Gå til innhold

Virus det går mye av nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste ukene hørt om ganske mange tilfeller av sår hals, hodepine, forkjølelse og gjerne da sammen med mage-tarm problemer. Både mageverk og noen forteller om oppkast/diaré. Særlig hos barn. Og barna får ofte litt feber også.

Nå er det vår familie som har det, først barna og så de voksne ca en uke senere. Når jeg tenker meg om er jo dette veldig like symptomer som ved Corona. Og inkubasjonstiden stemmer jo også da. Vanlig virus, enten forkjølelse eller omgangssyke smitter jo oftest mellom 1-3 dager, toppen 5. Vi har testet hele gjengen, først barna sist uke og oss voksne nå, men får barnnegative tester.
Har derimot hørt flere si at hurtigtestene fungerer enda dårlige på den siste varianten.  Bla en barnelege som skal ha sagt det. Vet noen om dette stemmer eller bare er et rykte? 

Hva tenker dere om dette? Kan det være det går mye mer coronasmitte nå enn vi aner fordi folk har så mye mildere symptomer etter å allerede ha hatt det en gang, samt en mildere variant?🤔 Finnes noe skriv på nett noen steder om dette?

Anonymkode: 91cfb...632

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min nabo er korona lege på sykehuset, og fortalte at man må teste seg flere ganger gjennom uken, gjerne med ulike typer tester, for å få positivt svar.

Det er fordi dagens koronavirus er annerledes enn det som var aktuelt da testene ble produsert i fjor eller tidligere i år.

Anonymkode: 38773...29e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min nabo er korona lege på sykehuset, og fortalte at man må teste seg flere ganger gjennom uken, gjerne med ulike typer tester, for å få positivt svar.

Det er fordi dagens koronavirus er annerledes enn det som var aktuelt da testene ble produsert i fjor eller tidligere i år.

Anonymkode: 38773...29e

Men hvorfor skrives det ikke noe om dette? At hurtigtestene virker enda dårligere nå?

Anonymkode: 91cfb...632

• Liker 1
Skrevet

Det går masse rhino, adeno, litt influensa, og RS har så smått begynt.

Anonymkode: 1d4b9...277

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...