AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Jeg er helt OK i engelsk, bedre til å snakke engelsk enn å skrive. Men jeg må innrømme jeg synes det er stress å skrive på engelsk og særlig når vi kommer litt inn i samtalen og går litt dypere da synes jeg det blir vanskeligere å formulere meg på engelsk. Er det frekt å avslutte pga dette? Jeg føler bare ting flyter så mye bedre når vi snakker samme språket. Han ene jeg chattet en stund med over nettet kalte meg nettopp bitch når jeg valgte å avslutte, det ble så stress å måtte skrive inn ting i oversettelsesprogram i tillegg til at det tok så lang tid fra min side. Anonymkode: fad40...7cd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er helt OK i engelsk, bedre til å snakke engelsk enn å skrive. Men jeg må innrømme jeg synes det er stress å skrive på engelsk og særlig når vi kommer litt inn i samtalen og går litt dypere da synes jeg det blir vanskeligere å formulere meg på engelsk. Er det frekt å avslutte pga dette? Jeg føler bare ting flyter så mye bedre når vi snakker samme språket. Han ene jeg chattet en stund med over nettet kalte meg nettopp bitch når jeg valgte å avslutte, det ble så stress å måtte skrive inn ting i oversettelsesprogram i tillegg til at det tok så lang tid fra min side. Anonymkode: fad40...7cd Det er viktig å kunne kommunisere i en samtale. Jeg forstår deg godt og er nok enig i at om dere ikke snakker samme språk og det blir en barriere så er det like greit å avslutte. Anonymkode: 1ddc6...a5f 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Du må selvfølgelig ingen ting, men tenk så god du hadde blitt i engelsk etter hvert! Anonymkode: bde4a...4de 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Nei, du er ikke bitch. Det er han som er lettsåret og manipulerende. Du står til enhver tid fritt til å avslutte kontakt med hvem som helst uavhengig av grunn. Dersom noen forsøker å gi deg dårlig samvittighet for å si nei takk til videre samtale, kan du jevnt over være godt fornøyd med å ha avsluttet. Anonymkode: 0564a...e96 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Selvfølgelig ikke. Jeg avslutter selv alle samtaler umiddelbart når noen skriver til meg på engelsk på tinder - mest fordi de fleste da er fake profiler. Og de andre fordi jeg vil kommunisere på mitt eget språk - det er viktig for meg. M40 Anonymkode: a7ec9...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Nei du er ikke en bitch for å ønske å kommunisere på morsmålet ditt. Om noen kaller deg det, for den grunn, da er det de som er en «bitch». For det er helt forståelig at ikke alle er en kløpper i engelsk, og man ønsker jo ikke noen dumme misforståelser. Anonymkode: 76072...a72 1
Carrot Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Som en som lever i et tospråklig forhold til daglig er kommunikasjon vanskelig nok når begge snakker samme språk og ennå mer utfordrende selv om den ene er veldig god i begge -det er likevel misforståelser, humor som går tapt i oversettelsen osv osv som skaper utfordringer så jeg tenker det er helt greit å avslutte, og jeg tenker at han som kalte deg bitch i allefall var helt greit å dumpe.. Ingen med hodet rett skrudd på sier slikt i ramme alvor til damer de respekterer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er helt OK i engelsk, bedre til å snakke engelsk enn å skrive. Men jeg må innrømme jeg synes det er stress å skrive på engelsk og særlig når vi kommer litt inn i samtalen og går litt dypere da synes jeg det blir vanskeligere å formulere meg på engelsk. Er det frekt å avslutte pga dette? Jeg føler bare ting flyter så mye bedre når vi snakker samme språket. Han ene jeg chattet en stund med over nettet kalte meg nettopp bitch når jeg valgte å avslutte, det ble så stress å måtte skrive inn ting i oversettelsesprogram i tillegg til at det tok så lang tid fra min side. Anonymkode: fad40...7cd Skjønar deg kjempegodt! Viss det var nokon som hadde flytta til Norge, men ikkje endå beherska norsk så godt, så Kaaanskje. Men helst vil eg skrive på mitt eige språk, sjølv om eg til nød kan skrive med nokon som skriv bokmål. Bokmål kan vere fint det også. Spesielt i dikt. Anonymkode: 5da49...d39 1
exictence Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Du er ikke bitch for det. Jeg velger å avslutte da selv. Du kan i hvert fall være glad for at du avsluttet med ham som kallet deg bitch. Uff, for en type
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Snakker han (godt) norsk? I så fall skjønner jeg ikke hva han skal snakke engelsk for. Det høres latterlig ut når to norskspråklige snakker engelsk seg i mellom. Man kan smile litt av det når det er tenåringer, men med voksne blir man jo bare flau av å høre på det.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Begge mine kjærester hat vi hatt engelsk som fellesspråk. Jeg syns det er mer sexy enn norsk faktisk og særlig i senga hehe Men om du ikke er flink på engelsk eller komfortabel med å bruke det og tenker det er en dealbreaker så er det ikke noe i veien med å gjøre det slutt. Alle skal få ha de dealbreakerne de har uten at andre kan komme å si at det er feil Anonymkode: d56cb...dd4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Du er nok ikke en bitch for å kreve norsk. Kanskje en tispe derimot... Anonymkode: 28fe7...513
-Missi- Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 Man har lov til å sette de rammene man ønsker selv! Jeg avsluttet nylig med en fyr selv da jeg følte kommunikasjonen ikke var god nok. Vi hadde samtalene på norsk. Først ga jeg det en sjanse for han er en flott fyr. Men for meg er kommunikasjonen en del av tenningen og det kan bli skikkelig turn off om ikke. Eksempel :"Jeg like å snaker med feg". Jeg får rett og slett helt noia klarer stå i det en stund men så blir jeg irritert om jeg vil eller ikke 😂😂eller om kommunikasjonen består mest av bilder av ham selv og lite spørsmål eller dybde. Denne fyren var helt sykt deilig men likevel ble det for turnoff🙈 Lytt til deg selv ts☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå