AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Dette innlegget er ment for at jeg skal ta til fornuft og ikke handle på følelser. Jeg er aleneforsørger, har fast jobb - men jobber nå for å bli selvstendig næringsdrivende. Utfordringen er at der jeg bor nå, har jeg ikke ordetlig plass for produktene jeg lager. Jeg har heller ingen steder å lage de uten om på kjøkkenet. Det fungere. Likevel har jeg lenge tenkt på å flytte da det er mye bråk i nærområdet. Jeg betaler idag 15.000 i leie. Så har jeg funnet en bolig som leies ut. Det som er så fantastisk der er at det et ekstra stabbur på tomten. Dette stabburet kunne vært som et hobby verksted eller til og med stilt ut min lille butikk. Men - jeg er ikke så stor enda at jeg kan tenke på butikk lokaler. Likevel hadde det vært perfekt for bilder og for oppbevaring av varer. Denne er litt dyrere å leie enn det jeg har idag. Hvor mye betaler folk i leie.... da mener jeg voksne mennesker som er etablert med familie og barn, som ikke eier bolig men heller ikke er studenter. Anonymkode: cb077...6a8
Fufu Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Leien avgjøres av etterspørsel. Hva du velger å betale avgjøres av hva du har behov for og hva du er villig til å betale. Husk at det er noen krav mtp salg av matvarer fra eget lokale. Legger ved link: https://www.mattilsynet.no/mat/matservering/salg-av-mat-fra-privat-kjokken 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette innlegget er ment for at jeg skal ta til fornuft og ikke handle på følelser. Jeg er aleneforsørger, har fast jobb - men jobber nå for å bli selvstendig næringsdrivende. Utfordringen er at der jeg bor nå, har jeg ikke ordetlig plass for produktene jeg lager. Jeg har heller ingen steder å lage de uten om på kjøkkenet. Det fungere. Likevel har jeg lenge tenkt på å flytte da det er mye bråk i nærområdet. Jeg betaler idag 15.000 i leie. Så har jeg funnet en bolig som leies ut. Det som er så fantastisk der er at det et ekstra stabbur på tomten. Dette stabburet kunne vært som et hobby verksted eller til og med stilt ut min lille butikk. Men - jeg er ikke så stor enda at jeg kan tenke på butikk lokaler. Likevel hadde det vært perfekt for bilder og for oppbevaring av varer. Denne er litt dyrere å leie enn det jeg har idag. Hvor mye betaler folk i leie.... da mener jeg voksne mennesker som er etablert med familie og barn, som ikke eier bolig men heller ikke er studenter. Anonymkode: cb077...6a8 Leier enebolig / småbruk for 8k i mnd. 3 soverom, stort kjøkken, eget vaskerom, stor stue, låve, uthus, stor plen og flott veranda. Anonymkode: 28541...23e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Jeg tenker det er temmelig avhengig av hvor i landet du bor, men kanskje du kan sjekke denne? Husleiekalkulator - Husleie.no Har du regnskapsfører? Hva kan du eventuelt trekke fra i forhold til utgifter om du har enkeltmannsforetak eller et AS? Anonymkode: 48f9b...531
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Alt avhenger av beliggenhet. Vi bor nå på landet i nord norge og betaler 10.000 for hus med 5 soverom, 2 bad, 2 stuer vaskerom og enorm hage ved sjøen. Skal bytte landsdel og flytte nærmere en by og jeg gruer meg noe helt enormt, for det kommer trolig til å nesten doble utgiften samtidig som vi får mindre plass.... Anonymkode: 4a690...dca 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette innlegget er ment for at jeg skal ta til fornuft og ikke handle på følelser. Jeg er aleneforsørger, har fast jobb - men jobber nå for å bli selvstendig næringsdrivende. Utfordringen er at der jeg bor nå, har jeg ikke ordetlig plass for produktene jeg lager. Jeg har heller ingen steder å lage de uten om på kjøkkenet. Det fungere. Likevel har jeg lenge tenkt på å flytte da det er mye bråk i nærområdet. Jeg betaler idag 15.000 i leie. Så har jeg funnet en bolig som leies ut. Det som er så fantastisk der er at det et ekstra stabbur på tomten. Dette stabburet kunne vært som et hobby verksted eller til og med stilt ut min lille butikk. Men - jeg er ikke så stor enda at jeg kan tenke på butikk lokaler. Likevel hadde det vært perfekt for bilder og for oppbevaring av varer. Denne er litt dyrere å leie enn det jeg har idag. Hvor mye betaler folk i leie.... da mener jeg voksne mennesker som er etablert med familie og barn, som ikke eier bolig men heller ikke er studenter. Anonymkode: cb077...6a8 Kor langt er eit tau? Anonymkode: f35e8...6d9 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tenker det er temmelig avhengig av hvor i landet du bor, men kanskje du kan sjekke denne? Husleiekalkulator - Husleie.no Har du regnskapsfører? Hva kan du eventuelt trekke fra i forhold til utgifter om du har enkeltmannsforetak eller et AS? Anonymkode: 48f9b...531 Synes den ga veldig høy sum? Antall rom, er det slik man vanligvis regner rom, altså en treroms har to soverom pluss stue? Eller mener de bare antall soverom, så en treroms med to soverom skal stå med 2 på rom i kalkulatoren? Anonymkode: 439b9...f37
MapleSirup Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenker det er temmelig avhengig av hvor i landet du bor, men kanskje du kan sjekke denne? Husleiekalkulator - Husleie.no Har du regnskapsfører? Hva kan du eventuelt trekke fra i forhold til utgifter om du har enkeltmannsforetak eller et AS? Anonymkode: 48f9b...531 Denne beregningen er ren bullshit! Stemmer overhodet ikke med virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Tusen takk for gode svar Ønsker gjerne å høre mer konkret hvor mye folk betaler i leie. Jeg leier på Vestlandet og bor i en by - ganske sentralt Har sett at husleien kan være helt ned på 6000 på noen steder som er langt unna på landet, men da vil jo uansett kjøre utgifter komme i tillegg til jobb.... Huff ikke lett Anonymkode: cb077...6a8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 MapleSirup skrev (11 minutter siden): Denne beregningen er ren bullshit! Stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Tror jeg og, den er alt for høy. Anonymkode: 439b9...f37 1
MapleSirup Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tror jeg og, den er alt for høy. Anonymkode: 439b9...f37 Nei. Altfor lav! Sjekket et par eksempler. Den ligger 8000 kr under markedspris her jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 MapleSirup skrev (1 minutt siden): Nei. Altfor lav! Sjekket et par eksempler. Den ligger 8000 kr under markedspris her jeg bor. Og her vi bor og i nabobyen ligger den 4000 over markedspris - minst. Anonymkode: 4a690...dca 1
MapleSirup Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og her vi bor og i nabobyen ligger den 4000 over markedspris - minst. Anonymkode: 4a690...dca Da er vi enige om at den er helt dustete!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 MapleSirup skrev (1 time siden): Denne beregningen er ren bullshit! Stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Jeg har bare testet den på egne boliger (2stk) og fikk forslag som absolutt ligger innenfor tilsvarende boliger som leies ut i samme områder. Jeg forstår utfra tilbakemeldingene her at det ikke er en god kalkulator - i alle fall ikke for alle områder. Anonymkode: 48f9b...531 1
Togpendler Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for gode svar Ønsker gjerne å høre mer konkret hvor mye folk betaler i leie. Jeg leier på Vestlandet og bor i en by - ganske sentralt Har sett at husleien kan være helt ned på 6000 på noen steder som er langt unna på landet, men da vil jo uansett kjøre utgifter komme i tillegg til jobb.... Huff ikke lett Anonymkode: cb077...6a8 Vi bor sentralt i en liten rogalands by. 6 soverom, spisestue, stue, enormt stort kjøkken, 2 bad, gjestetoalett, hage og loftstue. Betaler 12000 ink strøm
kri.star Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 Før vi kjøpte huset vårt for 2 år siden leide vi 100 kvadratmeter stor leilighet sentralt i Bergen. 3 soverom, nyoppusset. Leiepris: 15.500,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå