AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Hei! jeg er en foreldre som ofte ser samme foreldre som bare tar barnet inn i garderoben og sier hade uten å ta på regntøy osv når det er veldig klart at alle barna er på vei ut, at det er foreldrenes jobb å ta på da? Jeg ser ofte at det er bare 1-2 ansatte som holder på med 4 barn og plutselig gidder ikke foreldren å ta og hjelpe barnet med å få på seg regntøy.. mens ansatte har hendene fulle med å få på de andre barna og få de ut. Anonymkode: d8cfa...364
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei! jeg er en foreldre som ofte ser samme foreldre som bare tar barnet inn i garderoben og sier hade uten å ta på regntøy osv når det er veldig klart at alle barna er på vei ut, at det er foreldrenes jobb å ta på da? Jeg ser ofte at det er bare 1-2 ansatte som holder på med 4 barn og plutselig gidder ikke foreldren å ta og hjelpe barnet med å få på seg regntøy.. mens ansatte har hendene fulle med å få på de andre barna og få de ut. Anonymkode: d8cfa...364 Vet du om barnet har spist frokost eller skal spise frokost? Det har jo litt å si Eller så pleier de å gå ut i grupper, kanskje dette barnet skulle være inne. Det er jo noe man ikke vet. Om en ansatt vet at dette barnet skal bære med gruppa ut så kan de høre om mor har tid til å kle på. Kanskje denne moren prioriterte å ha god tid på morgenen hjemme, men deretter må stresse avgårde til jobb? Du vet ikke årsaken, slutt å irriter deg. Anonymkode: 5e868...904 16
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Det er det barnehagen som bestemmer. Det er ikke generelle regler for alle barnehager i landet om hvem sitt ansvar det er å ta på regntøy I vår bhg må vi selv sørge for at barnet har uteklær på om man leverer etter at de har gått ut - men man blir sterkt oppfordret til å levere før kl x nettopp for at de skal kunne gjøre ungene klare til å gå ut. Anonymkode: 81a45...ccb 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 I vår bhg spør de ansatte om jeg har tid å kle på før jeg går. Gjør det selvsagt, men om jeg en dag hadde det kjempetravelt så er det kjekt at de ansatte kan hjelpe en gang i blant. De er generelt veldig hyggelige og lite dramstiske på avd hans, det setter jeg pris på Anonymkode: 60185...d39 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Dersom gruppen er ute når ett barn levers så skal foreldrene kle på og levere ute. Slik at en ansatt slipper å gå fra hele gruppen for å kle på 1 barn. Slik er det det jeg har barna vertfall. Dersom de er i garderoben så tar de det litt der og da ser jeg, noen ganger tilbyr de seg å kle på og andre ganger spør de foreldrene om de har mulighet før de går. Da er det ofte bare en ansatt med halve barnegruppen feks. De går ofte ute før siste ansatt på gruppen er kommet på jobb (09.30 tror jeg), derfor er de bare to den tiden. Ha forståelse for at de (i de fleste barnehager) er underbemannet så har de forståelse tilbake den dagen du har det skikkelig travelt og ikke har tid til å kle på. Så bør man jo tenke på hele felleskapet og ikke bare seg og sitt, det ganger jo alle barna om foreldrene som leverer midt i utetiden eller påkledningen kler på barnet sitt selv. Anonymkode: 2c8b0...5b5 1
GammelKaktus Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Folk er forskjellige og muligens de har det travelt, eller barnet blir sutrete om de blir igjen for lenge og hjelper til uansett så tenker jeg at barnehagen helt sikkert klarer å gi beskjed til disse foreldrene om det er et problem. 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 I vår barnehage ønsker de ikke at foreldre er i garderoben for å kle på, det overtar de ansatte om vi har kommet i det de er på vei ut. De har ikke noe fast klokkeslett for når de går ut heller. Kommer man etter at alle barna er ute blir det gjerne noe annet. Anonymkode: 378f8...643 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 I vår bhg går de ut etter frokost nesten uansett, så fått beskjed om å komme ferdig påkledd eller være behjelpelig med påkledningen om vi leverer 08.30-09.00. Ikke noe problem det. Anonymkode: d7576...f0e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Du vet jo ikke hvilken situasjon andre er i. Ofte har de ansatte og foreldre blitt enige om at foreldrene ikke skal bli igjen fordi det gjør leveringssituasjonen vanskelig. Vi har en slik avtale, etter flere dårlige opplevelser.. Hvis alle barna er ute kler vi selvfølgelig på, men som regel leverer vi før de går ut. Eller så har man kanskje veldig dårlig tid og hadde ikke regnet med at man måtte beregne tid til å kle på barnet nytt yttertøy. Anonymkode: 58ebb...0e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! jeg er en foreldre som ofte ser samme foreldre som bare tar barnet inn i garderoben og sier hade uten å ta på regntøy osv når det er veldig klart at alle barna er på vei ut, at det er foreldrenes jobb å ta på da? Jeg ser ofte at det er bare 1-2 ansatte som holder på med 4 barn og plutselig gidder ikke foreldren å ta og hjelpe barnet med å få på seg regntøy.. mens ansatte har hendene fulle med å få på de andre barna og få de ut. Anonymkode: d8cfa...364 Helt vanlig, men noen klarer å skjønne hva de burde gjøre. Får ofte barn med nattbleia på også, selvfølgelig første halvannen time når man er alene før neste ansatt kommer..... Anonymkode: 47df4...859
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Helt vanlig, men noen klarer å skjønne hva de burde gjøre. Får ofte barn med nattbleia på også, selvfølgelig første halvannen time når man er alene før neste ansatt kommer..... Anonymkode: 47df4...859 Hvordan vet du at det er nattbleia? Mange barn som tisser mye på morgenen, selv om de har fått ny bleie og stell hjemme. Anonymkode: 7d728...f1c 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Jeg leverer alltid før frokost og barna går alltid ut etter frokost, så jeg aner ikke en gang om man skal kle på barna uteklær selv om man leverer når de skal ut/er ute...😂 Anonymkode: c530b...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå