Gå til innhold

Til deg som har vært utro: Elsket du den du var utro mot? Går det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør da jeg har valgt å bli i et forhold med mannen som hadde et emosjonelt sidesprang i vår. Jeg er nemlig nå der hvor jeg spør meg selv om dette bare er idiotisk av meg?!

Kan denne mannen elske meg når han innledet et emosjonelt utroskap med en annen?

Anonymkode: 735de...036

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært i et forhold?

Anonymkode: 94aef...101

Skrevet

Nei, jeg elska ikke mannen jeg var utro med. Men følelsene jeg hadde i det forholdet jeg var i, hadde endra seg. Så det la en åpning for at jeg ble betatt og interessert i en annen person. 

Anonymkode: b17f5...7c4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, jeg elska ikke mannen jeg var utro med. Men følelsene jeg hadde i det forholdet jeg var i, hadde endra seg. Så det la en åpning for at jeg ble betatt og interessert i en annen person. 

Anonymkode: b17f5...7c4

Jeg mente om du elsket den hjemme. For en god del ønsker jo å bli i forholdet de bedro, men kan de virkelig elske den hjemme om de gjør slikt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært i et forhold?

Anonymkode: 94aef...101

5 år.

Skrevet

Ikke høyt nok til å behandle de ordentlig, i alle fall. Utroskap er psykisk vold. Man er ikke voldelig mot den man elsker.

Anonymkode: e53a8...8ea

• Liker 12
Skrevet

Mine to eksmenn elsket meg aldri, derfor var det lett for dem å være utro. 

Anonymkode: d3e47...f2e

• Liker 2
Skrevet

Det kan bare mannen din svare på. Man kan være betatt og forelsket. Noen blir bare litt hektet på oppmerksomhet fra andre uten at det egentlig har så mye med den andre personen å gjøre. 

Så du må få avklart ordentlig om hvordan emosjonelt utro mannen din var.

Jeg kunne aldri stolt på mannen igjen, selv om det bare var gøy å flørte og få oppmerksomhet. 

Anonymkode: 81484...d45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg elsket kjæresten min på daværende tidspunkt. Men så nok mer på han som en venn enn kjæreste. Jeg var veldig ung og følte meg "fanget" i forholdet, hadde nok i realiteten mer lyst til å utforske singellivet enn å være i ett forhold. Det er veldig viktig for meg å frem at min daværende kjæreste på ingen måte hadde gjort noe galt, han var verdens snilleste og jeg angret forferdelig mye over all smerte  jeg hadde påført han. Mitt sidesprang var en engangsting i fylla, men det var helt klart et symptom på at jeg ikke var klar for å være i ett fast forhold helt enda. 

Min daværende kjæreste tilga meg. Men vi gikk allikevel fra hverandre ett par måneder senere, og det var helt riktig valg for oss begge.

Nå er jeg gift og har vært sammen med mannen i 12 år. Kunne aldri i min villeste fantasi vært utro igjen.

Anonymkode: 3f667...138

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spør da jeg har valgt å bli i et forhold med mannen som hadde et emosjonelt sidesprang i vår. Jeg er nemlig nå der hvor jeg spør meg selv om dette bare er idiotisk av meg?!

Kan denne mannen elske meg når han innledet et emosjonelt utroskap med en annen?

Vet ikke om det er noen fasit på ditt spørsmål. 
Jeg var utro mot min mann. Jeg hadde mistet respekten og kjærligheten til han pga hans svikefulle oppførsel. Ønsker ikke å utdype det. 
Jeg var av den trofaste naive typen som hatet utroskap, men han la noe i grus for min del og med det så åpnet jeg opp for andre menn.
Vi var gift i over ti år da det ekteskapet egentlig ble ødelagt.

Anonymkode: 59249...2fa

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg foraktet han hjemme. 

Anonymkode: 441f0...5de

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsket ikke han jeg var gift med som jeg var utro mot. Var ikke glad i ham engang. Var egentlig redd ham. 

Anonymkode: f984f...021

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsket ikke han hjemme. Jeg likte han ikke i det heletatt, derfor var jeg utro. Jeg skilte meg to år etter, og ble kvitt mannen min.   

Anonymkode: 72518...975

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg elsket hun hjemme, men så det ikke selv akkurat da. Vi har heldigvis funnet tilbake til hverandre igjen nå.

Anonymkode: dfc87...4c7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke vært selv, men har snakket med flere menn som har vært det. Samtlige elsker partneren sin. Utro i fylla. Menn er utro fordi de er kåte i fylla. Kvinner fordi de ikke trives i forholdet. Selvfølgelig med en del unntak for både menn og kvinner.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her virker det å være litt forskjell på kjønnene. Det sies at om en kvinne er utro så er det fordi det er noe galt hjemme. En mann kan derimot ha et perfekt forhold hjemme, men likevel være utro.

Dvs at jeg mener svaret på spørsmålet ditt er 'ja'. Han kan meget godt være forelsket i deg selv om han har vært utro. Men den som sitter på svaret her er han.

Anonymkode: d3bc2...b89

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsket ham, men var helt sulteforet på oppmerksomhet, omtanke, samtaler, kos, latter og engasjement. Så det tok ikke mye for meg å være utro. Jeg falt pladask for den første som viste meg oppmerksomhet. 

Anonymkode: 512da...7c0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Såklart. Å elske noen har ingenting med sex å gjøre. Går helt fint å ha sex med noen, men elske noen andre og visa versa.

Anonymkode: 3af64...518

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Har ikke vært selv, men har snakket med flere menn som har vært det. Samtlige elsker partneren sin. Utro i fylla. Menn er utro fordi de er kåte i fylla. Kvinner fordi de ikke trives i forholdet. Selvfølgelig med en del unntak for både menn og kvinner.

Man er som regel utro med bakgrunn i at en er kåt. Det sier seg selv.

Spørsmålet er jo hva som gjør at bremsen ikke er på. Om en er veldig impulsiv, ikke tåler alkohol, ikke har respekt for partner eller andre årsaker. 

Anonymkode: 5845f...ee1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Såklart. Å elske noen har ingenting med sex å gjøre. Går helt fint å ha sex med noen, men elske noen andre og visa versa.

Anonymkode: 3af64...518

Samme person som var utro, hadde trolig klikket i vinkel om den andre var utro. Om begge ønsker et åpent forhold, er det en helt annen sak. Da er det jo bare å avtale det.

Anonymkode: 5845f...ee1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...