Gå til innhold

''Takler ikke jeg voldtekts-sannheten, Oslo politidistrikt?''

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/takler-ikke-jeg-voldtekts-sannheten-oslo-politidistrikt/15223671/?fbclid=IwAR2LM33Tv86KzUeFZnN9FVZHMVwIUerjgofKR2zWrZhyTGaa4czHHZrOdvY

Jeg må le av politiets tilsvar nederst i artikkelen. 

Den er så latterlig at det ikke går an. 

Det er veldig få overfallsvoldtekter i Oslo som er omtalt i media de siste årene (jeg fant bare 4-5 med google), så ut fra det Oslo politi svarer denne unge damen, kan man konkludere med at det nesten ikke skjer overfallsvoldtekter i Oslo mer! Siden de ikke omtales i media, hverken i en tidlig, eller i en senere fase. 

Dette må være et nytt nivå av bunn å nå?

Her er det enda verre. Her sier politiet rett ut at de ikke går ut med info om overfallsvoldtektene fordi kvinnene føler seg nærmest identifisert?  https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reagerer-pa-politiets-hemmelighold-jeg-blir-forbannet/15179403/

På hvilken måte er det identifiserende å si at en kvinne i 20-årene ble overfallvoldtatt ved Jernbanetorget lørdag rundt midnatt og at ut fra signalementet er det snakk om en mann av afrikansk opprinnelse i 20-årene? 

Her tar politiet oss for narr.

Det er for krevende å føre statistikk på overfallsvoldtekter.

Hvorfor er det ingen fra politiet som vil innrømme at det hele handler om å skåne ikke-vestlige menns rykte og beskytte overgriperne ved å tie om deres etnisitet og handlinger?

• Liker 27
  • Nyttig 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ser jo tendenser til at fordi en gruppe er overrepresentert så vil noen gjerne stemple hele gruppen vedkommende tilhører. Det har lite hensikt å skape redsel for hele gruppen slik enkelte legger opp til. Det er lite gunstig for gruppen og det er lite gunstig for andre.

La oss si at en av tusen hvite menn voldtar og to av tusen aferikanere gjør det. Da er det fortsatt 998 afrikanere som ikke gjør det og ikke fortjener å bli stemplet. Det blir også feil om kvinner dermed skulle tro at det er utrygt å møte en afrikaner på gaten mens det er trygt å møte en hvit.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Brutex skrev (4 minutter siden):

Man ser jo tendenser til at fordi en gruppe er overrepresentert så vil noen gjerne stemple hele gruppen vedkommende tilhører. Det har lite hensikt å skape redsel for hele gruppen slik enkelte legger opp til. Det er lite gunstig for gruppen og det er lite gunstig for andre.

La oss si at en av tusen hvite menn voldtar og to av tusen aferikanere gjør det. Da er det fortsatt 998 afrikanere som ikke gjør det og ikke fortjener å bli stemplet. Det blir også feil om kvinner dermed skulle tro at det er utrygt å møte en afrikaner på gaten mens det er trygt å møte en hvit.

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Jobber du i Oslopolitiet?

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Brutex skrev (32 minutter siden):

Nettopp det jeg skrev. Hensynet til den hypotetiske stemplingen veier mye tyngre enn hensynet til kvinnene som er ofre og den reelle faren.

Det er ingenting rasistisk og stigmatiserende å komme ut og si: Vi har så og så mange overfallsvoldtekter hvor samtlige ble begått av menn fra afrikanske land eller fra Midt-Østen. Vi oppfordrer kvinner til å være ekstra forsiktige når de ferdes ute og unngå å gå alene eller gå i mørklagte områder.

I utgangspunktet er det aldri lurt å ferdes alene i mørket når man er kvinne i Norge. Den triste utviklingen er at det er blitt mye, mye mindre trygt for kvinner i Norge de siste årene. Dette ses absolutt i sammenheng med eksplodert innvandring av menn med dårlig syn på kvinner fra kulturer og land hvor voldtekt av fremmede kvinner er mye mer utbredt. 

Kvinner må vite sannheten for å kunne beskytte seg bedre.

Endret av Drizzt
  • Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet

HVIS det er slik at en gruppe er overrepresentert syns jeg det er helt greit å si det og på den måten skape et press på denne gruppen om intern justis også, ta grep om egne menn og gutter, fortell dem at dette IKKE er slik man oppfører seg og at vi som gruppe overhode ikke aksepterer eller ønsker bøli assosiert med slik oppførsel.. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Her må det for all del tas mer hensyn til at noen kan føle seg krenket enn at noen blir voldtatt.

Idioti de luxe i min bok, men det er dessverre dit vi er på vei hen i et woke samfunn som vårt der det er visse ting man for all del ikke bør si høyt.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva er definisjonen av overfallsvoldtekt egentlig? Må de involverte være fremmede for hverandre altså?

Sitat

Det skjedde senest for noen uker siden, da politiet omtalte en sak i media som overfallsvoldtekt, men som viste seg å ikke være det ettersom det var en relasjon mellom de involverte.

- Fra artikkelen linket øverst i HI.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
53 minutter siden, AmelieA said:

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Jobber du i Oslopolitiet?

Har du en bedre forklaring?

• Liker 1
Skrevet
- Brian skrev (1 time siden):

Her må det for all del tas mer hensyn til at noen kan føle seg krenket enn at noen blir voldtatt.

Idioti de luxe i min bok, men det er dessverre dit vi er på vei hen i et woke samfunn som vårt der det er visse ting man for all del ikke bør si høyt.

Dessverre er det sånn politikerne, media, og kan det virke som også politiet, tenker. Styresmaktene altså.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Kvinner må vite sannheten for å kunne beskytte seg bedre.

Jepp, dette.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, Carrot said:

HVIS det er slik at en gruppe er overrepresentert syns jeg det er helt greit å si det og på den måten skape et press på denne gruppen om intern justis også, ta grep om egne menn og gutter, fortell dem at dette IKKE er slik man oppfører seg og at vi som gruppe overhode ikke aksepterer eller ønsker bøli assosiert med slik oppførsel.. 

I utgangspunktet enig men det er også avhengig av hvor stor denne overrepresentasjonen er. Hvis overrepresentasjonen er liten så er det mer stigmatiserende og skaper mer konflikt enn det er effektivt.

Når det gjelder voldtekt så er innvandrere dominerende på overfall og hvite nordmenn dominerende på festvoldtekt. Da bør man kanskje heller fokusere på voldtekt generelt.

• Liker 1
Skrevet
Brutex skrev (2 timer siden):

Bag skrev (1 time siden):

Har du en bedre forklaring?

Fakta er aldri feil. Skal man endre noe må fakta på bordet. Du undervurderer mennesker voldsomt, hvis du tror at vi vil dømme alle "afrikanere på gaten" fordi om media hadde våget å ta tak i overrepresentasjonen i overfallsvoldtekt blant noen av dem. Samme med menn fra Midt-Østen.

Det å feie noe under teppe funker aldri i lengden. Det er utrolig naivt å tro at den strategien er til det beste for vi som bor i dette landet, og for vår kommende generasjon. Vet ikke om du har barn, men vil du ikke heller at dette enorme samfunnsproblemet skal tas tak i, så neste generasjon kan ferdes tryggere? 

Og hvor har du forresten det fra at nordmenn er overrepresentert på andre voldtekter enn overfall? Det vet vi veldig lite om, sier seg vel selv at i æreskulturer så våger man seg ikke like lett til politiet om en mann man kjenner har voldtatt deg. Du er nok vel naiv.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest ChadMcChadson
Skrevet

Nei, de fleste her til lands takler ikke voldtektssannheten

Skrevet
Brutex skrev (22 timer siden):

Jeg mener denne tankegangen virker fullstendig mot sin hensikt, og er helt bak mål. Hvis folk flest opplever at enkelte grupper blir fredet, blir misnøyen større. Egentlig er det problemet man må ta tak i, hvorfor det i det hele tatt er sånn at enkelte gruppe er overrepresentert i slike alvorlige handlinger. Det er der hovedprioriteringen bør ligge hos myndighetene - ikke hva som ser uheldig ut. Stakkars ofrene sier jeg bare. Å få inntrykk av at det hele er ubeleilig...

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Callisto83 skrev (32 minutter siden):

Jeg mener denne tankegangen virker fullstendig mot sin hensikt, og er helt bak mål. Hvis folk flest opplever at enkelte grupper blir fredet, blir misnøyen større. Egentlig er det problemet man må ta tak i, hvorfor det i det hele tatt er sånn at enkelte gruppe er overrepresentert i slike alvorlige handlinger. Det er der hovedprioriteringen bør ligge hos myndighetene - ikke hva som ser uheldig ut. Stakkars ofrene sier jeg bare. Å få inntrykk av at det hele er ubeleilig...

Mann gjør ikke noe med problemet før man har innrømmet at det er et problem.

Man har ikke innrømmet at det er et problem før man faktisk snakker om problemet.

Det er et problem med noen grupper ikke-vestlige innvandrermenn - unge som voksne - og dette problemet må adresseres direkte, snakkes om og løses på en måte som er tryggest mulig for alle andre som bor i landet.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Paramount
Skrevet

All den terroren og utryggheten politikernes masseinnvandring av fremmedkulturelle har skapt i hverdagen er skremmende nok. Men det som er aller mest skremmende er myndighetenes evne til fortie og kvele sannheten og debatten rundt dette.

Tenk hvis myndighetene bestemmer seg for å kvele debatten rundt høye strømpriser. Da vil vi måtte akseptere disse også helt uten motstand. De samme kreftene kveler allerede debatten rundt norsk klimasatsing. Det er bare en side som får komme til ordet.

Det stinker gamle Sovjetunionen av Norge.

Skrevet
Paramount skrev (4 minutter siden):

Det stinker gamle Sovjetunionen av Norge.

Av hele Vesten. Det er overalt.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
55 minutter siden, Callisto83 said:

Litt usikker på hva du mener her. Du skriver dette til en kommentar jeg har om det er tendenser til at hvis enkelte fremmede grupper er overrepresentert så vil noen stemple hele gruppen. Selvfølgelig skal man ikke skjule informasjon av den grunn og jeg forsvarer ikke at oslopolitiet har gjort dette. Ingen gruppering skal "fredes". Men, som andre skriver, når man gjør tiltak så må det stå i forhold til antallet og hvor stor overrepresentasjonen er. Hvis overrepresentasjonen er liten så er det lite hensiktsmessig  å fokusere på enkeltgrupper. Når det f.eks. gjelder drap så ligger det i sakens natur at noen fylker vil være over gjennomsnittet mens andre er under. Avviket må være vesentlig for at man skal begynne å fokusere mot enkeltfylker.

• Nyttig 2
Gjest Paramount
Skrevet (endret)
Entern skrev (20 minutter siden):

Av hele Vesten. Det er overalt.

Det har du rett i. Politikerne styrer pressen og media. "Politisk korrekt" er et globalt fenomen. Men i Norge fungerer det ekstra godt da samfunnet vårt er så kontrollert og strukturert ned til de minste detaljer i privatlivet.

Jeg tviler feks på at du kunne kommandert Colombianere og Mexicanere til å måle opp hver krok i sitt eget hus og melde dette samvittighetsfullt inn til myndighetene for å betale eiendomsskatt. Inngrep i privatlivet har sin pris. Den makten som ligger bak folkets tillit til myndighetene misbrukes i stor stil dessverre.

Endret av Paramount
Skrevet
Paramount skrev (3 minutter siden):

Det har du rett i. Politikerne styrer pressen og media. "Politisk korrekt" er et globalt fenomen. Men i Norge fungerer det ekstra godt da få samfunnet vårt er så kontrollert og strukturert ned til de minste detaljer i privatlivet.

Jeg tviler feks på at du kunne kommandert Colombianere og Mexicanere til å måle opp hver krok i sitt eget hus og melde dette samvittighetsfullt inn til myndighetene for å betale eiendomsskatt. Inngrep i privatlivet har sin pris. Den makten som ligger bak folkets tillit til myndighetene misbrukes i stor stil dessverre.

Colombia og Mexico har andre, og større, problemer ;) Ellers godt poeng :) 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...