AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Samboer og jeg prøver å bli gravide. Vi har ikke prøvd veldig hardt enda, da jeg ikke hadde lyst å gå glipp av festlighetene i desember🥴 Jeg er så redd for å gå glipp av ting... Så etter jul, da er prøvingen i gang igjen, men nå legges planer for året videre. Bestevenninnen min skal gifte seg, svigermor inviterer hele familien på cruise for å feire hennes 60års dag, jobben til samboer tar ut overskuddet og spanderer tur på bedriften med følge. Så har de to unghundene vi har i hus vist enormt gode fakter og bør få trening videre for hevde seg i norgestoppen. Alt dette neste år, da jeg forhåpentligvis/dessverre er gravid. Så, hvor mye endret livet deres seg? Kunne du leve som "normalt" eller var formen så dårlig at man knapt fungerer? Anonymkode: c2a11...dc2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Det passer aldri å få barn hvis du er redd for å gå glipp av slike ting som du nevner😄 Ja, du kommer til å gå glipp av ting. Jeg gikk glipp av bestevenninnen min sitt bryllup fordi jeg fødte tre måneder for tidlig. Der og da kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre om bryllupet hennes. Vi var med på svigers 60-års ferie med hele storfamilien når jeg var 20 uker på vei med nummer to. Vi fikk til mye og vi gikk glipp av mye. Hva er det som er viktig for deg i livet? Helt overordnet? Det er ikke svart hvitt, enten eller, men livet med barn kan være uforutsigbart. De fleste får et nytt perspektiv på ting når de får barn, men du må selv vurdere hva du ønsker å prioritere. Anonymkode: 4eaa4...571 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Det gikk i perioder, ble sykemeldt mesteparten av svangerskapet. Men her er jo folk HELT forskjellige, og om du har god helse i utgangspunktet, trenger ikke det å bli så stor omveltning, selv om det selvsagt alltids kan skje. Har orket sosiale greier og større tilstelninger, om enn noe tilpasset pga helsa. Den største endringen er kanskje at man ikke kan drikke på de tilstelningene. Det er en liten pris å betale. Neste år er det sikkert nye fester og turer som potensielt kan påvirkes 🤗 Anonymkode: 58972...f84
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Vet du, for oss tok det såpass lang tid å bli gravid at vi kunne ikke ta sånne hensyn. For eksempel så visste jeg at svigermor planla en heidundrende sydentur for storfamilien i anledning 60-årsdagen sin. Men jeg kunne jo ikke utsette prøving i 6mnd fordi jeg ikke ønsket å fly som veldig gravid. I det store bildet hadde jeg jo fått mer glede av barnet enn den turen. Nå ble den turen avlyst pga. korona da. For meg er det uansett ikke noe savn å avstå fra alkohol, så den biten var grei. Var i fin form hele svangerskapet egentlig så deltok i de fleste selskaper og happenings også som høygravid. Bare jeg fikk en godstol med mulighet for å ha beina høyt og kort vei til toalett så var det greit😅 Anonymkode: 98f58...ada
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Du vet ikke om du blir gravid etter en uke eller etter tre år. Du kan ikke legge hele livet på vent for noe som for alt du vet kan ta evigheter. Planlegg ferier, tren hundene og si ja til fester og bryllup. Kanskje må planene endres i siste liten, kanskje ikke. Hvis du er så redd for å gå glipp av ting er dere kanskje ikke klare for å bli foreldre? Anonymkode: 344fe...739
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Gikk ikke glipp av noe egentlig. Gikk helt greit for meg å være edru på fest og bryllup f.eks. Var forlover også, livet stopper ikke om du blir gravid😅 Anonymkode: ba668...9ee
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Det kommer jo helt an på hva slags svangerskap du får. Noen har ingen plager og flyr rundt som aldri før, mens andre blir sengeliggende. Men de fleste er et sted midt i mellom. Noen plager er å forvente, feks er kvalme vanlig. Det er også vanlig å føle seg tung og umobil som høygravid. Jeg vil nå si jeg levde ganske normalt under begge svangerskap, jeg var med både i utdrikningslag og andre samlinger, men var ikke den som satt igjen til klokka 4 liksom. Jeg var med på det jeg orket. Traff fortsatt venninner som normalt Anonymkode: 6f8bf...426
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Jeg hadde 2 uker mellom kvalmen og bekkenløsningen 😜 Først lå jeg 4 måneder på en madrass på badet og spydde, 2 uker hvor jeg var tilbake på jobb og jeg fikk møtt litt venner/familie, så 4-5 måneder hvor jeg var sengeliggende og ikke klarte å dra på butikken en gang 😅 Takk gud for at jeg har mulighet til hjemmekontor, vet ukke hva jeg skulle ha gjort hvis jeg måtte ha reist på jobb 😬 Anonymkode: eafde...9df
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde 2 uker mellom kvalmen og bekkenløsningen 😜 Først lå jeg 4 måneder på en madrass på badet og spydde, 2 uker hvor jeg var tilbake på jobb og jeg fikk møtt litt venner/familie, så 4-5 måneder hvor jeg var sengeliggende og ikke klarte å dra på butikken en gang 😅 Takk gud for at jeg har mulighet til hjemmekontor, vet ukke hva jeg skulle ha gjort hvis jeg måtte ha reist på jobb 😬 Anonymkode: eafde...9df Med det sagt var hver eneste av de jævla drittdagene verdt det nå som jeg sitter her med en sovende baby 🥰 Anonymkode: eafde...9df
Anononyma Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Du må nesten ta det som det kommer. Jeg ble beordret på sofaen av jm og lege allerede fra uke 17 pga fare for premature rier. Det ble er laaaangt svangerskap uten så mye som en tur med hunden, men å, så verdt det! 🥰
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Gikk ikke glipp av så mye under graviditeten (men hadde lite planlagt da). Men når baby kom... har såvidt gjort noe på 9 mnd. Men ser der er det forskjell jeg har krevende baby, ikke så flink mann og omtrent ingen potensielle barnevakter. Anonymkode: fec02...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Om man kan leve som "Normalt" vil jo selvsagt komme helt an på hva "normalt" er for deg Om du til vanlig går på grisefylla hver helg, og ellers hopper i strikk og driver med fullkontakt kickboxing, så er det nok litt vanskelig å leve som normalt for deg som gravid. Jeg levde akkurat som før. Jeg er en lite sosial person, som ikke drikker, og kampsport sluttet jeg med rett før jeg ble gravid. Jeg måtte tilpasse treningen litt, som i at jeg måtte gå over fra løping til spinning pga bekkenløsning halvveis i svangerskapet, og bytte ut enkelte styrkeøvelser av samme grunn. Men ellers levde jeg som normalt. Normalt for meg. Anonymkode: 6d9cb...6db 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 Mitt liv forandret seg ikke i det hele tatt som gravid. Formen var strålende, hadde ingen plager og følte meg hovedsaklig opplagt helt til de aller siste ukene. Jeg deltok på absolutt alt som gravid, som jeg hadde deltatt på som ikke-gravid, eneste forskjell var at vinglasset var byttet ut med en Solo. Var med på konserter, i bryllup, i bursdager etc. Det var i grunn praktisk å kunne kjøre og alltid komme seg hjem til ønskelig tid og slippe taxikø osv. 😄 Med en baby derimot... Var ikke utenfor døra omtrent første året 😅 Nå er han 3 år og livet er ikke til å kjenne igjen - men jeg elsker det! Anonymkode: ae3f0...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå