AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Jeg vet ikke hva som er normalt rundt om i de tusen hjem, men hos oss er det følgende: - Jeg står for alt av handling. Mat, klær, gaver, interiør, til og med biler. Mannen bryr seg ikke. Han gidder ikke å handle mat, han aner ikke hva barna trenger av utstyr og klær, han bryr seg nada om hus og hjem. - Klær og klesvask. Jeg ordner alt. Innkjøp, planlegging, vask, rydding, sortering og bretting. Mannen klarer såvidt å sette på en vask. De få gangene han har gjort det har han kun vasket sine egne klær. Da setter han på maks tid slik at vaskemaskinen står og surrer i tre timer. Han gidder ikke å sjekke om andre ting kan vaskes med klærne hans, og hvis jeg påpeker det, blir han sur. Han klarer ikke å henge opp tøy, han slenger de over snora krøllete. Dermed er det jeg som må ta meg av alt som har med klær å gjøre. - Forsikringer, bank, telefonabonnement, netflix, strøm, barnehage, sfo, fritidsaktiviteter. Alt av ting som skal betales og bestilles ordner jeg. - Det daglige. Få opp barna om morgenen. Kle de riktig, eller få dem til å kle seg riktig, alt de skal ha med i bhg og på skolen, alt av foreldremøter, samtaler osv. Jeg fikser og organiserer alt. Mannen kan gå på foreldremøte, men da må jeg fortelle ham hvilken klasse det er og hvilket klasserom han skal gå til, ellers bommer han. - Mat og måltider. Jeg planlegger, handler og lager. Han kan koke pølser, men å f.eks grille, går ikke. Det blir brent. Han kan ikke engang tenne opp i peisen. Han klarer ikke, får ikke fyr. Jeg har forsøkt å forklare han hvordan man legger vedkubbene, men han blir sur og går. Neste gang han forøker å fyre opp, klarer han det ikke. - Ferier. Jeg tenker ut, bestiller og ordner alt. Til og med kofferten vil han at jeg skal pakke for han. - Sex. Han vil ha sex. Helst på lørdag. Da har jeg stort sett vasket huset, vasket og ryddet klær, vært i butikken, laget middag, lekt med barna, så jeg er sliten. Jeg har ikke lyst på sex med han og har ikke hatt det på mange år. Er det omtrent slik hjemme hos dere og? Er dette normalt? Jeg må innrømme at jeg har begynt å tenke at jeg kanskje kan klare meg bedre uten han. Anonymkode: af50c...25a 4 17
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Har du snakket med han om dette? Og jobber dere begge, eller jobber han mye og du er hjemme? Anonymkode: bdc36...368
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Herregud nei, jeg kjenner ingen som har det sånn 😳 klarer han å være i jobb? Hvis han klarer det er det jo ikke evnene hans det går på men viljen. Anonymkode: d28a4...d1b 22 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Hadde det ca sånn med eksen. Med unntak av at han fiksa bilene og kunne å lage mat. Han gadd bare ikke alltid matlaging. Kunne finne på å lage mat til bare seg selv. Han ble en eks av en grunn, for å si det sånn. Livet uten han er mye lettere enn det var med han. Anonymkode: d0870...80a 11 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Er det normalt? Ja, ganske normalt. Er det grunnen til at du ikke vil ha sex med ham? Ja Mannen har jo alt han kunne ønske seg, mamma, personlig assistent, hushjelp og kone i ett. Har du prøvd å stille krav til ham? Gi ham oppgaver? "Neste uke handler du mat og lager middag hver dag" Anonymkode: 79fea...244 16 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du snakket med han om dette? Og jobber dere begge, eller jobber han mye og du er hjemme? Anonymkode: bdc36...368 Ja, hundre ganger. Jeg har overlatt ting til han i perioder, men det går ikke. Bursdager og gaver til venner av barna feks. Han glemte det, handlet ikke eller handlet feil gaver (som en kjempedyr leke til en gutt i klassen når avtalen er maks 100 kroner). Hadde jeg ikke tatt over, hadde ikke sønnen får fått noen feiring. Han visste ikke hvordan han skulle gå fram med planlegging, invitasjoner, mat, kaker osv. Vi jobber begge 100 %. