AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Har ei jente på ca 1,5 år (20 mnd). Og jeg blir litt nervevrak rundt henne når vi er ute. Temperatur betyr ingenting, om hun får muligheten så springer hun rett på sjøen. I sommer fallt hun noen ganger og fikk ansiktet ned i vannet, gikk fint det. 0 gråt, skulle bare leke mer. Rusjebane? Har ikke noe å si på størrelsen, opp vil hun. Høyder? Er jeg der eller andre nære hun kjenner så kaster hun seg i alle retninger. Hun har fått noen dunk pga det. Stor hund som bjeffer? Den vil hun kose med, og ler av bjeffene. Hun er fryktløs. Eneste hun viser skepsis til er andre folk hun ikke kjenner så godt. Jeg er selv mer forsiktig av meg, og samme er far. Eneste erfaringen jeg har med barn er min egen. Så hvor lenge varer dette stadiet? Anonymkode: dfadc...cf7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Hørt om flere barn som er sånn. Så høres ikke uvanlig ut, selv om det er skummelt for foreldre 😄 vår er litt mer forsiktig type. Anonymkode: 79705...3b2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Tja… min jente er 10 og fremdeles like fryktløs… på sett og vis en god egenskap det, men jeg har sittet med hjertet i halsen så mange ganger at det like gjerne kunne bare blitt der 😅 Litt usikker på hvem hun har arvet fra, for hun går min mann og meg (og sin bror) en høy gang 😉 Hun har heldigvis ikke samme fryktløsheten når det gjelder fremmede, ellers hadde jeg aldri sluppet hun ut døra alene… Anonymkode: 39d04...db7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Sånn er min på 18 mnd også, og storebroren var temmelig lik. Det er ganske vanlig har jeg inntrykk av, de tenker ikke konsekvenser i den alderen. De skjønner ikke at det er noe å være redd. Anonymkode: 92f9e...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Manglende konsekvenstenkning. Bare pass på henne, du. Anonymkode: 7e2d8...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Manglende konsekvenstenkning. Bare pass på henne, du. Anonymkode: 7e2d8...a6d Barn tenker jo ikke konsekvens før de nærmer seg 6-7 års alder har jeg lest, så .. kan ta tid Anonymkode: 51a85...97d 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barn tenker jo ikke konsekvens før de nærmer seg 6-7 års alder har jeg lest, så .. kan ta tid Anonymkode: 51a85...97d Jeg ble vel 35 år før jeg tenkte konsekvens 🙈 Anonymkode: 878a6...756 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Har en på snart 6 som har vært slik hele livet. Tenker ikke konsekvens i det hele tatt, om noe😬 Veldig slitsomt, men du må bare passe på hele tiden... Anonymkode: 53997...03d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Gratulerer med en potensiell ekstremsportsutøver. Anonymkode: 876b2...c96
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Barnet er normalt. De løper rett frem, selv om det er mot stupet. De har ikke ferdig utviklet dybdesyn. Så, du er bare nødt til å henge på hele tiden. Fra de begynner å gå, til de nærmer seg 3 , er en travel alder. De kan ikke slippes av syne,og alt må sikres 😁 Anonymkode: 9fda2...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Min jente på samme alder er helt lik. Er vi i badeland, klatrer hun opp av bassenget og hopper ut igjen, og hun ser ikke etter om vi er klare til å ta i mot før hun hopper. Hun klatrer på alt, og løper av gårde - gjerne i motsatt retning og mot veien. Hun er fryktløs, og jeg har hjertet i halsen hver gang 🙈 men hun er fantastisk blid, smiler dagen lang og elsker å bruke kroppen sin. Veldig normalt 🥰 Anonymkode: 31abc...865
Uglems Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Barn tenker jo ikke konsekvens før de nærmer seg 6-7 års alder har jeg lest, så .. kan ta tid Anonymkode: 51a85...97d Tar gjerne litt lengre tid hos det enn enkelte tbh..
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 Har en snart 3åring som er sånn enda, begynte da han var rundt samme alder. Prøver å løpe ut i veien der det er full trafikk med biler osv. Dritskummelt. Noen ting har blitt bedre, så er ikke like ille som før. Men lurer også på hvor lenge dette varer Rart jeg ikke har fått hjerteinfarkt enda. I perioder er han nemlig veldig flink nå, men så kommer periodene hvor det er helt ustyrlig.. Tatt opp i barnehagen, de skal få en spesialpedagog til å se litt. Men de mener utredning ikke er nødvendig før neste år fordi mye har blitt bedre. Anonymkode: e4e0a...9b4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Helt vanlig 😛 et så lite barn forstår ikke at en konsekvens av å havne i vannet er å dø, liksom 😜 Anonymkode: ec093...0de 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ei jente på ca 1,5 år (20 mnd). Og jeg blir litt nervevrak rundt henne når vi er ute. Temperatur betyr ingenting, om hun får muligheten så springer hun rett på sjøen. I sommer fallt hun noen ganger og fikk ansiktet ned i vannet, gikk fint det. 0 gråt, skulle bare leke mer. Rusjebane? Har ikke noe å si på størrelsen, opp vil hun. Høyder? Er jeg der eller andre nære hun kjenner så kaster hun seg i alle retninger. Hun har fått noen dunk pga det. Stor hund som bjeffer? Den vil hun kose med, og ler av bjeffene. Hun er fryktløs. Eneste hun viser skepsis til er andre folk hun ikke kjenner så godt. Jeg er selv mer forsiktig av meg, og samme er far. Eneste erfaringen jeg har med barn er min egen. Så hvor lenge varer dette stadiet? Anonymkode: dfadc...cf7 Min er lik, han finns ikke redd. De tenker ikke konsekvenser. Det er derfor de kan ta på varme ting, hoppe i vannet og gjøre slike ting uten å ha forståelse for at det er farlig. Min klatrer opp og kan hoppe ned fra kjøkkenbenken. Derfor må jeg passe godt på. Vi har satt opp plexiglass på trappen fordi han hadde tok stuebordet og dyttet det bort og var i vei til å klatre over for å komme seg ned i kjellerstuen der storesøster var. Anonymkode: 6838f...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå