Gå til innhold

Har noen opplevd feil på strømregning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siste tiden hatt regning på alt mellom 2300 og 3500, aldri mer enn det. Den forrige måneden var 3200. Vi har ikke endret noe spesielt siden da, ikke skrudd opp varmen - tvert i mot. Men nå i dag fikk jeg en regning på 6300?!?!?! Det er jo fullstendig galskap. Jeg sendte en mail til de for å høre om dette er riktig. Vi er to stykker i et rekkehus på under 100 kvadrat. 

Har noen opplevd at de har fått feil på regningen sin før? 

Anonymkode: 53e1d...ed1

Skrevet

Men hvor mye strøm bruker dere da? 

Sjekk om forbruket er i tråd med hva dere kan ha brukt. Hvilke dager har det toppet seg, hva har dere gjort da. Er 6300 kr riktig pris for forbruket, og er forbruket rett. Hjelper jo ikke å se på pris, man må se på forbruk. 

3500 etter strømstøtte er enormt, og dere burde enten bytte leverandør, eller ta tak i forbruket. 

Anonymkode: 2f1e4...f3a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvor mye strøm bruker dere da? 

Sjekk om forbruket er i tråd med hva dere kan ha brukt. Hvilke dager har det toppet seg, hva har dere gjort da. Er 6300 kr riktig pris for forbruket, og er forbruket rett. Hjelper jo ikke å se på pris, man må se på forbruk. 

3500 etter strømstøtte er enormt, og dere burde enten bytte leverandør, eller ta tak i forbruket. 

Anonymkode: 2f1e4...f3a

1009 kWh ser jeg. Måneden før var på 711. Vi har ikke gjort noe spesielt annerledes, trodde jeg hvertfall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

1009 kWh ser jeg. Måneden før var på 711. Vi har ikke gjort noe spesielt annerledes, trodde jeg hvertfall. 

Så mye? Vi er 5 på 90kvm å bruker langt mindre, under halvparten av deres forbruk faktisk. 

Anonymkode: a0c4a...19a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så mye? Vi er 5 på 90kvm å bruker langt mindre, under halvparten av deres forbruk faktisk. 

Anonymkode: a0c4a...19a

Huh. Kanskje vi bruker mye. Vi fyrer godt med varme, men som sagt ikke noe mer enn forrige måned. Var derfor jeg var så sjokkert over prisen

Skrevet

Sjekk om du har noen elektriske apparater som begynner å bli gåen? Lenge siden varmtvannstank ble skiftet?

Står det på varmekabler?

Husk også at kjøleskap trenger en viss minimums temperatur i rommet for å fungere godt. De bruker visst på en måte forskjellen i temperatur til å lage kulde….? 

Anonymkode: e5e02...861

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har brukt rett over 1000 kwh og fått regning på 6500,- vil jeg tro at det enten er noe feil, det har blitt lagt på ekstra produkter (mange nettselskaper selger Altibox og etableringsgebyr for internett kan feks koste litt), eller at strømprisene i området ditt er hinsides høy. 

Les baksida av regningen din nøye, se hva du faktisk har betalt for og hvor mye du har betalt for hver kwh.

Evt ring og snakk med strømselskapet ditt. Det er ikke normalt at en regning hopper opp så mye uten grunn nei, men strømprisene har vært uvanlige også.

Anonymkode: 33c35...e8f

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har siste tiden hatt regning på alt mellom 2300 og 3500, aldri mer enn det. Den forrige måneden var 3200. Vi har ikke endret noe spesielt siden da, ikke skrudd opp varmen - tvert i mot. Men nå i dag fikk jeg en regning på 6300?!?!?! Det er jo fullstendig galskap. Jeg sendte en mail til de for å høre om dette er riktig. Vi er to stykker i et rekkehus på under 100 kvadrat. 

Har noen opplevd at de har fått feil på regningen sin før? 

Er 6.300 kr for forbruket i september eller for forbruket i oktober? Og er 6.300 før strømstøtten eller etter? 

Skrevet
Blått skrev (12 minutter siden):

Er 6.300 kr for forbruket i september eller for forbruket i oktober? Og er 6.300 før strømstøtten eller etter? 

Det er etter strømstøtten. For oktober 

Skrevet

Vi fikk strømregning for 1 mnd + stipulert for halve neste mnd av Tibber. Kan det være derfor?

Anonymkode: 0be9d...269

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere har fått faktura på 6000 kroner for ca 1000 kwt så har du ikke spotpris, men en veldig dyr fastpris av noe slag. Variabel, forutsigbar, prisfrys eller lignende. Du har jo betalt 6 kroner per kwt! Spotprisen var på 1,65 kr. Og det er det strømstøtten bestemmes utfra også.

Anonymkode: d3339...4a5

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Har dere brukt mye strøm samtidig som kan ha flyttet dere over på ett nytt nettleie-trinn? 

Har dere sjekket at det ikke er noe forskuddsbetaling for neste måned inkludert? 

Anonymkode: 4650a...c81

• Nyttig 1
Skrevet

Det som skjer utover høsten er at det blir kaldere ute. Termostatstyrte varmekilder (som er helt normalt) vil da jobbe mer.

Varme er den største årsaken til strømforbruk normalt sett.

På den måten kan du føle at dere ikke har gjort noe særlig annerledes, men likevel brukt mer strøm. Det kan lønne seg å følge litt med på både forbruk og pristopper - mye verktøy rundt i både butikker og på nett som kan hjelpe til med det.

Anonymkode: 9470c...d56

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som skjer utover høsten er at det blir kaldere ute. Termostatstyrte varmekilder (som er helt normalt) vil da jobbe mer.

Varme er den største årsaken til strømforbruk normalt sett.

På den måten kan du føle at dere ikke har gjort noe særlig annerledes, men likevel brukt mer strøm. Det kan lønne seg å følge litt med på både forbruk og pristopper - mye verktøy rundt i både butikker og på nett som kan hjelpe til med det.

Anonymkode: 9470c...d56

År 1000 kwt koster 6000 kroner så er ikke problemet høyere forbruk. Det er høyere pris! Jeg hadde ca samme forbruk (700 kwt) og min faktura, etter strømstøtte, var på 1300 kr.

Anonymkode: d3339...4a5

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er etter strømstøtten. For oktober 

Spotprisen i oktober var jo veldig lav. Hvordan har du fått så høy regning? Spør jeg og. Har du noen form for fastprisavtale?

Annonse
Skrevet

Skal få mannen til å ringe de. I følge appen har vi fra 1/11 til 6/11 brukt strøm til 1160 kroner. Må være noe alvorlig galt her 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skal få mannen til å ringe de. I følge appen har vi fra 1/11 til 6/11 brukt strøm til 1160 kroner. Må være noe alvorlig galt her 

Sjekk først hvilken avtale dere har. Dere har kanskje variable pris. Det kan bli svindyrt nå.

Vi brukte 1700 kwh og fikk regning på 2500 etter støtte.

• Liker 1
Skrevet
Illuminatum skrev (8 minutter siden):

Sjekk først hvilken avtale dere har. Dere har kanskje variable pris. Det kan bli svindyrt nå.

Det samme tenker jeg.

Jeg hadde variabel pris frem til oktober.  I august lønte det seg kraftig, i september ble det nøytralt, men hadde jeg hatt det i oktober hadde det blitt en stort tap med 625 øre kWh i variabel strømpris, mot ca 166 øre spotpris (NO2, før strømstøtte)

Anonymkode: 3a378...913

Skrevet
Illuminatum skrev (44 minutter siden):

Vi fikk bare 57,- i strømstøtte🤔 Merkelig at det er så store forskjeller!

Anonymkode: 14ea8...3d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi fikk bare 57,- i strømstøtte🤔 Merkelig at det er så store forskjeller!

Anonymkode: 14ea8...3d0

Jeg skrev ikke hva støtten var. Gjennomsnittsprisen for mitt forbruk var på 1,54 kr pr kwh.
Selve støtten ble på 1200. Du kan ikke ha bruk mye strøm om støtten var kun på 57 kroner,
Da er strømforbruket ditt ca 84 kwh om du bor i sone NO1. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...