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud nei, jeg kjenner ingen som har det sånn 😳 klarer han å være i jobb? Hvis han klarer det er det jo ikke evnene hans det går på men viljen. Anonymkode: d28a4...d1b Han klarer å være i jobb, men den er rimelig enkel for å si det sånn. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde det ca sånn med eksen. Med unntak av at han fiksa bilene og kunne å lage mat. Han gadd bare ikke alltid matlaging. Kunne finne på å lage mat til bare seg selv. Han ble en eks av en grunn, for å si det sånn. Livet uten han er mye lettere enn det var med han. Anonymkode: d0870...80a Han vasker bilen en gang i halvåret, men alt av verksted og servicer er det jeg som må ta meg av. Anonymkode: af50c...25a 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det normalt? Ja, ganske normalt. Er det grunnen til at du ikke vil ha sex med ham? Ja Mannen har jo alt han kunne ønske seg, mamma, personlig assistent, hushjelp og kone i ett. Har du prøvd å stille krav til ham? Gi ham oppgaver? "Neste uke handler du mat og lager middag hver dag" Anonymkode: 79fea...244 Ja, jeg har prøvd. Det går rett og slett ikke med mindre vi skal ha kokte pølser eller ferdige pannekaker hver dag. Anonymkode: af50c...25a 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Spørsmålet her er jo hvorfor i alle dager har du latt han ha deg som mamma/hushjelp/kjæreste i så mange år? Var han slik når du traff han? Flyttet han rett fra mor til deg? Hva bidrar han med sånn egentlig? Utenom rot? Anonymkode: 8f786...60f 23 9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet ikke hva som er normalt rundt om i de tusen hjem, men hos oss er det følgende: - Jeg står for alt av handling. Mat, klær, gaver, interiør, til og med biler. Mannen bryr seg ikke. Han gidder ikke å handle mat, han aner ikke hva barna trenger av utstyr og klær, han bryr seg nada om hus og hjem. - Klær og klesvask. Jeg ordner alt. Innkjøp, planlegging, vask, rydding, sortering og bretting. Mannen klarer såvidt å sette på en vask. De få gangene han har gjort det har han kun vasket sine egne klær. Da setter han på maks tid slik at vaskemaskinen står og surrer i tre timer. Han gidder ikke å sjekke om andre ting kan vaskes med klærne hans, og hvis jeg påpeker det, blir han sur. Han klarer ikke å henge opp tøy, han slenger de over snora krøllete. Dermed er det jeg som må ta meg av alt som har med klær å gjøre. - Forsikringer, bank, telefonabonnement, netflix, strøm, barnehage, sfo, fritidsaktiviteter. Alt av ting som skal betales og bestilles ordner jeg. - Det daglige. Få opp barna om morgenen. Kle de riktig, eller få dem til å kle seg riktig, alt de skal ha med i bhg og på skolen, alt av foreldremøter, samtaler osv. Jeg fikser og organiserer alt. Mannen kan gå på foreldremøte, men da må jeg fortelle ham hvilken klasse det er og hvilket klasserom han skal gå til, ellers bommer han. - Mat og måltider. Jeg planlegger, handler og lager. Han kan koke pølser, men å f.eks grille, går ikke. Det blir brent. Han kan ikke engang tenne opp i peisen. Han klarer ikke, får ikke fyr. Jeg har forsøkt å forklare han hvordan man legger vedkubbene, men han blir sur og går. Neste gang han forøker å fyre opp, klarer han det ikke. - Ferier. Jeg tenker ut, bestiller og ordner alt. Til og med kofferten vil han at jeg skal pakke for han. - Sex. Han vil ha sex. Helst på lørdag. Da har jeg stort sett vasket huset, vasket og ryddet klær, vært i butikken, laget middag, lekt med barna, så jeg er sliten. Jeg har ikke lyst på sex med han og har ikke hatt det på mange år. Er det omtrent slik hjemme hos dere og? Er dette normalt? Jeg må innrømme at jeg har begynt å tenke at jeg kanskje kan klare meg bedre uten han. Anonymkode: af50c...25a Så hva er det han bidrar med, egentlig? Når du hverken har lyst på sex med han eller får hjelp til å dele de hverdagslige oppgavene, er det ikke mye som står igjen. Kanskje om han har ei god inntekt eller bruker mye tid med barna. Anonymkode: a2773...c92 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Hva falt du for i denne mannen? Spør da han jo en gang må ha vist deg noe du likte? Anonymkode: ee53b...f08 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Du klarer deg veldig fint uten han. Han duger jo ikke til noe. Hadde det noelunde likt med min x, og tre barn. Det eneste han bidrog med var lønnen sin. Men kunne ikke forvalte pengene. Men huslånet ble betalt. Blir du alene, som jeg ble, slipper du forventninger, forhåpninger. Jeg anbefaler deg å se hva du mister om du skiller deg. Jeg mistet bare en inntekt. Og klarer meg jævla fint uten den. Anonymkode: c5ca9...a38 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hundre ganger. Jeg har overlatt ting til han i perioder, men det går ikke. Bursdager og gaver til venner av barna feks. Han glemte det, handlet ikke eller handlet feil gaver (som en kjempedyr leke til en gutt i klassen når avtalen er maks 100 kroner). Hadde jeg ikke tatt over, hadde ikke sønnen får fått noen feiring. Han visste ikke hvordan han skulle gå fram med planlegging, invitasjoner, mat, kaker osv. Vi jobber begge 100 %. Han klarer å være i jobb, men den er rimelig enkel for å si det sånn. Han vasker bilen en gang i halvåret, men alt av verksted og servicer er det jeg som må ta meg av. Anonymkode: af50c...25a Enkel jobb- enkel mann? Som i lett møblert i topplokket. Anonymkode: a2773...c92 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 han virker jo mindre begavet! Eventuelt lat og lur.. Dump. Anonymkode: e4960...d19 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har prøvd. Det går rett og slett ikke med mindre vi skal ha kokte pølser eller ferdige pannekaker hver dag. Anonymkode: af50c...25a Jeg ville gått. Hvorfor ordner og styrer du og tar deg av dette barnet av en mann? Det er en grunn til at mange alenemødre er lykkeligere og har mer fritid enn gifte. Anonymkode: 79fea...244 9 2
Stillalive Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 Var vel helt vanlig fram til 90 tallet 😅 Jeg vet om mange som er slik, kanskje ikke på alle punkter du nevner. Men jeg har tenkt ofte at den dagen han og han blir single så går det til hellv####. Legg merke til at jeg sier "den dagen han og han" For jeg tar som en selvfølge at de som oppfører seg slik i et forhold vil ende opp som single før eller senere. Jeg (mann) er så langt i fra perfekt selv, og jeg kjenner meg igjen på enkelte ting, men jeg tror jeg veier opp på andre ting. 6 1
Pia 51 år Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 Hei. Hvor gammel er dere og hvor lenge har dere bodd sammen?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 Pia 51 år skrev (9 minutter siden): Hei. Hvor gammel er dere og hvor lenge har dere bodd sammen? Hvorfor er det viktig? De har jo skolebarn sammen, så de må jo ha bodd sammen i noen år. Anonymkode: a2773...c92 2
Bombasi Skrevet 8. november 2022 #18 Skrevet 8. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg vet ikke hva som er normalt rundt om i de tusen hjem, men hos oss er det følgende: - Jeg står for alt av handling. Mat, klær, gaver, interiør, til og med biler. Mannen bryr seg ikke. Han gidder ikke å handle mat, han aner ikke hva barna trenger av utstyr og klær, han bryr seg nada om hus og hjem. - Klær og klesvask. Jeg ordner alt. Innkjøp, planlegging, vask, rydding, sortering og bretting. Mannen klarer såvidt å sette på en vask. De få gangene han har gjort det har han kun vasket sine egne klær. Da setter han på maks tid slik at vaskemaskinen står og surrer i tre timer. Han gidder ikke å sjekke om andre ting kan vaskes med klærne hans, og hvis jeg påpeker det, blir han sur. Han klarer ikke å henge opp tøy, han slenger de over snora krøllete. Dermed er det jeg som må ta meg av alt som har med klær å gjøre. - Forsikringer, bank, telefonabonnement, netflix, strøm, barnehage, sfo, fritidsaktiviteter. Alt av ting som skal betales og bestilles ordner jeg. - Det daglige. Få opp barna om morgenen. Kle de riktig, eller få dem til å kle seg riktig, alt de skal ha med i bhg og på skolen, alt av foreldremøter, samtaler osv. Jeg fikser og organiserer alt. Mannen kan gå på foreldremøte, men da må jeg fortelle ham hvilken klasse det er og hvilket klasserom han skal gå til, ellers bommer han. - Mat og måltider. Jeg planlegger, handler og lager. Han kan koke pølser, men å f.eks grille, går ikke. Det blir brent. Han kan ikke engang tenne opp i peisen. Han klarer ikke, får ikke fyr. Jeg har forsøkt å forklare han hvordan man legger vedkubbene, men han blir sur og går. Neste gang han forøker å fyre opp, klarer han det ikke. - Ferier. Jeg tenker ut, bestiller og ordner alt. Til og med kofferten vil han at jeg skal pakke for han. - Sex. Han vil ha sex. Helst på lørdag. Da har jeg stort sett vasket huset, vasket og ryddet klær, vært i butikken, laget middag, lekt med barna, så jeg er sliten. Jeg har ikke lyst på sex med han og har ikke hatt det på mange år. Er det omtrent slik hjemme hos dere og? Er dette normalt? Jeg må innrømme at jeg har begynt å tenke at jeg kanskje kan klare meg bedre uten han. Anonymkode: af50c...25a Høres ut som du bor sammen med en evneveik 12-åring som lar mamma ta seg av han. Hos noen er dette dessverre normalt, men ikke generelt sett, og særlig ikke nå i den yngre generasjonen som vokser frem. Jeg skjønner ikke at dere som lever oppi en slik pleierolle gidder å gjøre det. Det må være befriende å komme ut av et slikt forhold. Og ja, du vil få det bedre uten han. Ingen tvil om det. Og kanskje du er så heldig som finner deg en mann som faktisk ser deg, ser oppgavene som må gjøres og bidrar i livet ditt for at du skal få det bedre. Sjansen er stor for at du iallefall ikke får det særlig verre. Endret 8. november 2022 av Bombasi 6 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #19 Skrevet 8. november 2022 Sukk. Det ante meg at dette ikke var helt normalt. Hva han bidrar med? Nja. En litt under gjennomsnittlig lønning. Dekkskift vår og høst. Kjører sønnen vår på trening annenhver gang. Det er vel omtrent det. Anonymkode: af50c...25a 1 5
Bacteria Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det normalt? Ja, ganske normalt. Er det grunnen til at du ikke vil ha sex med ham? Ja Mannen har jo alt han kunne ønske seg, mamma, personlig assistent, hushjelp og kone i ett. Har du prøvd å stille krav til ham? Gi ham oppgaver? "Neste uke handler du mat og lager middag hver dag" Anonymkode: 79fea...244 Ikke interessert i bilkjøp? Greier ikke å fyre i peisen? Ikke interesse for noe, ikke å følge opp egne barn engang? Nei, dette er ikke «ganske normalt». Det er ekstremt unormalt, vil si sykelig. Er oppvokst i et hjem der far var tilnærmet lik, tenker i ettertid at det dreide seg om en diagnose innen autismespekter. Lurer på to ting her… rekker stakkars ts å være i jobb? Jobber mannen, og i så fall innenfor hvilken bransje? edit; ser nå at både ts og mannen jobber fullt. Herregud ts. Du sier at mannen har en enkel jobb. Hva slags jobb? Han virker jo udugelig til både praktiske oppgaver og mer «teoretiske». Hvis jeg sammenligner med faren min så hadde han probl med praktiske oppgaver, men mestret ting som betale regninger, handle og skrive julekort. Endret 8. november 2022 av Bacteria 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå