AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Er dette en normal ting å gjøre? Jeg har hvertfall blitt oppdratt slik at vi sitter til alle er ferdig. Det har skjedd ofte i det siste, og jeg har spurt om han kan sitte med meg til jeg er ferdig osv. men syntes det blir for dumt å spørre om det hver gang? Anonymkode: 5905c...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Nei det er ikke vanlig, men kanskje du bruker uvanlig lang tid ? Anonymkode: f147d...98c 8
Maestro Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Og gå fra bord, uten at alle er ferdig synes jeg er en uting. Om man er to stk ved bordet eller 10 stk. 24 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke vanlig, men kanskje du bruker uvanlig lang tid ? Anonymkode: f147d...98c Når jeg spiser med f eks venninner eller familie er jeg stort sett ikke noe treigere enn de, så jeg vil ikke si det. Anonymkode: 5905c...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Maestro skrev (1 minutt siden): Og gå fra bord, uten at alle er ferdig synes jeg er en uting. Om man er to stk ved bordet eller 10 stk. jeg har stusset på dette alle gangene han har gjort det, og jeg blir fornærma hver gang. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre Anonymkode: 5905c...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 I hverdagen gidder jeg faktisk ikke å bruke fritiden min på å se på at andre spiser treigt. Med mindre vi snakker om små barn selvsagt. Selskaper og når man spier ute er også unntak selvsagt. Anonymkode: 3a20a...3a4 11
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I hverdagen gidder jeg faktisk ikke å bruke fritiden min på å se på at andre spiser treigt. Med mindre vi snakker om små barn selvsagt. Selskaper og når man spier ute er også unntak selvsagt. Anonymkode: 3a20a...3a4 Men jeg spiser ikke treigt. Anonymkode: 5905c...aa1 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Snakker dere sammen mens dere spiser? Om ikke føler han kanskje seg litt utilpass ved å sitte å se på at du spiser. Anonymkode: 99af8...80d 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakker dere sammen mens dere spiser? Om ikke føler han kanskje seg litt utilpass ved å sitte å se på at du spiser. Anonymkode: 99af8...80d Ja, vi snakker. Vi kan snakke om noe, så reiser han seg og setter seg i sofaen og fortsetter samtalen derfra. Anonymkode: 5905c...aa1 1
Maestro Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I hverdagen gidder jeg faktisk ikke å bruke fritiden min på å se på at andre spiser treigt. Med mindre vi snakker om små barn selvsagt. Selskaper og når man spier ute er også unntak selvsagt. Anonymkode: 3a20a...3a4 Ofte er middagstid en sosial greie for de som bor sammen. Spise et måltid sammen er koselig, man prater, og er ei hyggelig greie sammen. Er nesten ikke vits og spise sammen, om en nesten hiver inn maten og går raskt fra bordet. Da føler jeg mye av poenget med middag sammen, er borte. Pappa når han spiser middag med meg, sitter han i noen minutter etter han har spist ferdig før han går ut og tar seg et blås. Litt irriterende, men nuvell. 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg spiser ikke treigt. Anonymkode: 5905c...aa1 Ja da er det jo rart. Noen minutter kan man jo sitte. Maestro skrev (1 minutt siden): Ofte er middagstid en sosial greie for de som bor sammen. Spise et måltid sammen er koselig, man prater, og er ei hyggelig greie sammen. Er nesten ikke vits og spise sammen, om en nesten hiver inn maten og går raskt fra bordet. Da føler jeg mye av poenget med middag sammen, er borte. Pappa når han spiser middag med meg, sitter han i noen minutter etter han har spist ferdig før han går ut og tar seg et blås. Litt irriterende, men nuvell. Tenkte umiddelbart at det var som med oss her, at jeg spiser en halv tacolefse, for så at jeg må sitte å se på at han bruker 30 min på tre lefser. Hun sier jo nå at hun ikke spiser treigt, så da er jeg enig i at man kan vente noen minutter før man traver av gårde. Anonymkode: 3a20a...3a4 1
Maskinfører Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Kjedelig å måtte se på andre spise mulig du kunne tatt med maten der den andre setter seg 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Kjedelig å måtte se på andre spise mulig du kunne tatt med maten der den andre setter seg Hvorfor må alt være så innmari underholdende hele tiden? Er det TikTok-generasjonen som slår til? Her sitter vi sammen og spiser til alle er ferdig, selv de som bruker en del ekstra tid. Bruk tiden på å prate sammen i stedet for å tenkte at det er så kjeeedeliiig. Anonymkode: 519eb...383 30 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må alt være så innmari underholdende hele tiden? Er det TikTok-generasjonen som slår til? Her sitter vi sammen og spiser til alle er ferdig, selv de som bruker en del ekstra tid. Bruk tiden på å prate sammen i stedet for å tenkte at det er så kjeeedeliiig. Anonymkode: 519eb...383 Hvorfor må det tvangskoses- og sosialiseres hele tiden da? Etter en lang dag på skole og jobb er det greit å få slengt seg i gang med noe man egentlig vil eller trenger å gjøre. Verden trenger ikke stoppe opp for at ande skal bevege kjeven og svelge. Anonymkode: 3a20a...3a4 7 2
Bubs000 Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må det tvangskoses- og sosialiseres hele tiden da? Etter en lang dag på skole og jobb er det greit å få slengt seg i gang med noe man egentlig vil eller trenger å gjøre. Verden trenger ikke stoppe opp for at ande skal bevege kjeven og svelge. Anonymkode: 3a20a...3a4 Det handler vel kanskje litt mer om respekt og oppdragelse enn å se på en tygge og svelge 28 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 Bubs000 skrev (1 minutt siden): Det handler vel kanskje litt mer om respekt og oppdragelse enn å se på en tygge og svelge Tull. Hva som er normen ho andre er kanskje ikke normen hos andre. Anonymkode: 3a20a...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må det tvangskoses- og sosialiseres hele tiden da? Hele tiden? En halvtime/time ved middagsbordet daglig? Såpass må man vel kunne tilbringe med nære og kjære uten å måtte slå på TV, sleipe på telefonen eller slappe av i sofaen? Du demonstrerer jo at du synes de(n) andre rundt bordet er dritkjedelig å være sammen med når du stikker av før de er ferdig med å spise. Anonymkode: 519eb...383 18 1 3
Maestro Skrevet 8. november 2022 #18 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull. Hva som er normen ho andre er kanskje ikke normen hos andre. Anonymkode: 3a20a...3a4 Vi spiste middag sammen hjemme før. Samma hva klokka ble nesten, da to av oss drev med hest og kom hjem på kvelden. Da var vi samlet, med et varmt måltid. Kum hun som skulle på nattevakt hadde Free pass og gå fra bordet, men hun satt så lenge hun hadde mulighet. Vi kosa oss når vi spiste sammen da. Og det gjør vi enda, når vi har familie middag og alle er blitt voksne🥰 6 1
Bubs000 Skrevet 8. november 2022 #19 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull. Hva som er normen ho andre er kanskje ikke normen hos andre. Anonymkode: 3a20a...3a4 Hvis partneren ønsker det, og gir uttrykk for det, så ser jeg ikke vitsen med å ikke klare å sitte til den andre er ferdig. 😂 Hvis partneren ikke gir uttrykk for at hen vil at man skal sitte til alle er ferdig, så er det en annen sak. 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 Jeg synes det er merkelig av han, man venter da med å gå til den andre er ferdig med å spise. Kan du ikke snakke ordentlig med han om det? Hvem er han, forresten? Kjæreste? Hvor lenge? Anonymkode: 4132a...93b 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå