Gå til innhold

Hvordan spørre om partneren kan vaske føttene sine på en hyggelig måte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er veldig renslig av seg, men han glemmer å vaske føttene i mellom tærne når han dusjer. Lukter skikkelig tåfis og jeg vil si ifra uten å være slem..

Hvordan kan jeg brette dette ut på en ikke-sårende måte ?

Anonymkode: 3dc89...34b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare si det.

"Du, det er en ting jeg må ta opp med deg og jeg håper du ikke blir lei deg nå. Det lukter skikkelig tåfis av føttene dine nå. Dette har jeg kjent noen ganger og synes det er veldig ubehagelig. Det er ikke sikkert du kjenner det selv, men det gjør jeg. Når du dusjer så må du huske å vaske føttene godt med såpe, også innimellom alle tærne."

Fins egentlig ikke noe finere måte å si det på tenker jeg. Om han blir såret eller sur på deg, så er det ikke ditt ansvar. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

"Hallo, fy faen du lukter skikkelig tåfis, du vet at du må vaske og tørke mellom tærne sant! :ler:"

Sånn ville nok en del av mine venninner sagt det. 

Tøydokka sitt forslag er jo veldig mye mer diplomatisk og fint. Men det gjør det hele også mye mer seriøst og alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, tøydokka said:

Du må bare si det.

"Du, det er en ting jeg må ta opp med deg og jeg håper du ikke blir lei deg nå. Det lukter skikkelig tåfis av føttene dine nå. Dette har jeg kjent noen ganger og synes det er veldig ubehagelig. Det er ikke sikkert du kjenner det selv, men det gjør jeg. Når du dusjer så må du huske å vaske føttene godt med såpe, også innimellom alle tærne."

Fins egentlig ikke noe finere måte å si det på tenker jeg. Om han blir såret eller sur på deg, så er det ikke ditt ansvar. 

Gud fader...!? 

Det kan da UMULIG være nødvendig å pakke ting inn i så mye verbal bobleplast. Det er en voksen mann vi snakker om. 

"Dine føtter lukter, kan du vaske dem. Takk." 

Hvis det får ham til å legge seg i fosterstilling på gulvet og gråte, så bytt ham ut med en voksen. 

Hvis det får ham til å overfalle deg fysisk eller verbalt, så bytt ham ut med en ikke-voldelig person. 

Anonymkode: dcb33...859

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det rett ut. 

Hey, det lukter litt av tærne dine nå, du må vaske deg nøyere. 

Anonymkode: af131...1cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har vært gift for lenge... 

Men enig i sistnevnte. Og her hadde det neppe vært noe "takk" en gang. Bare en enkel beskjed om at det stinker, så her fikk han skjerpe seg. 

Anonymkode: aed72...f32

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"oj, her luktet det tåfis!" sier du med et smil, mens du tar vekk føttene hans fra fanget ditt så fint som mulig.

Han trenger ikke en avhandling om hvordan han vasker beina. Alle vet hvordan. Noen glemmer det bare.

Anonymkode: 23900...f8e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sette på Tåfis av Turbotroll på full guffe, kanskje han tar hintet.

Anonymkode: fec79...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåfis = fotsopp  Vaske skikkelig, tørke og bruke canesten  

Anonymkode: e3a75...9ee

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"oj, her luktet det tåfis!" sier du med et smil, mens du tar vekk føttene hans fra fanget ditt så fint som mulig.

Han trenger ikke en avhandling om hvordan han vasker beina. Alle vet hvordan. Noen glemmer det bare.

Anonymkode: 23900...f8e

Noen (har inntrykk av at det stort sett er menn, men her kan jeg ta feil) vet faktisk ikke at man må vaske føttene og mellom rumpeballene. De tror at tørking på do er nok, og at føttene blir rene av at det renner såpevann over dem. 

Anonymkode: b7327...e9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

tåfis = fotsopp  Vaske skikkelig, tørke og bruke canesten  

Anonymkode: e3a75...9ee

Shit, da har jeg hatt fotsopp i over 20 år 😮 

Anonymkode: a006b...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han er veldig renslig av seg, men han glemmer å vaske føttene i mellom tærne når han dusjer. Lukter skikkelig tåfis og jeg vil si ifra uten å være slem..

når mannen kommer hjem fra jobb og har svetta på føttene i de varme jobbskoa har jeg null problem med å si at føttene stinker. Han blir ikke lei seg av det

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (10 timer siden):

"Hallo, fy faen du lukter skikkelig tåfis, du vet at du må vaske og tørke mellom tærne sant! :ler:"

Sånn ville nok en del av mine venninner sagt det. 

Tøydokka sitt forslag er jo veldig mye mer diplomatisk og fint. Men det gjør det hele også mye mer seriøst og alvorlig. 

man er ikke trygg nok på hverandre dersom man ikke kan si det slik du skriver det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Noen (har inntrykk av at det stort sett er menn, men her kan jeg ta feil) vet faktisk ikke at man må vaske føttene og mellom rumpeballene. De tror at tørking på do er nok, og at føttene blir rene av at det renner såpevann over dem. 

Anonymkode: b7327...e9c

EWWW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (11 minutter siden):

når mannen kommer hjem fra jobb og har svetta på føttene i de varme jobbskoa har jeg null problem med å si at føttene stinker. Han blir ikke lei seg av det

Ikke jeg heller egentlig, men det lukter litt etter han har dusjet også. Det er da jeg får litt problemer med hvordan jeg skal si ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke jeg heller egentlig, men det lukter litt etter han har dusjet også. Det er da jeg får litt problemer med hvordan jeg skal si ifra

da sier du rett ut at du vet du må vaske deg mellom tærne når du dusjer og sant ja?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du at han ikke vasker føttene da? Noen sliter med mer fotsvette enn andre.

Samboeren min svetter mer enn meg på føttene, og bruker arbeidssko hele dagen hver dag. Det hender at det lukter da han kommer hjem, og da må skoene vaskes og luftes. Han vasker jo føttene, og gjør det han kan for å forebygge det, men de tette skoene begynner å lukte hvis de ikke har blitt luftet ofte nok.

Jeg har vært plaget med fotsvette i begge mine graviditeter, og jeg vet jo selv at jeg vasker føttene mine😅 Hvis jeg da gikk i sko som ikke var luftige nok så kunne jeg også lukte etter arbeidsdagen.

Det hjalp meg å bruke antiperspirant på føttene under graviditeten hvert fall. Her er noen tips om fotsvette:

https://www.apotek1.no/fotpleie/fotsvette

Ellers har vi aldri pakket inn at den andre lukter tåfis. Det er ikke noe problem å si "Dæven, nå stinker føttene dine, du burde vaske dem", men vi merker det jo som regel selv, og trenger ikke påminnelse om å ta en vask.

Anonymkode: f1066...d73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (11 timer siden):

Du må bare si det.

Dette er ikke en måte jeg hadde ønsket å få beskjeden på. Det høres ut som personen som sier dette har gått og tenkt på det lenge uten å si noe, veldig ubehagelig faktisk. Da hadde jeg lurt på hva i all verden slags forhold jeg var i i og med at mannen ikke tok det opp med en gang.

"Oj, jeg tror det lukter av føttene dine. Kan det være sokkene?" Og hvis det ikke hjelper; "Nei, jeg tror du får ta en ordentlig vask." Om man ikke kan stole på at partneren sier sånt, hvem skal man da få informasjonen fra?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra tydelig og på en fin måte. Min x var også sånn selv om han dusjet vær dag. Skoene måtte ut på trappa og han måtte bytte sokker ofte. Jeg hadde heldigvis svigermor på lag da😂pappan hans var likedan så ganske tidlig i mitt samboerskap kom hun med noen tips ☺️alltid vaske føttene og ta på nye sokker når han kom hjem fra jobb og før han spiste middag. Pappan hadde samme regel 😂var vi på hytta sammen med de kunne hun si:"nå må dere mannfolk huske å bytte sokker nå er det middag! "så hun tok mye av jobben egentlig 🙈🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 3.20):

Det er jo bare å si ifra? Noen blir jo dødelig fornærmet hvis du spør, eller sier ifra om sånne ting. Det finner du fort ut av om han blir

Anonymkode: 8e0e7...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...