Nemmera Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Jeg har forstørret opp noen bilder tatt med digitalkamera, og da blir det ikke 20 x 30 som det gjør med bilder tatt med film, men 20 x 27 Er det noen som vet om det er mulig å få tak i rammer til disse bildene uten å ruinere seg? Endret 6. desember 2005 av adelheid
Montezuma Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Kan du ikke bruke 20x30 og sette inn en smal passepartout?
Nemmera Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2005 Blir litt feil det og ettersom bildet er 20 den ene veien og da vil man bare se en hvit kant på to av sidene... men takk for forslaget:) kunne selvsagt kjøpt en større ramme, men ville helst unngått det da....
Nemmera Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2005 Det må da være flere som har vært borti dette??? Er det ingen dom vet om det finnes egne rammer for utskrevne digitale bilder?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 Blir litt feil det og ettersom bildet er 20 den ene veien og da vil man bare se en hvit kant på to av sidene... men takk for forslaget:) kunne selvsagt kjøpt en større ramme, men ville helst unngått det da.... ← Jeg mente selvsagt at du setter inn rundt hele. Det er jo bare snakk om 1,5 cm. Og det behøver absolutt ikke være en hvit kant. Du velger jo en farge som står til bildet for øvrig og rammen.
Nemmera Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2005 Jeg mente selvsagt at du setter inn rundt hele. Det er jo bare snakk om 1,5 cm. Og det behøver absolutt ikke være en hvit kant. Du velger jo en farge som står til bildet for øvrig og rammen. ← Var ikke noe galt i hvit ramme, men siden bildet er langt langt nok den ene veien og ikke den andre så vil det bli hvit kant bare på hver side, og det blir ikke pent Ville helst unngått en sor ramme.. kan virke som om neste størrelse på ramme er 30 x 40 og det blir litt stort....
Cr@sh Skrevet 8. desember 2005 #7 Skrevet 8. desember 2005 Jeg har forstørret opp noen bilder tatt med digitalkamera, og da blir det ikke 20 x 30 som det gjør med bilder tatt med film, men 20 x 27 ← Jøss... mine forstørrelser blir alltid 13 x 18 eller 20 x 30 som er "vanlig". Jeg forstørrer også fra digitalt. Har du forstørret selv eller bestilt det?
Nemmera Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2005 Det er bestilt.... Så du mener de har gjort en feil? Når man bestiller så bestiller man 20 x 30 alikevel asså.... Men tenk på digitale bilder i vanllig størrelse... 10 x 13 i motsetning til bilder tatt med film som er 10 x 15... det dobbelte av 10 x 13 er jo 20 x 26 (mulig det var 26 cm vi fikk...) og det dobbelte av 10 x 15 er jo 20 x 30... så da er det jo egentlig ikke så rart... Men noen burde ha tenkt på å lage rammer som passer og!!!!
Cr@sh Skrevet 9. desember 2005 #9 Skrevet 9. desember 2005 Det er bestilt.... Så du mener de har gjort en feil? Når man bestiller så bestiller man 20 x 30 alikevel asså.... Men tenk på digitale bilder i vanllig størrelse... 10 x 13 i motsetning til bilder tatt med film som er 10 x 15... det dobbelte av 10 x 13 er jo 20 x 26 (mulig det var 26 cm vi fikk...) og det dobbelte av 10 x 15 er jo 20 x 30... så da er det jo egentlig ikke så rart... Men noen burde ha tenkt på å lage rammer som passer og!!!! ← Ja, det er sant det du skrive om 10 x 13 --> 20 X 26... men der jeg bestiller (Extrafilm) kommer de alltid i de vanlige størrelsene... selv om de er fra 10 x 13. Tenkt på å bytte leverandør? Rammer til sånne rare størrelser kan jeg dessverre ikke hjelpe med. Ikke annet en at du kan gå til en rammemaker da... men det blir jo fort dyrt...
Nemmera Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2005 Ja, det er sant det du skrive om 10 x 13 --> 20 X 26... men der jeg bestiller (Extrafilm) kommer de alltid i de vanlige størrelsene... selv om de er fra 10 x 13. Tenkt på å bytte leverandør? Rammer til sånne rare størrelser kan jeg dessverre ikke hjelpe med. Ikke annet en at du kan gå til en rammemaker da... men det blir jo fort dyrt... ← Har brukt to leverandører:) (kun en på forstørringen da) Men hvis et bilde er i formatet 10 x 13 oprinnelig så kan det ikke skrives ut i 10 x 15 uten å kutte vekk noe eller eventuelt strekke bildet så noe blir feilpropersjonert. Kan ikke dra det ut to cm den ene veien uten å gjøre tilsvarende den andre veien. Har ikke noe med leverandør å gjøre det.. Men, i dette tilfellet så er det nok noe rart som har skjedd, for det burde vært ca 20 x 25 visstnok. Må nok bare se om det kan kuttes litt i lengden.
Cr@sh Skrevet 9. desember 2005 #11 Skrevet 9. desember 2005 (endret) Men hvis et bilde er i formatet 10 x 13 oprinnelig så kan det ikke skrives ut i 10 x 15 uten å kutte vekk noe eller eventuelt strekke bildet så noe blir feilpropersjonert. Kan ikke dra det ut to cm den ene veien uten å gjøre tilsvarende den andre veien. Har ikke noe med leverandør å gjøre det.. ← Men uansett om jeg bestiller fra et digitalt bilde på 10 x 13 eller et annet digitalt bilde som jeg har kuttet litt i kantene, og som da er 10 x 15... så er og blir mine forstørrelser alltid levert i 13 x 18 eller 20 x 30... som (etter hva jeg har skjønt) er de "vanlige" størrelsene på bilder... ...og de er ikke feilpropsjonerte på noen måte.... Rare greier... Endret 9. desember 2005 av Cr@sh
Nemmera Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2005 Men uansett om jeg bestiller fra et digitalt bilde på 10 x 13 eller et annet digitalt bilde som jeg har kuttet litt i kantene, og som da er 10 x 15... så er og blir mine forstørrelser alltid levert i 13 x 18 eller 20 x 30... som (etter hva jeg har skjønt) er de "vanlige" størrelsene på bilder... ...og de er ikke feilpropsjonerte på noen måte.... Rare greier... ← Ja, det er litt rart.. for du skjønner det med at det burde vært kuttet eller strukket da... Men men, hva vet jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå