Gå til innhold

Plagsomt når folk alltid spør om de har gjort noe galt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk som alltid må spør om de har gjort noe galt eller om man er lei av dem å sier unnskyld får ofte. Flere som har sluttet å gå med folk av den grunnen? 

Anonymkode: 69641...d67

Videoannonse
Annonse
Gjest _Falkor_
Skrevet

Folk som gjør det har som regel dårlig selvtilitt, og føler at de ofte er i veien for andre.

Har ei venninne som er slik, hadde ikke klart å kutte henne ut på grunn av dette tho.

Skrevet

Jeg er sånn. For min del handler det om dårlig selvtillitt og selvfølelse, mindreverdighetskomplekser, vært mye alene og mistet venner pga. Depresjon og spisefortyrrelser. og føler jeg er til bry/irriterende for andre.

Skjønner at det er slitsomt å forholde seg til, men jeg og mange andre jobber med det hver dag. Er ikke så lett å føle at ingen egentlig liker deg men bare er sammen med deg for "veldedighet".

Kan love deg at det er mer irriterende for oss enn det er for deg. 

Anonymkode: 358be...1c1

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Folk som alltid må spør om de har gjort noe galt eller om man er lei av dem å sier unnskyld får ofte. Flere som har sluttet å gå med folk av den grunnen? 

Fremstår du som sur og avvisende? Humørsyk, kanskje? Jeg ser ingen annen grunn til at du stadig vekk sitter midt i denne problemstillingen. 

Anonymkode: 492b4...7ae

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
_Falkor_ skrev (4 minutter siden):

Folk som gjør det har som regel dårlig selvtilitt, og føler at de ofte er i veien for andre.

Har ei venninne som er slik, hadde ikke klart å kutte henne ut på grunn av dette tho.

Ikke at jeg er noen ekspert - men folk med VELDIG god "selvtillit" kan også bry seg om hvordan andre tenker, være oppmerksom på andres reaksjoner ,  og/eller om noen blir skuffet/såret av deres respons, altså... 

Jeg har ikke sluttet "å gå med" folk pga. av det, men det kan være irriterende.... 

Alt kommer alt på alt, TS :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Det er ‘overtenkere’ som sier sånn. De overanalyserer og har ofte dårlig selvbilde.

Så om en person virker sur og mutt rundt henne. Svarer kort og smiler lite så er det lett hun tenker hun kan ha gjort eller sagt noe galt. En med godt selvbilde ville bare tenkt «putt putt’, hen har en dårlig dag. Eller «hen bare er sånn av personlighet». «Det er hen det er noe galt med ikke meg».

Om du får MANGE slike spørsmål fra folk bør du derimot se litt innover  i deg selv og hvordan du selv fremstår🙂

Anonymkode: ffa7b...72e

• Liker 1
Gjest _Falkor_
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (2 minutter siden):

Ikke at jeg er noen ekspert - men folk med VELDIG god "selvtillit" kan også bry seg om hvordan andre tenker, være oppmerksom på andres reaksjoner ,  og/eller om noen blir skuffet/såret av deres respons, altså... 

Jeg har ikke sluttet "å gå med" folk pga. av det, men det kan være irriterende.... 

Alt kommer alt på alt, TS :fnise:

Ja, det er jo sant det :)

Skrevet

Det er én person jeg kan spørre om dette, og det er ei sur kjerring på jobb. Jeg har ikke dårlig selvtillit. Hvis det er flere som spør om de har gjort noe galt og unnskylder seg for ingen ting, da er det på tide å vende blikket innover.

Anonymkode: 1422e...cba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike blir fort offer for narsissister og mobbere. Fordi de er villige til adlyde for å bli likt. 
Jeg får ikke ofte spørsmål om slik, så jeg vet ikke hvor du er siden du får så mye sånn. Men det er veldig uselvstendig å spørre andre om man har gjort noe galt. Synes folk kan være voksne nok til å konfrontere direkte, uten å la andre lure på hva de gjorde galt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Fremstår du som sur og avvisende? Humørsyk, kanskje? Jeg ser ingen annen grunn til at du stadig vekk sitter midt i denne problemstillingen. 

Anonymkode: 492b4...7ae

Samme,  tenkte jeg. Dette er noe ts får frem i folkene rundt seg. 

Anonymkode: f299a...c94

• Nyttig 1
Skrevet

Ja 

Skrevet

Jeg tenker at hvis det er noe du opplever ofte så bør du heller spørre deg selv hva du gjør siden folk oppfatter det som at de gjør noe galt mot deg.

Anonymkode: 843f4...11b

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...