AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Håper noen har noe erfaring her. Babyen min på 8 mnd er nettopp ferdig med omgangssyke og har tydelig gått ned mye i vekt. Jeg kan kjenne ribbeina og ser hele ryggraden. Har selvfølgelig snakket med lege som sier at så lenge almenntilstanden er god trenger jeg ikke «nødvendigvis» å bekymre meg. Problemet er at han har vært syk i en hel uke og kvier seg nå veldig for mat. Magen hans tåler fortsatt veldig små mengder fast føde (har tidligere fått grøt til frokost, formiddagsmat og grøt til kvelds), så får i han max 4-6 skjeer grøt. Han vil ikke amme men har godtatt mme og mm på flaske, men i små mengder. Er det noen som har gjennomgått omgangssyke med baby før som kan komme med noen gode råd til hvordan få i han mer mat? Jeg føler han går ned i vekt for hver time som går, forskjellen fra før og etter denne runden med sykdom er veldig synlig. Anonymkode: d056f...37a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Slike ting bør du ikke spørre om på KG. Ta det med lege, eller helsestasjonen. Du kan ringe helsestasjonen når som helst og be om råd. Anonymkode: be916...f19
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Jeg har, som jeg også skriver i innlegget mitt, snakket med lege og HS…… Jeg ønsker bare å høre fra folk med erfaring rundt baby med omgangssyke da dette er første gang jeg står i det! Selvom lege og hs sier at jeg ikke skal bekymre meg så lenge han har god allmenntilstand gjør jeg jo åpenbart likevel det når h*n har gått fra å være kjempe glad i mat til å kvie seg helt for ALT. Anonymkode: d056f...37a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Fortsett med litt og litt mat. Ikke forvent faste måltider, men tilby litt her og der slik at det ikke blir mye for magen. Det er dehydrering man er mest redd for, så sørg for nok væske. Anonymkode: 43be4...f2d 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fortsett med litt og litt mat. Ikke forvent faste måltider, men tilby litt her og der slik at det ikke blir mye for magen. Det er dehydrering man er mest redd for, så sørg for nok væske. Anonymkode: 43be4...f2d Tusen takk for innspill. Da får jeg bare fortsette å prøve som jeg gjør, og håpe at det meste sitter. Anonymkode: d056f...37a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for innspill. Da får jeg bare fortsette å prøve som jeg gjør, og håpe at det meste sitter. Anonymkode: d056f...37a Går seg nok til snart, så lenge babyen ikke er dårlig lenger, men det kan jo ta lit tid for magen å stabilisere seg igjen. Å da skjønner jeg godt at han kan vegre seg for å spise noe særlig. Anonymkode: 43be4...f2d 1
Gjest EmKay Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Erfaringen min er at det gjerne tar rundt 14 dager før matlysten er ordentlig tilbake. Og jeg tenker også at så lenge han får i seg nok væske og allmenntilstanden ellers er god, så går det seg nok til etterhvert. Men om du ikke klarer å slippe bekymringen, så ringer du heller en ekstra gang til hs/lege og får en sjekk/samtale, istedetfor å gå rundt med den klumpen i magen. ❤️
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 EmKay skrev (1 minutt siden): Erfaringen min er at det gjerne tar rundt 14 dager før matlysten er ordentlig tilbake. Og jeg tenker også at så lenge han får i seg nok væske og allmenntilstanden ellers er god, så går det seg nok til etterhvert. Men om du ikke klarer å slippe bekymringen, så ringer du heller en ekstra gang til hs/lege og får en sjekk/samtale, istedetfor å gå rundt med den klumpen i magen. ❤️ Takk for svar, setter stor pris på det 🧡 Har vært igjennom mye rare sykdommer og rusk med eldste barnet mitt, men h*n hadde aldri omgangssyke som så liten. Veldig godt å høre fra noen som har stått i det før 🌼 Anonymkode: d056f...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå