Gjest Melk Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 Skal finne e-postadressen til en som jobber i et departement. Noe som vet hvor dette står? Vet man kan skrive fornavn.etternavn, men ikke alltid dette stemmer helt, må derfor vite den nøyaktige adressen. Før var det en fin søkemotor hos Statens Forvaltningstjeneste, men nå finner jeg ikke den heller... Anyone?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Å finne e-postadresser til ansatte i departementene er ikke det letteste. Jeg bruker å sjekke hjemmesiden deres for å finne hva som skal være etter @ (ligger alltids ute en adresse til infoavd eller noe) og så prøver jeg meg med fornavn.etternavn. Kommer den i retur med feilmelding, prøver jeg på nytt, og får jeg ingen feilmelding, antar jeg at den er korrekt. Min erfaring er at departementet har rimelig pålitelige feimeldingssystemer. Evt kan du jo legge inn at du vil ha kvittering når levert/lest i tillegg. Og noen ganger så ringer jeg bare til en kontakt jeg har i det aktuelle departementet og ber dem sjekke
Gjest Melk Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Det irriterende er at jeg VET det finnes en søkesak der man kan søke opp alle, og e-posten kommer opp, bruker den på jobb stadig vekk. Men jeg skal sende en mail i kveld, og har ikke den linken her.
Gjest ArneP Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Hvis du velger departement her: http://www.dep.no/odin/norsk/kontakt/info/bn.html kan du få opp en liste i de fleste departementene under lenken E-post til ansatte. Noen departementer har ikke det da må du gjette. I så tilfelle kan du finne vedkommenes fulle navn her: http://odin.dep.no/cgi-bin/telefonsok3.pl Det ser ut som de tar tatt bort e-postadresser fra søkemotoren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå