Gå til innhold

Råd til julegave? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har liksom kuttet ut dette gavemaset, det er først og fremst den yngste på 12 som får mest. Jeg er voksen, i tillegg tenker jeg veldig på miljøet, har derfor kun kjøpt julegaver til mamma og søsken. Mamma har fått gaveeske med kaffe og sjoko, men tenker det blir litt kjedelig i lengden. Det er fordi jeg synes huset hennes er fult nok og vi har ryddet, solgt og gitt bort ting. Men jeg har funnet noe jeg vet hun vil elske. Det er noen gardiner, men jeg tenker jo på når hun dør, blir dette en av tingene som blir liggende. Det er ikke sånne gardiner jeg noen gang kommer til å bruke. Hva tror dere?

Anonymkode: 0e979...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym Brukar0

Gardinene kan gis vekk eller selges etter hennes død. Tror du den er nært forestående siden du tenker på det?

Jeg hadde tenkt på hva som ville gledet henne mens hun er i livet, ikke hva som skjer med tingen etter hun er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis du vet moren din vil like de godt, hvorfor ikke gi det? Du kan jo bare selge/gi bort når hennes tid er ferdig. Skjønner hvorfor du heller litt i mot - har selv to foreldre som er på grensen til å være hoarders, men jeg tenker heller at jeg vil unne de ting de kommer til å bruke/like/sette pris på nå når de enda lever.

Tenk den dagen du/dere skal rydde i boet hennes, også kommer du over de gardinene og kan tenke tilbake på at; Er så glad jeg fikk tak i dette til henne og at hun likte disse så godt. 

Anonymkode: 94421...e03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vurderer du å ikke kjøpe de pga at du selv ikke vil ha de når hun dør??

For et argument! Man kjøper da virkelig gaver for at mottakeren skal bli glad. Ikke for hva som er beleilig i dødsboet på sikt. Er det mulig. 

Anonymkode: 1d5ab...118

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre hun har veldig dårlig råd ville jeg sendt link med tips om noen fine gardiner og heller gitt sånn som tidligere. Det blir jo ikke kjedelig å få noe man liker hvert år 😊 Jeg hadde blitt superstressa om noen hadde kjøpt gardiner de trodde jeg ville like 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde forsikret meg om at morgen din likte gardinene før du ga dem (her har desv fått ndrl gaver fra nærmeste familie «som de vet jeg vil elske», men det stemmer ikke - de forstår ikke min smak. Hvis moren din vil ha gardinene gå for dem! Skal du vurdere hva som vil skje med tingen etter hennes død ved hver gave framover??

Anonymkode: 47cc7...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, du kan da ikke velge julegave ut fra hva du skal gjøre med den når mottakeren dør?

Hvis du vet hun blir glad for disse gardinene, så kjøp dem da. Det må du da kunne unne moren din!

Og ja, det er som regel mye å rydde opp i når en person går bort, men det er neppe det å kvitte seg med akkurat disse gardinene som kommer til å være den tyngste børen når moren din er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekstremt sært å velge julegaver ut fra hva som skjer med dem når mottakeren dør. Og hva i all verden har det å si om du liker gardinene til moren din? De er ikke dine! For en utrolig egoistisk holdning! Julegaver burde velges ut fra om mottakeren vil sette pris på dem.

Anonymkode: cc3f2...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...