Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mest spent på det punktet om at prinsessetittelen ikke skal brukes i sosiale medier av både henne og Durek.
Tror man at han virkelig klarer det? 
Ingen tagging av hennes andre instragramkonto og ingen livesendinger med The Princess osv osv.

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Narad skrev (Akkurat nå):

Jeg er mest spent på det punktet om at prinsessetittelen ikke skal brukes i sosiale medier av både henne og Durek.
Tror man at han virkelig klarer det? 
Ingen tagging av hennes andre instragramkonto og ingen livesendinger med The Princess osv osv.

Alle vet hvem hun er, så prinsessetittelen vil ikke ha noen betydning for hennes eksponering i offentligheten, med mindre hun trekker seg tilbake. Og det tror jeg neppe er hennes intensjon, snarere tvert imot.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det kommer ikke til å bli ro i hennes kjølvann på noe tidspunkt og snylteplanten kommer til å suge ut
til det er tomt. :angry:  Jeg er svært skeptisk for å si det mildt og blir megaprovosert av hele opplegget. 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun leste en ferdigskrevet tekst andre har skrevet for henne.

Å slutte å representere kongehuset er absolutt et skritt i riktig retning, men det er langt fra nok.

Hun burde miste prinsessetittelen og forblitt en sivil person i tillegg til å slutte, både hun og Durek, å bruke ordet prinsesse eller nevne kongehuset offentlig. På privaten kan de kalle seg som de vil, men offentlig burde de holdt komplett avstand.

Jeg tror ikke Hans majestet Kongen er klar over hvor skadelig dette er for monarkiet i Norge siden han ikke gjør mer drastiske tiltak her.

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg tror ikke Durek er en person som liker å bli fortalt hva han kan og ikke kan gjøre. Tviler på de helt store endringene. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
LedigNavn skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke Durek er en person som liker å bli fortalt hva han kan og ikke kan gjøre. Tviler på de helt store endringene. 

Nei, med tanke på lovnadene hans om å ryste kongehuset og endre det ... Jeg tror det blir konflikter mellom han og henne og mellom de to og kongefamilien.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er ikke min prinsesse 😤 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
Drizzt skrev (8 minutter siden):

Hun leste en ferdigskrevet tekst andre har skrevet for henne.

Å slutte å representere kongehuset er absolutt et skritt i riktig retning, men det er langt fra nok.

Hun burde miste prinsessetittelen og forblitt en sivil person i tillegg til å slutte, både hun og Durek, å bruke ordet prinsesse eller nevne kongehuset offentlig. På privaten kan de kalle seg som de vil, men offentlig burde de holdt komplett avstand.

Jeg tror ikke Hans majestet Kongen er klar over hvor skadelig dette er for monarkiet i Norge siden han ikke gjør mer drastiske tiltak her.

Enig med alt du sier her 👍

• Liker 4
Skrevet

Tipper Martha er singel igjen før utgangen av året jeg 🥲

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Løkbolle skrev (5 minutter siden):

Får håpe det beste, særlig for barnas del 🙂

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Her kan vel alt skje, egentlig. Det eneste jeg er sikker på er at det ikke blir noen form for ro.Tror det beste for ML ville vært å avslutte forholdet til DV, er jo som å se på et fall utfor stupet i sakte film. 

Hun er jo prinsesse uansett så greit å beholde tittelen. Bra at hun ikke skal representere kongehuset lenger. 
Sørgelig for de som er tilhengere av monarki, jeg er det ikke men hadde gjerne sett at det hadde blitt mindre aktuelt pga noe litt mindre idiotisk enn dette surret med DV og ML.

