute etter (i tillegg til erfaring/egnethet) er det vel naturlig at du skal ha en lønn over det du får i stat/kommune. Dette fordi du går glipp av godene du har i stat/kommune (antageligvis).

Skrevet

Over tariff, såklart. Husk også å forhandle om evt andre goder de måtte ha, som hjemmekontor, gratis trening eller hva det måtte være.

Anonymkode: c9560...183

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...