Gå til innhold

Kan følelser komme etterhvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en mann siden slutten av sommeren. Han er snill og jeg trives i hans selskap. Han er interessert og viser det med kjærtegn og sånn. Vil gjerne mer.

Jeg kjenner at jeg sliter med å finne de romantiske følelsene. Ingen spennende kribling. Men som sagt. Jeg liker å henge med ham. Er det kjørt, eller kan sånne følelser komme snikende med tiden? 

Vil heller ikke såre ham, men er vanskelig å tvinge frem noe som per nå ikke er der..

Anonymkode: a899f...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan komme snikende, og er ikke alltid man trenger den kriblingen heller. Kan være nok å trives med hverandre 

Anonymkode: b2657...12e

• Liker 1
Skrevet

Ikke godt å si. Jeg personlig mener man skal ha den kriblingen eller sommerfuglene når man går inn i noe da. Ellers tenker jeg det er bedre å være alene, og heller være venner med den personen. For jeg tenker det skal være alt når man går inn i et forhold, da. Men jeg vet ikke om den kriblingen blir å vedvare uansett? Jeg har kun vært i ett forhold, og har ingenting å sammenligne med. Og i mitt forhold tok det slutt, når kriblingen var borte. 

Anonymkode: 5f7c8...8bb

Skrevet

Jeg var aldri forelsket i mannen min, men jeg ble fort veldig glad i han og vi hadde det gøy sammen. Samme humor, lange og dype samtaler og felles hobbyer som vi har dyrket. I dag er vi gift og jeg elsker han, selv om forelskelsen aldri kom. Hadde jeg ikke gitt det en sjanse så hadde jeg gått glipp av en vanvittig flott og stabil mann, og et godt liv.

Anonymkode: 00453...efc

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var aldri forelsket i mannen min, men jeg ble fort veldig glad i han og vi hadde det gøy sammen. Samme humor, lange og dype samtaler og felles hobbyer som vi har dyrket. I dag er vi gift og jeg elsker han, selv om forelskelsen aldri kom. Hadde jeg ikke gitt det en sjanse så hadde jeg gått glipp av en vanvittig flott og stabil mann, og et godt liv.

Anonymkode: 00453...efc

Men sommerfugler og fireworks da?! 

Skrevet

Jeg var heller aldri stormende forelska i mannen min.. Men jeg stortrivdes med å være sammen med han ifra første hang jeg traff han. Jeg syns han var snill, kjekk, god og i tillegg hadde han orden på livet sitt. Helt motsatt av de andre jeg hadde vært stormende forelsket i tidligere.. 

Nå derimot kribler det når jeg tenker på han. Jeg elsker han virkelig av hele mitt hjerte, og kunne aldri ha tenkt meg et liv uten han. Vi har det så godt på alle måter. Veldig glad for at jeg ga han en sjanse selv om de store stjernene og hjertebanken uteble de første årene. 

Anonymkode: eb5cc...25f

• Hjerte 2
Skrevet

Mange som kommer til å ende opp som cat-ladies av dagens kvinner. 

Herregud så kravstore man er. 

Ikke nok alt alt klaffer og at mannen er perfekt, men det må "krible" også. 

Anonymkode: 56c88...89d

• Liker 2
Skrevet

Det må krible for min del, men så er det jo ingen definisjon på hvordan denne kriblingen kjennes. Kanskje det noen tenker på som "stortrivdes med å være sammen med han ifra første gang jeg traff han. Jeg syns han var snill, kjekk, god" for andre ville kalles kribling.

Jeg avsluttet med en jeg datet for litt siden pga. manglende kribling, selv om det på papiret ikke var noe galt med ham. Jeg "burde" kjent noe ut fra mine normale preferanser, og ga det derfor noen ekstra sjanser, men jeg gledet meg ikke til å se ham, savnet ham overhode ikke når jeg ikke hadde sett ham på en stund og hadde ikke noe behov for å sende meldinger ol.

Det var hyggelig å sees, vi snakket godt sammen, men jeg hadde null behov for kroppskontakt, etter hvert ble jeg litt ukomfortabel når han prøvde å være "på" og kysse meg (jeg er vanligvis ganske fysisk av meg). Har ikke angret ett sekund etterpå. Det var "noe" som manglet, ingen kjemi rett og slett.

Anonymkode: a7ab9...969

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men sommerfugler og fireworks da?! 

Det forsvinner uansett etter et par år. I virkelighetens verden altså, ikke KG-verden

Anonymkode: a85f9...f90

• Liker 2
Skrevet

Historisk sett så har det bare kriblet, når det har vært ulykkelig, eller forbudt kjærlighet. Når jeg nå prøver å date single, tilgjengelige, voksne kvinner, så aner jeg ikke om det kan komme kribbel ut av det.  Det typiske vil være at jeg går for henne med god gjensidig kjemi, og så rett etterpå kommer hun som virkelig får det til å bruse. M54

Anonymkode: e37c9...26f

• Liker 1
Skrevet

Mange kan ha sommerfugler og fireworks i begynnelsen og så blir det med det når disse følelsene avtar. Andre kan kjenne at disse følelsene aldri komme, men man kommer fortere inn i den mer stabile følelsen av å elske noen. 

Anonymkode: 1f05b...749

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har vært forelsket én gang i livet, med alt det det medførte. Jeg ble helt blåst i hodet, lykkerus og helt euforisk. 

Dessverre hadde fyren både borderline og var bipolar og gjorde ting som var skikkelig ukult – utroskap for eksempel.
Jeg ble så sinnsykt såret at jeg aldri har blitt forelsket i noen etter det.
Jeg er i et forhold men det har ikke vært forelskelse. Gikk over til kjærlighet riktignok da. 

Anonymkode: cd09e...eee

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det jeg mener (TS  her) er jo at det er bare vennefølelse for meg enda. Og da lurer jeg jo på om d er noe mer å satse på. Han er mye mer ivrig på kjærestedelen, enn d jeg føler jeg er nå.  

For min del er den kriblinga jeg etterspør forskjellen på en venn eller kjæreste. Hvis han ikke vekker disse følelsene i meg blir det jo feil ovenfor oss begge å gå inn i et forhold. Så derfor jeg spør om d kan komme etterhvert.  

Anonymkode: a899f...d27

Skrevet

Sommerfugler og fireworks er ikke noe som må være der for at følelser skal være der. Det er litt oppskrytt, og kommer gjerne bare av ren sexlyst. Det er flere undersøkelser som viser at de forholdene som holder livet ut ofte har startet som vennskap, og så gradvis gått over i mer enn det. Men det er jo viktig at du har lyst på vedkommende tenker jeg, altså fysisk. I tillegg til et ønske om at du virkleig vil tilbringe tid sammen med denne personen. Også på dårlige dager.

Anonymkode: dac57...823

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sommerfugler og fireworks er ikke noe som må være der for at følelser skal være der. Det er litt oppskrytt, og kommer gjerne bare av ren sexlyst. Det er flere undersøkelser som viser at de forholdene som holder livet ut ofte har startet som vennskap, og så gradvis gått over i mer enn det. Men det er jo viktig at du har lyst på vedkommende tenker jeg, altså fysisk. I tillegg til et ønske om at du virkleig vil tilbringe tid sammen med denne personen. Også på dårlige dager.

Anonymkode: dac57...823

Enig med deg. 
De som jeg vet som har «holdt ut» med hverandre lenge - har gjerne vært venner i minimum 3-4 år først 🤪 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...