AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Må jeg vaske vognposen eller trekket på bilstolen før bruk?? Alt er nytt. Og baby kommer ikke til å ha hudkontakt med det, da hun har klær på? Er det farlig å ikke gjør det? vasker så klart alle klær, tepper, bamser osv. vasker dere alt før bruk? hva med ny madrass ? Anonymkode: 8b304...dd9
flusa Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Må jeg vaske vognposen eller trekket på bilstolen før bruk?? Alt er nytt. Og baby kommer ikke til å ha hudkontakt med det, da hun har klær på? Er det farlig å ikke gjør det? vasker så klart alle klær, tepper, bamser osv. vasker dere alt før bruk? hva med ny madrass ? Anonymkode: 8b304...dd9 Jeg vasket IKKE trekket på bilstolen.. Men ellers alt av nytt tøy vasket jeg før bruk.
Fionas Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Nei du må ikke vaske trekket til bilstolen eller vognposen før bruk.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Vasket ikke vognposer, bilstoler.. ikke madrass heller😊 Anonymkode: 9615c...5c3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Vasker bare klærne Anonymkode: 026dd...a35
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Vasket bare innen rimelighetens grenser. Klær, kluter, andre ting som skal ha tett kontakt med babys hud, men som ikke krever mye demontering. Vasket heller ikke klær fra nøstebarn da det er ubehandlet ull, Anonymkode: 78eb5...69f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Klær, tepper og alt som skal inntil huden, samt bruktkjøp fra Finn er blitt vasket her - da også trekk til newborn-sete samt vognpose. Hadde jeg kjøpt nytt hadde jeg ikke vasket de to sistnevnte, men her føltes det som at det var behov for det… Anonymkode: 10160...05d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Vasket bare klærne + trekk på det som var arvet Anonymkode: 3daa3...2b7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Som de andre sier; jeg vasket bare sengetøy, håndklær/kluter og klær (ikke yttertøy). Anonymkode: aad12...e01
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Har vasket klær (både nytt og brukt), ikke yttertøy. Alt av sengetøy og gulpekluter Av det vi har kjøpt brukt har jeg vasket madrasstrekk og kant på vogn (det som kunne taes av), vognpose og trekk på madrassen til sengekrybben (var minimalt brukt, så gjorde ikke mer med madrassen) og dyne til sprinkelseng. Anonymkode: 026dd...a35
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Ikke TS, men vasker dere bamser? Ser at mange bamser egntlig ikke tåler en runde i vaskemaskin og kun kan håndvaskes, det synes jeg virker tungvint. Anonymkode: 6ea7f...f48
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke TS, men vasker dere bamser? Ser at mange bamser egntlig ikke tåler en runde i vaskemaskin og kun kan håndvaskes, det synes jeg virker tungvint. Anonymkode: 6ea7f...f48 Jeg kommer til å vaske de i maskin på finvask. Står 30 grader på de jeg har. ts Anonymkode: 8b304...dd9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke TS, men vasker dere bamser? Ser at mange bamser egntlig ikke tåler en runde i vaskemaskin og kun kan håndvaskes, det synes jeg virker tungvint. Anonymkode: 6ea7f...f48 Unngår bamser som ikke kan vaskes. Anonymkode: 026dd...a35
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Unngår bamser som ikke kan vaskes. Anonymkode: 026dd...a35 I maskin altså Anonymkode: 026dd...a35
Anim92 Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke TS, men vasker dere bamser? Ser at mange bamser egntlig ikke tåler en runde i vaskemaskin og kun kan håndvaskes, det synes jeg virker tungvint. Anonymkode: 6ea7f...f48 Frysing kan evt være et alternativ 🤗
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 Jeg har bare vasket klær (det gjør jeg forresten til meg selv også, unntatt yttertøy og sokker) samt kluter, smekker og lignende til barna. Jeg har aldri vasket kosedyr, har ikke falt meg inn i det hele tatt. Ungene overlevde likevel
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 Jeg vasket bare klær, pledd, sengesett osv som ungen er i hudkontakt med. Alt annet får være grenser, det blir som å skal vaske madrassen de skal sove på. Anonymkode: c0eca...082
Gjest Orangutangen Skrevet 8. november 2022 #18 Skrevet 8. november 2022 Tror ikke det er nødvendig å vaske alt
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #19 Skrevet 8. november 2022 Vasker alt av klær, sengetøy, tepper, håndklær, kluter, og brukte vognposer fra finn. Har ikke vasket trekket til bilstolen. Dersom den hadde vært kjøpt brukt hadde jeg nok gjort det. Vasker bamser og andre tøyleker i maskina på 40 grader i vaskepose. Helt uproblematisk. Blir stappfullt av bakterier på bamser som spises og gulpes på. De blir jo helt stive 🤣 Har vaska babygymmatta i maskina også. Babyen har nå fått atopisk eksem, så kommer ihvertfall ikke til å vaske noe mindre enn før. Og så blenda sensitive og null tøymykner på alt 👍🏻 Anonymkode: 89b22...5b3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Skrevet 13. november 2022 Er det unødvendig å vaske trekker på madrassen før bruk? (Helt ny)? Har en overmadrass og, som jeg har vasket. Anonymkode: 8b304...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå