Gå til innhold

Er det mye å bruke en pakke sobril i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En pakke med 25 tabletter fordelt på hele året, er det mye? 

Anonymkode: 87716...2a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke

Hvorfor lurer du på det? 

Anonymkode: c44a2...2ee

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo helt an på tilstand. For en frisk person uten behov for beroligende er det jo mye, mens det for et menneske med behov for medikasjon ikke behøver å være mye 

Anonymkode: 67f2f...96b

• Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det mye. 

• Liker 1
Skrevet

Du skal jo ikke trenge sobrilen.

Er det du heller må jobbe med, når du støtter deg på den blir det vanskelig å stoppe. Benzo er heavy shit, hilsen en som vet.

Anonymkode: 13123...86a

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er mye, men nå har jeg aldri tatt noe sterkere enn Paracet 500mg og Ibux 400mg omtrent heller da. Fikk en halv migrenetablett (Sumatriptan Bluefish) en gang da jeg hadde ekstrem hodepine med synsforstyrrelse, og synes følelsen jeg fikk i kroppen var helt forjævlig. 

Skrevet

En pakke á 25 tabletter er jo bare én tablett annenhver uke i løpet av året. Det er ikke mye, og ikke nok til å skape avhengighet.

Så nei, det er ikke mye.

Anonymkode: 7c3f1...e44

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er mye. Dvs det vitner om at du et jevnt behov for beroligende og da ville jeg heller fokusert på å jobbe med det slik at du har mindre behov for tabletter.

Anonymkode: 3d265...6f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er mye. Dvs det vitner om at du et jevnt behov for beroligende og da ville jeg heller fokusert på å jobbe med det slik at du har mindre behov for tabletter.

Jobbe med det? 🙄 Jeg tar en pakke morfin tabletter i mnd. Det er ikke sånn at jeg kan «jobbe» bort problemet mitt… noen ganger må man ta medisiner… 

Anonymkode: 92ad2...f41

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jobbe med det? 🙄 Jeg tar en pakke morfin tabletter i mnd. Det er ikke sånn at jeg kan «jobbe» bort problemet mitt… noen ganger må man ta medisiner… 

Alt kan ikke fikses, men angst kan man ofte bli bedre av hvis man jobber med det.

Skrevet

For meg, ja. To i måneden det. 

Anonymkode: 47723...a78

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alt kan ikke fikses, men angst kan man ofte bli bedre av hvis man jobber med det.

Hvor står det at TS har angst?👀

• Nyttig 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg, ja. To i måneden det. 

Anonymkode: 47723...a78

To i måneden er to i måneden. Men det er ikke mye. 

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig på hva dere mener. Mitt forbruk kan være for eksempel 1.5-2 tabletter 4 dager på rad, så 2 måneder uten. Som mange andre får jeg ikke hjelp noe sted.

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, Sobril er svært mild medisin. Ulempen med å ta mye (daglig) er ikke mengden, men at den mister sin effekt.

Selv tar jeg ca en pr uke som sovemedisin. Fungerer utmerket.

Anonymkode: 4e8f4...a37

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

En pakke med 25 tabletter fordelt på hele året, er det mye? 

Jeg bruker en pakke i mnd, 25x25. Hjelper meg mye, da jeg har alvorlige utfordringer. Med den, samt annen behandling og medisin, så klarer jeg å stå i 100% jobb og trenger ikke uføretrygden lenger 😃

Anonymkode: 2b291...7ae

Skrevet

Det er ikke mye i det hele tatt.

PS. Når man snakker om medisiner, må man opplyse hvor mange milligram man tar, ikke antall tabletter. Nå tar du så få at det ikke er veldig relevant i dette tilfellet, men om to personer sier "jeg tok to Sobril", så kan den ene ha tatt 2x10mg=20mg og den andre 2x25mg=50mg. Begge tok to Sobril, men den ene tok mye mer enn den andre.

Ser dette ofte på KG når det er snakk om medisiner.

Anonymkode: d13b6...5ce

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke sikkert det er for angst.

Jeg bruker det for vestibulær lidelse, eneste måte å komme seg på behandling på for sykdommen. Fordi det demper den aller verste svimmelheten.

Er en «vestibular supressant», og dessverre eneste medikamentgruppe som har den effekten. 

Tar ssri også for svimmelheten, men det hjelper veldig mye mindre. 

Anonymkode: 555ae...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...