• Liker 16
Skrevet

Jeg tror ikke dette er nok til å skape ro rundt kongehuset, tvert imot! Tror heller at både Märtha og Durek vil se dette som en mulighet til å herje fritt i sosiale medier, uten at kongehuset «trenger» å ta et standpunkt til det de gjør, siden hun nå offisielt sett ikke representerer kongehuset.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun kunne bare sendt ut en pressemelding og bedt om å få være i fred. I stedet går hun ut med brask og bram og lager overskrifter i alle riksmedier. Det vitner ikke om noen som ønsker å skape ro. Ønsker man ro rundt seg, stenger man ute media. De er kun ute etter å lage overskrifter. Uten overskrifter dør også oppmerksomheten og interessen fra media ut av seg selv.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Løkbolle skrev (49 minutter siden):

Man kan alltids håpe, men....den neste kan komme til å toppe det enda verre, så jeg vet ikke helt jeg. :sukk: 

Entern skrev (43 minutter siden):

Får håpe det beste, særlig for barnas del 🙂

Hadde det vært vanlige barn så hadde jeg vært enig med deg, men de er ikke det. De er "spesialbarn" som har vokst opp under spesielle forhold og er vant til uvanlige omstendigheter. Vil de ha noe så åpner omgivelsene dørene og alle syns det er en ære å få gi dem det de vil ha. Det syns ikke jeg. Fryktelig bortskjemt kaller jeg det. 

En stor del av den unge kvinnelige befolkningen driver på med selvopptatt lyssatt speil, opptak, selfier, sminke (og kunst etc), men der i gården ryker de rett opp på lista for kjempepopulære ungdommer, ikke fordi de er ekstraordinært spesielt talentfulle, men fordi de har de rette omgivelsene rundt seg. Folk bukker og skraper og syns det er stas å kjenne dem eller følge på insta. Jeg tror faktisk at de ungene tenåringene der syns det er stas med ting som er litt opprørske og gir oppmerksomhet. Hele deres liv har bestått av det (mor og far lærte godt fra seg) og er ganske vanlig for dem. Følgerskaren vokser og vokser og...pengene triller snart inn. Ingen køståing for de folkene på noen fronter i livet. Alt er tilgjengelig, alltid.

Kjenner på min indre trykkoker at jeg bør ta en skrivepause nå og meditere meg kraftig ned i stille enerom.
Jeg tåler faktisk ikke temaet.   

Sansx skrev (11 minutter siden):

Hun er prinsesse likevel.

De kongelige er helt vanlige mennesker, med uvanlige liv. De fikk en merkelapp på seg da de ble født og kan p.g.a. det leve et overklasseliv med stor bevegelsesfrihet, men hun er ikke "prinsesse"...altså veldig annerledes, egentlig. En tittel betyr ingenting for meg hvis ikke mennesket lever opp til det jobben krever. Det må gjøres et valg når de blir gamle nok til det og gå all in. Det er en jobb for livet. Vil de ikke ha den, så si den fra seg å gå. Problemet blir at noen vil ikke fire, for de vil ha alt og grensene blir så rotete at de til sist ikke er mulige å se. De skal ha absolutt alle godene, men også ha full frihet til å være vanlige mennesker. Vel, det går ikke. 

En annen ting: dette er i norge og her har vi andre måter å gjøre ting på enn i amerika.
Å gjøre alt til et mediashow gagner ingen. Nei, det der kommer ikke til å holde veldig lenge. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet

Ettersom hun ikke har etternavn, blir jo «prinsesse» på en måte hennes etternavn. Kunne hun ikke bare sagt at hun tar Dureks etternavn Verrett når hun gifter seg? «Martha Louise Verrett» ville skapt mindre støy. Skulle hun finne på å skille seg, kan hun ta sitt gamle «etternavn» tilbake. Jeg skjønner at hun identifiserer seg med prinsessetittelen, men det er mange som endrer navn når de gifter seg. Det føles sikkert litt rart i starten, men så går det seg til. 

Jeg støtter monarkiet hundre prosent, men skjønner at denne saken ikke er til det beste for kongehuset. Derfor er jeg usikker på om den annonserte  endringen er nok. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Sonja heter egentlig Haraldsen og det hadde vært mulig å ta det familieetternavnet om hun trenger et. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Sonja heter egentlig Haraldsen og det hadde vært mulig å ta det familieetternavnet om hun trenger et. 

Märtha Haraldsen klinger nok ikke like godt som prinsessen av Norge..

• Liker 7
Skrevet

Martha Louise er et menneske som oss alle andre. Jeg støtter ikke alle hennes beslutninger, men hun er et menneske. Av kjøtt og blod, og følelser. Hun er født inn i offentligheten, ikke et frivillig valg. Jeg synes hun er kjempetøff. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...