Anonym2203 Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Hei. I går kjente jeg at jeg startet å få litt flere hjertebank. Er 38+6 i dag. Blir i tillegg veldig sliten av å sitte bakoverlent i sofaen og å ligge på ryggen. Blir tungpustet. Må liksom ligge på siden/sitte på siden. I natt våknet jeg også flere ganger, fikk ikke sovet helt tilstrekkelig selv om jeg la meg 24:00 og stod opp 12. Har en følelse på at en del av slimproppen gikk i dag tidlig, tørket meg og det kom en grei størrelse slimklump, men ikke så stor som om det skulle vært hele. Den var gjennomsiktig og hadde ikke blodspor i seg. Har slitt med å bli svimmel og tungpusten av å ligge på rygg osv tidligere, men føler det er litt mer nå, og at det kom så brått. Babyen kan vel ikke ha vokst så mye iløpet av et døgn?🙈 Eller kan disse symptomene rett og slett være tegn på nærtstående fødsel? Håper ikke jeg må gå sånn mye lengre, får panikk hver gang jeg føler meg så tungpustet og sliten. Hvertfall siden jeg har fått forhøyet stoffskifte nå i slutten av svangerskapet også🙉 Så kroppen jobber jo på høygir mtp stoffskifte OG baby😖 (i tillegg til jernmangel, som jeg har hatt så og si hele livet, så har blitt vant til det) Flere som har opplevd at dem plutselig ble mer sliten en dag i slutten av svangerskapet? Hørt det skal være veldig normalt. Men såklart blir en litt engstelig🙈
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Har hatt dette siden uke 31, er 36 nå. Det er helt normalt. Hjertebank = høy puls. Noe veldig mange gravide i spess 3. trimester får. Svimmel er helt normalt, det har jeg vært hele svangerskapet (og når jeg sier det er normalt er det ikke fordi jeg selv har opplevd det, men har snakket med helsepersonell ifbm ekstra oppfølging (av andre grunner)). Trøtt er veldig vanlig, spess når du ikke sover. Dette er nok ikke tegn på nærstående fødsel, men du kan selvsagt gå i fødsel når som helst! Er du engstelig kontakter du helsepersonell 😊 Anonymkode: f9fe1...892
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Du burde ikke ligge på ryggen om du får symptomer https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-ikke-sove-pa-ryggen/ Ellers følte jeg at det å være gravid kunne variere veldig fra dag til dag. Noe kunne plage meg en dag, og noe annet en annen. Du bør alltid høre med lege om du er bekymret. Anonymkode: 709dc...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå