Gå til innhold

Mr. Lee nudler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den største pakken, er den veldig fetende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som heter Mr Lee nudler inneholder mye fett. De er ikke sunne.

Derimot, hvis du heller spiser andre typer nudler, som heter "Egg-nudler" fra Toro (og sikkert andre merker også får vi håpe!), så får du et tilnærmet likt næringsinnhold som spaghetti.

Dvs. ikke verdens sunneste, men heller ikke kaloririkt og fett! ¨¨

Skrevet

Usunt fett og masse raske karbohydrater. Ikke noe stoffer kroppen trenger i det hele tatt.

Om det er fetende? Kommer ann på hva du spiser resten av dagen det. Spiser du mer enn du forbruker går du opp i vekt og det er fetende ;)

Skrevet

Hvordan er det i forhold til de rett i koppen produktene (spaghetti, ost og urter, potetstappe m.m.)?

Skrevet

Stort sett alle sånne hurtigprodukter er masse raske karbohydrater, du blir fort sulten igjen og mer sugen. Mye salt er det i de også.

Les bakpå de forskjellige produktene så står det kalorer pr 100g og fett pr 100g bla. Da har du litt å gå etter ved sammenligning.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Hvordan er det i forhold til de rett i koppen produktene (spaghetti, ost og urter, potetstappe m.m.)?

det er like mye fett og salt i de som i en porsjon pommes frites fra burger kjedene.

Skrevet

Jeg vil si det kort:

Mr. Lee-produkter og rett i koppen-produkter er lite intelligent å spise.

Det er mye dårlig fett i det: herdet fett er ikke bra for blodårene.

Greit at raske karbohydrater ikke er sunt, det er jo i tråd med Fedins GI-indekser, som er en trend i tiden.

Men uansett trend: Mr. Lee og rett i koppen er alltid feil...

Skrevet
Den største pakken, er den veldig fetende?

Det er ike mat for folk, men populært blant gutter som kommer hjem fra 9 klassen om dagen.

Gud forby de som har dette i hus.

Mat? hvem har gitt firmaet lov å kalle dette mat?

Skrevet

Selv om at det ikke er sunt, er det joe godt. Det er jo ganske greit for meg som er 15 år, spesielt når jeg er alene hjemme en dag og må ordne meg mat selv. :)

Skrevet
det er like mye fett og salt i de som i en porsjon pommes frites fra burger kjedene.

Rett-i-koppen inneholder ikke mange kalorier, men man blir jo ikke akkurat mett da.

Skrevet
Selv om at det ikke er sunt, er det joe godt. Det er jo ganske greit for meg som er 15 år, spesielt når jeg er alene hjemme en dag og må ordne meg mat selv. :)

MAT? sa du MAT?

Skrevet (endret)

Hmm.. mitt innlegg kom på helt feil plass, men jeg kan svare her også...

Ja... det er jo mat. Men.. ikke akkurat kvalitetsmat. Og det er lite sunt.

For en 15-åring som absolutt må ornde seg mat selv er det helt andre ting jeg ville anbefale, og er ikke 15-åringen i stand til å steke en karbonade, varme en pølse eller lage en enkel middag: spis brødmat :)

Men for all del, det hender at jeg hiver i meg en "rett i koppen" sak selv. Når jeg jobber laaange dager på jobb, og har tilgang til en vannkoker og lite annet. Men ikke ofte i alle fall. Mett blir man jo ikke, sånnsett er en kjekspakke mer effektivt...

Endret av Malama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...