Gå til innhold

Lyst å gifte meg, men har så lite nettverk og familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med samboer i 10 år. Vi har snart 3 barn, og vi har kjent hverandre helt siden vi var 16 år. Vi elsker hverandre og er et godt team❤️ Det er oss, og vi ønsker å gifte oss😊

Problemet er at jeg har så lite familie etter at moren min døde for 2 år siden. Mistet kontakt med faren min og hele hans slekt (som er ingen savn da hele slekta var meget merkelig), men jeg savner litt familie😢 Uansett har jeg fått søsknene til samboer som en stor ressurs og de betyr mye for meg. 

Har noen kollegaer, og noen nye venner/bekjentskaper i nabolaget etter vi flyttet til nytt nabolag. Så har jeg noen gamle og noen ny venner, men jeg har så fryktelig lite folk rundt meg og jeg er litt ensom. Har valgt det selv på en måte, men på en annen måte har jeg ikke valgt det selv da barndomsvennene jeg hadde behandlet meg som søppel.. 

Nok med det, jeg kan vel fint få et super fint bryllup som er bra selv om jeg mangler en far som følger meg ned kirkegulvet og masse venner? 

Har dog veldig god råd og kan bruke masse penger på bryllup. Samboer er mest gira på et mindre bryllup, og han mener vi bør kjøre på med skikkelig god mat og bra underholdning og en fin reise. Så bruker vi pengene på oss selv framfor å invitere masse folk som han har da han er leder for et stort konsern. 

Vet ikke hva jeg vil med dette, men er redd det blir et dårlig bryllup når jeg mangler så mye familie og venner.. Har dog 3 barn så jeg vil jo få mer familie på sikt, men når man skal ha bryllup så ønsker man en fest og folk å dele gleden med.. 

Kom gjerne med råd og tips! Hva gjorde dere? 

Anonymkode: 3bbcf...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen ønsker et lite bryllup og du har litt lite venner er dette da en vinn-vinn-situasjon? Med et stort bryllup ville det kanskje blitt litt mer merkbart hvis 80% av gjestene er hans venner og familie? Jeg syns dere skal kjøre på med et flott bryllup med nære venner og familie. 

Du trenger ikke bli fulgt til alteret av faren din. Ville gått ned sammen med mannen.

Anonymkode: 24b13...f9d

• Liker 3
Skrevet

Det kan umulig bli et dårlig bryllup så lenge du får feiret med dem som betyr mest for deg i ditt liv❤️ 

Anonymkode: 2e807...639

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg mangler en far som følger meg ned kirkegulvet

Dette er det enkleste; du vet at det ikke er en norsk tradisjon at far følger ned kirkegulvet, ikke sant? Så dette er en ikkesak.

Når det gjelder det andre, så høres det ut som om samboeren din har løsninga, lite bryllup med de aller nærmeste. Og ingen hyggelige mennesker kommer til å tenke over at du har liten familie, annet enn å konstatere det. Det sier ikke noe om deg.

Kjør på sier jeg, lag bryllupet akkurat sånn som du og samboeren din ønsker det. Og slutt å sammenligne deg med andre, det kommer det aldri noe godt ut av.

Jeg ønsker dere et heidundrende bryllup, nøyaktig sånn som det passer akkurat dere.

Skrevet

Jeg synes det høres mer koselig ut med mindre bryllup, men det er bare meg. Om dere kan bruke så mye penger på det, kan dere jo invitere de nærmeste til bryllup i utlandet. Feks Italia eller et strand bryllup

Skrevet

Ha et lite bryllup. Eller bare dere to og barna, med vitner. 

Man trenger ikke gå ned kirkegulvet med faren sin. Min far er død, så min eldste sønn gikk arm i arm med meg. Man kan også gå alene, eller med mor, besteforelder eller han du skal gifte deg med.

Anonymkode: 857f3...019

Skrevet

På meg høres det ut som at kvalene rundt bryllupsfesten egentlig er et "forstørrelsesglass" på ensomheten du føler på fra før?

For jeg tenker litt som en ab over her; med et stort bryllup blir forskjellen mye mer synlig hvis mesteparten av gjestene er fra hans side. Din kommende manns forslag er jo en vinn-vinn sånn sett.

Jeg har ikke så stort nettverk selv, så jeg kjenner for så vidt følelsen. Samtidig er det jo vår dag, og jeg vil heller ha et lite bryllup med dem som faktisk er meg nære, enn å utvide nettverket "bare" for bryllupets skyld, om du skjønner? (Og i familiene våre er det drama nok fra før, en diger fest med masse folk gir bare enda mer å ha oversikt over.)

Anonymkode: 61871...30e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har vært sammen med samboer i 10 år. Vi har snart 3 barn, og vi har kjent hverandre helt siden vi var 16 år. Vi elsker hverandre og er et godt team❤️ Det er oss, og vi ønsker å gifte oss😊

Problemet er at jeg har så lite familie etter at moren min døde for 2 år siden. Mistet kontakt med faren min og hele hans slekt (som er ingen savn da hele slekta var meget merkelig), men jeg savner litt familie😢 Uansett har jeg fått søsknene til samboer som en stor ressurs og de betyr mye for meg. 

Har noen kollegaer, og noen nye venner/bekjentskaper i nabolaget etter vi flyttet til nytt nabolag. Så har jeg noen gamle og noen ny venner, men jeg har så fryktelig lite folk rundt meg og jeg er litt ensom. Har valgt det selv på en måte, men på en annen måte har jeg ikke valgt det selv da barndomsvennene jeg hadde behandlet meg som søppel.. 

Nok med det, jeg kan vel fint få et super fint bryllup som er bra selv om jeg mangler en far som følger meg ned kirkegulvet og masse venner? 

Har dog veldig god råd og kan bruke masse penger på bryllup. Samboer er mest gira på et mindre bryllup, og han mener vi bør kjøre på med skikkelig god mat og bra underholdning og en fin reise. Så bruker vi pengene på oss selv framfor å invitere masse folk som han har da han er leder for et stort konsern. 

Vet ikke hva jeg vil med dette, men er redd det blir et dårlig bryllup når jeg mangler så mye familie og venner.. Har dog 3 barn så jeg vil jo få mer familie på sikt, men når man skal ha bryllup så ønsker man en fest og folk å dele gleden med.. 

Kom gjerne med råd og tips! Hva gjorde dere? 

Anonymkode: 3bbcf...ca4

Vi reiste vekk å giftet oss. Lite familie og dårlig familie på beggr sider. Letteste for oss. Drama og dritt på den lykkeligste dagen i livet nei takk! Du trenger ikke mange for å få ett fint bryllup. Det er ikke status å ha flest mulig folk. Du har de du har. Du har ihvertfall noen. Omring dere med gode venner og den familien dere har. Og ha et fint bryllup!

Anonymkode: 660f7...504

Skrevet

Vi hadde et lite bryllup med de aller nærmeste (foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere). Var 15 stykker og syntes det var utrolig koselig :) kirka var åpen for alle, venner og familie, så kom endel folk der 😜 kan jo evt. ha en uformell fest også, eller bare så enkelt som å gifte dere dere to + vitner. Trenger ikke store greier som man ser på instagram

Anonymkode: 40bca...859

Skrevet

Hvis dere har god råd, så ta med barna og dra på en flott ferie der dere også benytter anledningen til å gifte dere. Kjenner flere som har giftet seg for eksempel i Paris, og kombinert det med en fin ferie sammen.

Det er ikke alle som synes toppen av lykke er et gigantisk bryllup med masse fjerne slektninger.

Anonymkode: 38397...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...