AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #21 Skrevet 12. november 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner at ts synes det er på sin plass å kjøre ledbaren sin i fronten som protest, men jeg synes det kan skape trafikkfarlige situasjoner. Under elgjakta for eksempel, så er det mye skrem elg langs veien i området vårt. Også farter disse høye pickupene rundt med ledbarene sine og blender alt som er hvis man er to sekunder forseint ute med å blende ned. Enda de sitter mye høyere i sin bil og absolutt ikke får lyset i øynene. Så kjører de ledbaren sin (som sitter i øyenhøyde på oss i en vanlig bil), på når de kjører forbi. Noen ganger mister jeg helt synet av å få en ledbar rett i fleisen. Og det er faktisk veldig skummelt på mørkt føre, i regnet hvor alt av billys skinner i asfalten og regnet øser ned, mens masse skremt elg ferdes langs veien. Jeg hadde hvertfall ikke likt å ha på samvittigheten at en familie på fire ble skadet fordi jeg kjørte ledbaren min rett i øynene på sjåføren og de ikke fikk styrt unna en elg eller kjøre av veien. Så selv om jeg også blir irritert, så ser jeg veldig an føret før jeg blender noen. Selv om jeg ikke har ledbar en gang. Synes denne blendinga burde vært forbudt egentlig! Anonymkode: f4917...e74 Jeg er trådstarter. Jeg har skrudd av dette automatiske, før jeg skrev tråden. Fordi jeg merker at jeg blender folk, og fordi det er styrete å overkjøre automatikken i det øyeblikket jeg møter biler. Jeg har også merket meg, fra før jeg fikk min nye bil at det virker som folk ikke har gjennomført mørkekjøring lenger, fordi jeg oftere ble blendet før. Etter jeg fikk ny bil, forsto jeg mer hvorfor. Jeg foreslo forbud, og noen påpekte som sant er at forbud nok ikke er veien å gå. Litt folke opplysning er derimot sikkert lurt. Minne folk på at automatikken bør skrues av når den ikke fungerer så bra. At man må skru på baklys, om de ikke er på etc. Det er faktisk problematisk, dette med å ikke ha skikkelig med belysning. Det er forresten piss preik at det fungerer utmerket på nye Mercedes og andre dyrere biler. Anonymkode: 1c635...8b3 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 12. november 2022 #22 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er trådstarter. Jeg har skrudd av dette automatiske, før jeg skrev tråden. Fordi jeg merker at jeg blender folk, og fordi det er styrete å overkjøre automatikken i det øyeblikket jeg møter biler. Jeg har også merket meg, fra før jeg fikk min nye bil at det virker som folk ikke har gjennomført mørkekjøring lenger, fordi jeg oftere ble blendet før. Etter jeg fikk ny bil, forsto jeg mer hvorfor. Jeg foreslo forbud, og noen påpekte som sant er at forbud nok ikke er veien å gå. Litt folke opplysning er derimot sikkert lurt. Minne folk på at automatikken bør skrues av når den ikke fungerer så bra. At man må skru på baklys, om de ikke er på etc. Det er faktisk problematisk, dette med å ikke ha skikkelig med belysning. Det er forresten piss preik at det fungerer utmerket på nye Mercedes og andre dyrere biler. Anonymkode: 1c635...8b3 Hva er styrete med å overkjøre automatikken? Du gjør jo akkurat det samme som du gjør hvis du ikke har automatikk?
Reign Skrevet 13. desember 2022 #23 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 21.11): Det er forresten piss preik at det fungerer utmerket på nye Mercedes og andre dyrere biler. Nei, det er ikke pisspreik.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #24 Skrevet 13. desember 2022 Reign skrev (6 timer siden): Nei, det er ikke pisspreik. Én måned senere, og det presenteres et velformulert, grundig argument, som - bokstavelig talt - belyser saken grundig. Bravo! Anonymkode: 22e97...188 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #25 Skrevet 13. desember 2022 Kanskje førerne av slike kjøretøy bare blender folk med vilje, eller fordi de er udugulelige…. ikke akkurat mer sannsynlig enn problemer med teknologien 🤔 Anonymkode: 1c635...8b3
Reign Skrevet 14. desember 2022 #26 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Én måned senere, og det presenteres et velformulert, grundig argument, som - bokstavelig talt - belyser saken grundig. Bravo! Anonymkode: 22e97...188 Argument legger seg på samme list som vedkommende jeg siterte.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #27 Skrevet 14. desember 2022 Reign skrev (44 minutter siden): Argument legger seg på samme list som vedkommende jeg siterte. Haha, barnehagenivå, dette! Sitat Jo Sitat Nei Sitat Joho Sitat Neihei Ingenting lærer noe som helst her, og spesielt underholdende er det heller ikke. Anonymkode: 22e97...188 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå