Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby våkner lett når han tas ut av bilen, også når hele setet tas ut for å feste på vognen. 

Et det innafor å skynde seg inn på den lokale butikken eller bensinstasjonen? Da tenker jeg ikke på storhandling, men hvis jeg f.eks trenger tre varer (og lite kø i butikken). Og bilen låses selvsagt. Man kan se bilen både fra bensinstasjonen og fra butikken i vinduet.

Anonymkode: 62daa...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd at bilen min har begynt å brenne.....

Anonymkode: ad98f...f63

Skrevet

Nei aldri!

Anonymkode: ef4da...e38

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har ikke barn, men mamma gjorde det med oss da vi var små, kan ikke være verre nå enn da??

Det var da veldig da. Det er så sjelden at den sjansen hadde jeg tatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min baby våkner lett når han tas ut av bilen, også når hele setet tas ut for å feste på vognen. 

Et det innafor å skynde seg inn på den lokale butikken eller bensinstasjonen? Da tenker jeg ikke på storhandling, men hvis jeg f.eks trenger tre varer (og lite kø i butikken). Og bilen låses selvsagt. Man kan se bilen både fra bensinstasjonen og fra butikken i vinduet.

Anonymkode: 62daa...498

Ja, det får da være måte på hysteri…

Bruk sunn fornuft.

Anonymkode: e0d6b...622

Skrevet

Det har vi gjort mange ganger - på korte stopp. 

Ja, bilen KAN begynne å brenne. Du kan også bli påkjørt på vei over gata med baby i armene. Men den risikoen nevnes jo ikke her…

Anonymkode: c09fc...5b5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det når jeg kan se bilen nesten hele tiden.

Anonymkode: 5bba0...33d

Skrevet

Når det er snakk om å feks gå inn på bensinstasjonen for å kjøpe en vannflaske eller noe så kan jeg fint gjøre det. Men jeg har med en babycall også da, så hører jo om babyen våkner eller noe skulle skje, i tillegg til at jeg aldri lar bilen være ute av synet. At bilen skulle begynne å brenne den ene gangen jeg går fra den i 2 minutter anser jeg som så lite sannsynlig at jeg vinner i lotto før den tid. 

Anonymkode: 196be...694

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det er snakk om å feks gå inn på bensinstasjonen for å kjøpe en vannflaske eller noe så kan jeg fint gjøre det. Men jeg har med en babycall også da, så hører jo om babyen våkner eller noe skulle skje, i tillegg til at jeg aldri lar bilen være ute av synet. At bilen skulle begynne å brenne den ene gangen jeg går fra den i 2 minutter anser jeg som så lite sannsynlig at jeg vinner i lotto før den tid. 

En kompis av meg gjorde dette når han skulle kjapt inn å kjøpe seg snus. Han lot bilen stå å gå, i baksetet stod babystolen, og når han kom ut igjen var bilen borte. Han hadde heldigvis ikke med seg babyen i bilen akkurat da. Men det er fort gjort at ting skjer på noen sekunder… Jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå fra barnet i bilen. Har jo også hørt om folk som har opplevd at det har begynt å brenne, eller bilen har trillet, med barn i. 

Anonymkode: 559d0...09a

• Liker 2
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En kompis av meg gjorde dette når han skulle kjapt inn å kjøpe seg snus. Han lot bilen stå å gå, i baksetet stod babystolen, og når han kom ut igjen var bilen borte. Han hadde heldigvis ikke med seg babyen i bilen akkurat da. Men det er fort gjort at ting skjer på noen sekunder… Jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå fra barnet i bilen. Har jo også hørt om folk som har opplevd at det har begynt å brenne, eller bilen har trillet, med barn i. 

Derfor låser man så klart bilen, og sørger for å ikke parkere i bratte bakker osv. det går an å ta forholdsregler. 

• Liker 4
Skrevet

Bensinstasjonen mens man skal fylle og rett inn og betale, kanskje.

Men i butikken ser man jo ikke bilen skikkelig og blir lett distrahert.

Anonymkode: 9262f...b8f

Skrevet

Eg hadde aldri gjort det, men eg er ein veldig "worst case-tenkar" 😂 For min del er det for mange risikoar for at det er så viktig å handle den lille tingen akkurat då.. Bilbrann, biltjuveri(det går faktisk fint an å stjele nyare bilar utan nøkkel), bilpåkjørsel, kva om det skulle skje deg noko på butikken som gjer at baby blir liggande aleine lenger enn dei få minutta du tenkjer. + det faktum at det ikkje er anbefalt at baby søv i bilstol utan tilsyn, då det er feil stilling på hovud/kropp som gjer at baby kan kvelast. Travelt å vere som meg og, så om du ikkje er det går det sikkert fint ✌️😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud så mange hysteriske mammaer det finnes....

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva med alle babyer som sover ute i vogn?

Anonymkode: f44c8...ad4

• Liker 1
Skrevet

Jeg kolliderte med en parkert bil på en parkeringsplass. Og flere har kollidert med min. Folk kan ikke å kjøre, så jeg hadde ikke turt det. 

Anonymkode: 18c0c...f20

• Liker 4
Skrevet

Spørs jo hvor man bor i norge da...i Oslo? NEI!! 

Anonymkode: 9b50f...a42

Skrevet

Hva med alle babyer som sover ute i vogn?

Anonymkode: f44c8...ad4

Hva har det med trygghet i bil å gjøre? Du tenker biltyver innimellom tar feil av bil og barnevogn? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har gjort det en gang. Da hadde ungen ørebetennelse, og ikke sovet om natten. Vi var ferdig hos legen og hadde fått resept på antibiotika. På vei til apoteket sovnet ungen. Da valgte jeg et apotek hvor jeg kunne parkere rett utenfor, og mens apotekteknikeren blandet medisinen stod jeg i døren og så på bilen og ungen. Har ikke hatt behov ellers. Hvis ungen sovnet i bilen og det passet dårlig å vekke har jeg kjørt en ekstra runde eller ventet til barnet våknet. Ellers har jeg unngått å kjøre i sovetiden. Tatt ærend før eller etter lur. 

Anonymkode: 66500...e94

• Liker 7
Skrevet

Hva har det med trygghet i bil å gjøre? Du tenker biltyver innimellom tar feil av bil og barnevogn? 

Skjer det ofte at noen stikker av med biler der du bor? Selv når de er låst og du bare er inne på butikken? 
når barn sover ute i vogn kan det plutselig komme en katt som legger seg på ungen. Så hvis man skal overtenke alt så får man ikke gjort noe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...