AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Kjeder meg ihjel!!! Kan jeg se litt på tv mens jeg duller med baby på sofa? Anonymkode: e7326...c5e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Selvfølgelig! 🤗 Anonymkode: b74e1...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Jeg har gjort det. Men ser mange sier det ikke er ok... Rundt 5 mnd kunne min leke litt selv og brydde seg ikke om voksenprogram på tvn. Tenker det er bedre enn å se på mobilen. Anonymkode: 1cc6b...b87 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Kommer litt an på babyen, vil jeg si. Babyer skal ikke se på tv, og mange babyer blir helt hypnotisert av tv'en. Vi kunne ikke ha den på i det hele tatt med eldsten, mens med minsten gikk det greit, han ga en lang faen i hele tv'en. Om babyen din er av glane-varianten, kanskje heller prøve med lydbok eller radio? Anonymkode: 9dba2...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Selvsagt kan du det, men alt med måte selvsagt. Kjenner familier hvor TV'en står på HELE døgnet omtrent, det kan umulig være sunt. Men at du ser en episode eller to av ett eller annet i løpet av en dag, det kan neppe være farlig. Anonymkode: a0056...531
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Herregud så mange rare spørsmål. Selvsagt kan du se på TV! Hvorfor skulle du ikke det? Med mine fire barn har jeg omtrent bodd i sofaen de tre første månedene. Hadde jeg ikke hatt TV på mens jeg ammet og dullet hadde jeg kjedet meg ihjel. Og når barnet kan sitte/være selv på gulvet så er det mange fine programmer de kan underholde seg med. Favoritten til min på 8 mnd nå er Minibarna med Fantus. Hun ler og klapper mens jeg feks tar ut av oppvaskmaskinen. Folk må ro seg ned med at det er skadelig å se på TV! Alt med måte. Det er ikke snakk om å se 24/7. Det blir folk av barn som ser på TV. Mib eldste har toppkarakterer på skolen og er et fornuftig og godt menneske - selv om hun så på Disney junior før hun fylte året 😅 Anonymkode: 4fc4f...a3b 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Jeg visste ikke at babyer ikke kan se på tv, vår gutt på 10 uker ser litt på fotball sammen med faren, blir litt hver dag. Ser ut som han koser seg med fargene og bevegelsene, og han er en våken og smart gutt. Hvorfor er dette skadelig? Anonymkode: 9be29...e12 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Kødder du? Selvfølgelig 😂 Anonymkode: 07e52...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Selfølgelig kan du det. Her står tven på hele dagen😂 ser ikke alltid på, men jeg må ha bakgrunnstøy. Baby ser litt av og til, men hvis hun blir veldig opphengt så skrur jeg av så hun ikke blir overstimulert. Anonymkode: 6c297...172 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud så mange rare spørsmål. Selvsagt kan du se på TV! Hvorfor skulle du ikke det? Med mine fire barn har jeg omtrent bodd i sofaen de tre første månedene. Hadde jeg ikke hatt TV på mens jeg ammet og dullet hadde jeg kjedet meg ihjel. Og når barnet kan sitte/være selv på gulvet så er det mange fine programmer de kan underholde seg med. Favoritten til min på 8 mnd nå er Minibarna med Fantus. Hun ler og klapper mens jeg feks tar ut av oppvaskmaskinen. Folk må ro seg ned med at det er skadelig å se på TV! Alt med måte. Det er ikke snakk om å se 24/7. Det blir folk av barn som ser på TV. Mib eldste har toppkarakterer på skolen og er et fornuftig og godt menneske - selv om hun så på Disney junior før hun fylte året 😅 Anonymkode: 4fc4f...a3b Nå er anbefalingen null skjermtid for barn under 2 år eller noe sånt, så jeg skjønner godt folk spør. Til ts: jeg tenker det er greit så lenge du ser på tv, og baby ikke bryr seg noe særlig. Det går også an å sjekke ut podcaster og lydbøker Anonymkode: 712dc...194 1
Reign Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 (endret) Så lenge babyen ikke blir hypnotisert av TVen er det jo ikke noe problem. Jeg pleide å ha på programmer som jeg har sett før, slik at jeg kunne gi baby oppmerksomhet samtidig som jeg kunne titte på serien når han lekte for seg selv på gulvet. Vår unge ble ikke interessert i TV før rundt 1 år, og det er veldig få TV-programmer som interesserer ham. Endret 8. november 2022 av Reign
Anononyma Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 (endret) Jeg spurte på hs allerede når lillegutt var 6 uker for han kan finne på å bli sittende å se på, de sa at så lenge han ikke ser på mer enn ca en halvtimes tid er det det samme. Her står TV-en på med sånne dumme programmer jeg ikke trenger å følge med på hele dagen. Baby sovner ofte under ammingen og jeg kan ikke skjønne hvordan han kan ta skade av at jeg da ser tv? Endret 8. november 2022 av Anononyma 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Jeg hadde et barn så var klistra til puppen første 3 månedene, og det ble mye Netflix for å si det slik. Ikke var babyen så interessert i det da. Men så gjerne på tv når hun sov dupp i vugga, og etterhvert når hun var våken. Ikke vært intr i skjerm før hun ble året. Anonymkode: 5380e...7a3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 11.08): Jeg visste ikke at babyer ikke kan se på tv, vår gutt på 10 uker ser litt på fotball sammen med faren, blir litt hver dag. Ser ut som han koser seg med fargene og bevegelsene, og han er en våken og smart gutt. Hvorfor er dette skadelig? Anonymkode: 9be29...e12 Hovedsakelig pga. blått lys, og i tillegg blir det for mye stimuli. Ikke bra for de små. Anonymkode: 85670...495
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 Haha, ja det kan du. Anonymkode: d4648...a5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå